Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تداوم تظاهرات سراسری علیرغم تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهای ایران +فیلم

تظاهرات سراسری ایران علیرغم تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرها ایران در جریان است.

نیروهای امنیتی و گارد ضدشورش نیز با استفاده از گاز اشک آور و باتون تظاهر کنندگان را به طور مستمر مورد حمله قرار میدهند با این حال تظاهر کنندگان به تظاهرات خود ادامه می دهند.

  •  تهران- حوالی ساعت ۱۸۳۰، روز ۱۸دی نیروهای انتظامی و امنیتی برای متفرق کردن کلیه معترضین و خانواده هایی که در اعتراض به دستگیری های خودسرانه اعضای خانواده و دانشجویان در مقابل زندان اوین دست به تجمع و تحصن زده اند؛ اقدام به تیراندازی هوایی و شلیک گاز اشک آور نمودند. ولی تجمع کنندگان در مقابل زندان اوین مقاومت کرده و خواستار آزادی عزیزان خود هستند.
  • اهواز- مقابل دادگاه انقلاب خانواده های بازداشت شدگان اهواز طی روزها ۱۷- ۱۸دی در اعتراض به دستگیری اعضا خانواده خود تجمع کرده وخواستار آزادی فرزند خود شدند.
  •  در پی تظاهرات دانش آموزان در اهواز یکی از دانش آموزان به نام حیدر هلیچی ۱۳ساله فرزند محمد از اهالی شکاره بازداشت شده است اما تاکنون خانواده او هیچ اطلاعی از وضعیت وی ندارند.
  • به دنبال تظاهرات سراسری نیروهای امنیتی در کرمانشاه ۳۰ جوان کرد را روز ۱۸دی بازداشت کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند.
  • تهران – مقابل زندان اوین در پی تجمع و تحصن خانواده بازداشت شدگان و دراویش گنابادی روز ۱۹دی نیروهای گارد ضدشورش به سمت تظاهر کنندگان گاز اشک آور پرتاب کردند و تعدادی از تجمع کنندگان را با باتون مورد ضرب و شتم قرار داده اند.
    ولی تجمع کنندگان در مقابل زندان مقاومت کردند و اعلام کرده اند تا آزادی تمام بازداشت شدگان به تحصن و تجمع خود ادامه خواهند داد.
  •  به دنبال همین تجمع کسری نوری ،محمد شریفی مقدم نیا و فائزه عبدی پور از زندان اوین و محمدرضا درویشی از زندان گوهردشت آزاد شدند.

سرکوب شهروندان و برخوردهای بی‌رویه با آنان از سوی نهادهای امنیتی، قضایی، نظامی و شبه‌نظامی خلاف بندهای ۱ و ۲ ماده ۱۹ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی و نیز ماده ۱۰، ماده ۱۹، بند ۱ ماده ۲۰ و ماده ۲۱ اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

منبع :مانیتورینگ حقوق بشرایران

Related posts

تجمع اعتراضی کارگران راه‌آهن اسلامشهر+ فیلم

Sosialism Imroz

وضعیت نگران کننده زندانیان سیاسی اعتصاب غذا در زندان رجایی شهر همراه با بیانیه خانواده هایشان + فیلم

Sosialism Imroz

بیست و یکمین روز اعتصاب در شهر بانه همراه فیلمهایی از این اعتصاب مردم زحمتکش

Sosialism Imroz

Leave a Comment