Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اوج توحش و بربریت”نھایت توھین و ھتک کرامت انسان در مدرسه های ایران “

مدیر مدرسە اسلام آباد ارومیە بە بهانە رعایت نکردن حجاب توسط دانش آموزان دختر اقدام بە قیچی کردن موی دانش آموزان کردە کە این اقدام باعث اعتراض شدید خانوادە دانش آموزان این مدرسە شدە است.
این اولین بار نیست کە در مدارس شرق کوردستان مدیران مدرسەو معلمان پرورشی وابستە بە بسیج در مدارس اقدام بە کنترل لباسها و ظاهر دانش آموزان میکنند، یکی از والدین دانش آموزان کە نخواست نامش فاش شود در تماسی با جمعیت حقوق بشر کوردستان اظهارداشت کە مدیران آموزش و پرورش بجای ارتقاء سطح آموزش فرزندانمان و ایجاد امنیت روانی سعی در برهم زدن تعادل روحی و روانی فرزندان می کنند .

ادامه گزارش از یکی از دانش آموزان

حجاب اجباری و قیچی کردن موی دختران دانش آموز توسط مدیر مدرسه در اسلام آباد ارومیه چند روزاست که در مدرسه ما و چند مدرسه دیگر در اسلام آباد ارومیه درباره وضعیت حجاب دختران در مدرسه گیر داده اند و به زور مامور انتظامی میگویند که دختران باید هد کنند. دختران زیر بار زور نرفتند چون زورشون به ما نمیرسید و دو سه روز پیش مدیر و تعدادی مامور و ناظم که تعدادشون به ۱۰ نفر میرسید اومدن در حیاط مدرسه و هر کدام از دختران که موهایش از روسری بیرون زده بود، خود مدیر و ناظم قیچی دست گرفته بودند و موها رو قیچی میکردند. در همین رابطه به سریدار مدرسه هم گفته اند که حق ندارد زباله های مدرسه را تخلیه کند و وقتی که به او گفتیم که بهداشت پایین است و چرا زباله ها رو تخلیه نمیکنید گفت که مدیر گفته اجازه نداری! ما دیگه صبرمون تموم شد و روز سه شنبه ۲۱آبان۹۶ حدود ۵۰۰ نفر از بچه ها توی حیاط آمده و اعتراض کردیم و علیه حجاب اجباری شعار دادیم. در اینجا بود که مامورای چماق بدست رو خبر کردن و اومدن داخل مدرسه و به زور گوشیهای بچه ها رو گرفتن و زیر پا خرد کردن و بعضی ها رو هم خالی کردند من کلی فیلم از این اعتراض گرفته بودم که خالی کردند. الان جلوی مدرسه ما و چند مدرسه دیگه دخترانه مامور با چماق ایستاده است و یک حالت حکومت نظامی ایجاد کرده اند. مدیر گفته که هرکس موهاش بیرون باشه هم قیچی میکند و هم از نمرات انضباطی ما کم میکند. الان مدرسه رو موقتا ساکت کردن اما نمیدونن که این سکوت قبل از طوفانه! هر پسری هم که جلوی مدرسه باشه مورد ضرب و شتم مامورا قرار میگیره و خلاصه الان وضعیت به این شکل هست. مدرسه ما خیلی ضد آخوند هست و ما دوست داریم هر کاری که اینها میگویند را انجام ندهیم. چند وقت پیش هم  یک آخوند آورده بودند که روضه بخونه ولی دوستان میکروفن رو خراب کرده بودن و قضیه خنده داری شده بود هر چی داد میزد کسی صداشو نمی شنید در آخر هم هر چی گفت بگین مرگ بر آمریکا کسی نگفت و اون عقب مونده هم وقتی دید کسی محلش نمیگذاره راهش رو کشید و رفت.

Related posts

نیروهایی سرکوبگر رژیم مانع تجمع شهروندان درشهر بوکان شدند

Sosialism Imroz

تجمع اعتراضی جمعی از معلمان و بازنشستگان فرهنگی در مقابل وزارت آموزش و پرورش

Sosialism Imroz

معلم بیدار است از تبعیض بیزار است

Sosialism Imroz

Leave a Comment