Simroz.org
مقالات

پیام رفیق سلام زیجی به مناسبت سال جدید میلادی

فرا رسیدن سال ٢٠١٨ میلادی را به شما تبریک می گویم!

کارگران، زحمتکشان! زنا ن و جوانان آزادیخواه !
پیشاپیش فرا رسیدن سال نو میلادی، سال ٢٠١٨، را به شما آزادیخواهان و همه زنان و مردان تشنه آزادی تبریک و شاد باش می گوئیم !
یکسال دیگر گذشت. ومتاسفانه این یکسال نیز، سال ٢٠١٧ ، سال خوبی برای ما و جامعه انسانی نبود. سال مملو از درد و رنج و آوارگی و جنگ، سال افسارگسیختگی جنایتکاران حاکم چون خامنه ای و عبادی و اردوغان و ترامپ ها و همردیفان آنها در جهان، سال عربده کشی قمه کشان اسلامی و نژاد پرستان، سال باز هم زدن معیشت و دستمزد کارگران و زحمتکشان، سال ثروتمند تر شدن یک مشت اقلیت یک درصدی سرمایه دار دزد و استثمارگر، سال پیوستن بیش ٤٠ میلیون انسان دیگر به صف میلیاردی گرسنگان جهان بیشرم سرمایه داری، سال گسترش بردگان “مدرن”، سال دو برابر شدن آمار بیکاری و فقر و تن فروشی و مرگ و میر سانحه کار و خود کشی ها در بیشتر کشورها از جمله در ایران، و بلاخر و متاسفانه سال ادامه حیاط مستبدترین، قاتل ترین و جنایتکارترین رژیمهای تاریخ، یعنی جمهوری اسلامی بود.
در کناراین دنیای سیاه حاکم سرمایه داران ملی و اسلامی، دمکرات و غیر دمکرات، شرقی و غربی، آسیائی و خاورمیانه ای که بر جهان امروز تحمیل شده است، اما مبارزه و مقاومت بی وقفه، امید به اینده بهتر و تلاش هر روزه برای تغییر و زندگی بهتر از سوی طبقه کارگر، جنبش آزایخواهانه زنان و جوانان، نیروهای مترقی، سوسیالیست و سکولار و آزادیخواه کم و بیش اجازه نداده است که جهان بیش از آن چیزی که هست به قهقرا و ویرانگی سوق داده شود. این تلاش جنبش ما بوده که توانسته مسیردر منجلاب فرو بردن کل انسانیت را مانع گردد. گر چه ضیعیف و ناکافی بوده اما یک واقعیت انکارناپذیرو تنها تصویر و سناریو سفیدی که بشریت در جهان سراغ دارد همین جنبه از نقش و عملگرد انقلابی و شرافتمندانه نسل انقلابیون و سرکوب شدگان دست جهان معاصر سرمایه داری و ضد انسانی، و در راس همه جنبش سوسیالیستی طىقه کارگر، بوده است!.
سالی که گذشت با همه سختیها و دردهای مشقت آوڕ آن، وقتی شاهد مبارزه و مقاومت صف انسان دوستان و سوسیالیستها بوده ایم، وقتی بر این بستر و در اعتراض به وضع موجود شاهد تشکیل حزب سوسیالیست انقلابی هستیم، وقتی شاهد اعتراض و مبارزه و مقاومت هر روزه کارگران و جوانان هستیم، وقتی حتی شاهد صحنه های دلخراش زدن شلاق و تازیانه بر پیگر عزیز کارگران و زنجیر بستن به پای آنها و سرکوب شان در سیاه چالها هستیم، وقتی همبستگی انسانی را در رویدادهای مانند زلزه و کولبران هستیم، و دها مورد مشابه، همه پیاوم آور تسلیم نشدن، پیام آور امید و عزم مبارزاتی، پیام آور وحشت جنایتکاران حاکم از ما، و گویایی توانمندی و ظرفیت بلقوه جنبش برای آزادی و برابری و سوسیالیسم است که اگر متحد و مستقل به میدان بیاید میتواند کل بساط جنایتکاران و استثمارگران را در هم بپیچد!
اما واقعیت این است، تا جای که به میدان مستقیم نبرد ما بر میگردد، هنوز این سطح از تلاش و اقدامات مبارزاتی وعملی کافی و جوابگو نیستند برای از سر راه برداشتن جمهوری اسلامی و دست یافتن به آینده آزاد، برابر و سعادتمند!
نیروی خفته جنبش ما باید بیدار گردد و متحزب و متشکل شود! باید به مبارزه قهر آمیز و انقلابی علیه استبداد و خشن ترین رژیم تروریست و جانی جمهوری اسلامی روی آورد! نباید به هیچ وجه به کشمکش بیرون و درون جمهوری اسلامی و اصلاحات از درون، و به دخالت دولت های جنایتکار دیگر، و یا به اپوزسیون مذ‌هبی و ملی و فدرالیست چی ها ی که پرونده بسیار سیاه و جنایتکارانه ی را در عراق و سوریه و منطقه به نمایش گذاشتند، امید بست!
تنها با اتکا به قدرت توده ای و مبارزاتی خود، و حول پرچم و صف مستقل سوسیالیستی و طبقاتی، قادر خواهیم بود پیروزی واقعی را به نفع جامعه تامین کرد، و مانع تکرار سناریو سال ٥٧ نیز شد!
ما افتخار اینرا داریم که به این صف و مبارزه تعلق داریم. دوباره اعلام خواهیم کرد که تا پایان دادن به عمر جنایتکارانه جمهوری اسلامی، تا دست یافتن به آزادی و برابری و سوسیالیسم از پای نخواهیم نشست! با شڕوع سال جدید ٢٠١٨، همه قربانیان دست جهان ظالمانه سرمایه داری و دولتهای فاسد و سرکوبگر را به این صف و مبارزه فرامیخوانیم. این ما هستیم که میتوانیم سرنوشت واقعی سال ٢٠١٨ را به نفع انسانیت رقم بزنیم. بدون نقش و تلاش مثبت جنبش ما هیچ روزنه و امیدی برای آینده بهتر نمیتوان انتظار داشت!
عزیزان!
از جانب خود و حزب سوسیالیست انقلابی ایران برای تک تک شماها، خانواده و فرزندان و بستگان عزیزتان صمیمانه آرزوی تندرستی و شادابی و موفقیت دارم. به این امید سال ٢٠١٨میلادی سال بهتری برای شما عزیزان باشد!
یاد عزیزهمه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم گرامی باد!
زنده باد آزادی!
زنده باد سوسیالیسم!
با احترام!
سلام زیجی
S_zijji@yahoo.se
منبع: شماره ٢٩ نشریه سوسیالیسم امروز
http://www.simroz.org
٢ دی ١٣٩٦
٢٣ دسامبر٢٠١٧

Related posts

از پیشروان جنبش کارگری میخواهیم در حزب سیاسی شایسته­ خود متشکل شون

Sosialism Imroz

اعتراضات مردم عراق….! تینا خلیفه ای

Sosialism Imroz

سوسیالیسم و آزادی زنان… بهاره آزادی

Sosialism Imroz

Leave a Comment