Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

جانباختن یک کاسبکار کرد در جاده مهاباد – پیرانشهر جان باخت

نیمه شب پنجم دی‌ماه، یک کاسبکار کُرد اهل مهاباد به نام “رحمت سلیمان‌زاده” ٣٣ ساله فرزند حسین درپی شلیک مستقیم نظامیان حکومتی در جاده مهاباد – پیرانشهر جان سپرد.

نیروی انتظامی در مکانی به نام “سرمیدان” در جاده مهاباد – پیرانشهر این کاسبکار  را مورد تیراندازی قرار داده‌ و اورا به قتل رسانده‌اند.
در پیجانباختن این کاسبکار زحمتکش و بی‌دفاع، جسد وی  به بیمارستان مهاباد منتقل و تاکنون به خانواده‌اش تحویل داده نشده است.
کاسبکار جانباخته رحمت سلیمان‌زاده متاهل و دارای دو فرزند می‌باشد. به این ترتیب خانواده دیگری بی سرپرست و کودکان دیگری بدون پدر و بدون نان‌آور شدند. دولت بجای اینکه تمام هم و غم خود را صرف اشتغال زایی برای انبوه جوانان بیکار نماید با کشتار این کاسبکاران زحمتکش نه تنها همسر و فرزندان و تمام خانواده آنها را داغدار و مصیبت زده می‌کند بلکه هربار با قتل هر کولبر و کاسبکار شریف، یک خانواده دیگر را نیز بدون نان‌آور می‌سازد و فرزندانش را نیز در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی رایج شده در جمهوری اسلامی قرار می‌دهد.

طی سال‌های اخیر نیروهای مرزبانی و نیروی انتظامی و سپاه در جاده‌های مواصلاتی کُردستان و مناطق غربی سرنشین خودروها را به بهانه‌ی حمل کالای قاچاق مورد تعرض و تیراندازی قرار می‌دهند که در اغلب موارد نیز موجب مرگ شهروندان شده است و هیچ ارگان و نهاد قانونی نیز پاسخگوی این وضعیت اسفبار نیست.

Related posts

کشتە شدن یک جوان دیگر در بازداشتگاە نیروی انتظامی

Sosialism Imroz

تجمع اعتراضی مقابل قوه قضاییه در تهران + فیلم و عکس

Sosialism Imroz

جهنمی در کویر؛ روایت رسول بداقی فعال صنفی معلمان از زندان تهران بزرگ پس از آزادی

Sosialism Imroz

Leave a Comment