Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

” تــــازه ها ” اعتصاب کارگران راه‌آهن تبریز و رویدادهای دیگر در دو روز اخیر

اعتصاب کارگران راه‌آهن تبریز در نگاه امروز یکشنبه

قرار بر این است که بیش از ۲۰۰تن از کارگران خط راه‌آهن تبریز امروز یکشنبه در اعتراض به عدم دریافت پایان ‌کار 7ساله و 3ماه بی‌حقوقی دست به اعتصاب بزنند.
یکی از کارکنان راه‌آهن تبریز گفت: ما برای احیای حق و حقوق خود دست به این اقدام زده‌ایم و قرار است بیش از 200نفر از کارگران قسمت خط همراهی‌مان کنند. وی علت این اعتصاب را تغییر طرف قراردادها عنوان کرد و افزود: نزدیک به 10 یا 12سال است که قراردادی کار می‌کنیم، شرکتی که کارش تمام شده به ما بدهکار است و حقوق ۳ماه و پایان کار هفت سال را از این شرکت طلبکار هستیم و جهت اخذ مطالبات‌مان دست به اعتصاب می‌زنیم.
این کارگر با اشاره به این‌که فعالیت در قسمت خط از سایر قسمتها دشوارتر است، تصریح کرد: کارهای سخت را ما انجام می‌دهیم ولی تسهیلات و سنوات آن شامل قسمت‌های دیگر می‌شود و از نظر مالی همیشه در رنج هستیم، الآن هم سه ماه از حقوق اصلی که قرار بود بدهند را پرداخت نکرده‌اند.

حکم اعدام یک زن ۲۱ساله در تهران

دیوان عالی رژیم صدور حکم اعدام یک زن 21ساله در تهران را تأیید کرد.

این زن زندانی که مژگان نام دارد و مادر یک فرزند ۴ساله است؛ بارها در اختلافات خانوادگی مورد ضرب ‌و شتم شدید همسرش قرار گرفته بود. وی در تیر ماه سال گذشته دستگیر شد و هفته گذشته به‌دلیل قتل همسرش محکوم به اعدام گردید.

سیستم قضاییه ایران زمان ملاقات حضوری زندانیان سیاسی محبوس در بند ۴ سالن ۱۰ این زندان را از هر ۱۴ روز یکبار به هر سه هفته یکبار تغییر دادند.

بند ۴ سالن ۱۰ زندان گوهردشت که به بند امنیتی معروف است از بیش از ۶۰ دوربین و ۱۸۰ دستگاه شنود برای کنترل و نظارت زندانیان برخورد دار است . زندانیان سیاسی محبوس در این بند از منیمم امکانات اولیه یک زندانی از قبیل رسیدگی های پزشکی و مینمم وسایل سرمایشی و گرمایشی و حتی ورود نشریه های مجاز حکومتی محرومند. با شروع فصل سرما حتی از اب گرم هم در داخل بند برای گرم کردن محیط بند محروم هستند. زندانیان سیاسی محبوس در بند ۴ سالن ۱۰ زندان گوهردشت علاوه بر تحمل محدودیت های شدید و فضای بشدت امنیتی این بند از سوی سیستم  قضاییه در رابطه با زمان بندی ملاقات حضوری با خانواده هایشان نیز تحت فشار قرار گرفته اند و زمان ملاقات حضوری خانواده ها که هر دو هفته یکبار بود به هر سه هفته یکبار تغییر کرده است.

ماموران اطلاعات زندان طی پیام هایی به زندانیان اعلام کرده اند که افزایش این فشارها برای مجبور کردن شما به تقاضا برای جابه جایی به زندان یا بندهای دیگر است.

تجمع اعتراضی غارت‌شدگان در تهران با شعار مرگ بر روحانی

صدها تن از غارت‌شدگان مؤسسه کاسپین وابسته به سپاه پاسداران در مقابل دادستانی رژیم در تهران تجمع کردند.
تجمع‌کنندگان علیه دزدیهای سردمداران رژیم شعار می‌دادند:مرگ بر روحانی

 

زجرکش کردن زندانی سیاسی آرش صادقی در زندان گوهردشت

زندانی سیاسی آرش صادقی  با گذشت ۲ماه از انتقال تنبیهی وی به زندان گوهردشت و علیرغم وضعیت جسمی نامناسب به دلیل دوره طولانی اعتصاب غذا، به دستور بازجویان قرارگاه ثارالله سپاه، از دریافت خدمات درمانی محروم است.

این زندانی سیاسی كه  همچنان از عوارض سخت اعتصاب غذا ۷۱ روزه خود رنج می برد و با مشکلات جسمی زیادری در بلع و هضم و دفع غذا دارد اما بازجویان قرارگاه ثارالله سپاه برخلاف نظر پزشک بهداری زندان از انتقال وی به بیمارستان و مرخصی استعلاجی جهت درمان ممانعت به عمل می آورند. بازجویان قرارگاه ثارالله به این زندانی گفته اند: از این به باید هزینه تهیه داروهایت را هم خودت پرداخت کنی.

محرومیت های درمانی وی به حدی است که از تامین داروهای ضروری این زندانی به صورت هفتگی جلوگیری کرده و علیرغم اینکه تهیه داروهای مورد نیاز هر زندانی قانونا با مراکز درمانی تحت نظر سازمان زندانهاست اما داروهای این زندانی توسط خانواده وی تهیه و به زندان تحویل داده می شود.

خانواده آرش صادقی در پی وخامت حال وی از دادستان پرونده خواستار انتقال فرزند خود به مراکز درمانی خارج از زندان شده اند اما این درخواست آنان تاکنون بی پاسخ مانده است.

آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد. این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش شد. وی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد و در آبان ماه همان سال  در اعتراض به محکومیت و بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد. آرش صادقی بر اثر اعتصاب غذای طولانی مدت و عدم رسیدگی پزشکی به بیماری آسم و از کار افتادگی درصد بالایی از کلیه سمت راست مبتلا شده، اما علیرغم وضعیت نامناسب جسمی سپاه پاسداران در روند درمان وی مانع تراشی میکنند.

منبع “مانيتورينگ حقوق بشر ايران”

Related posts

نامه تنی چند از خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی خطاب به گلرخ ابراهیمی و سهیل عربی

Sosialism Imroz

جنایت جنگی حشدشعبی در طوزخرماطو

Sosialism Imroz

مرگ دستکم ۵۷ نفر در سیلاب‌های ایران

Sosialism Imroz

Leave a Comment