Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ارتش ترکیه مواضع «یگان‌های مدافع خلق» در عفرین سوریه را بمباران کرد

جنگنده‌های ترکیه روز شنبه ۳۰ دی‌ماه کانتون عفرین در سوریه را بمباران کردند؛ اقدامی که می‌تواند شکاف بین واشینگتن و آنکارا را تشدید کند.

ارتش ترکیه می‌گوید که پناهگاه‌ها و مخفیگاه‌های مورد استفاده یگان‌های مدافع خلق و سایر شورشیان کرد‌ها را هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این حملات جبهه جدیدی را در جنگ سوریه باز کرده است.

 نخست‌وزیر ترکیه، روز شنبه گفت که در عملیات هوایی این کشور مواضع یگان‌های مدافع خلق هدف قرار گرفتند و در این راه، ارتش سوریه نیز به ارتش ترکیه در عملیات عفرین کمک می‌کند.

او در یک سخنرانی تلویزیونی تصریح کرد که «نیروهای مسلح ما کارزار هوایی را برای نابودی عناصر» یگان‌های مدافع خلق آغاز کرده‌اند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در طرف مرز ترکیه مستقر است، گفته که دو جنگنده ترکیه را دیده که در خاک سوریه در حال عملیات نظامی بودند.

یگان‌های مدافغ خلق گفته‌اند که در این حملات شماری از افراد غیرنظامی زخمی شده‌اند.

 حضور روز افزون این یگان‌ها در نوار مرزی شمال سوریه زنگ خطر را برای آنکارا به صدا در آورده که نگران تشکیل یک دولت کردی در مرز جنوبی ترکیه است.

ارتش ترکیه در بیانیه‌ای تایید کرده که عملیات عفرین آغاز شده و گفته است که به دنبال ایجاد نوار مرزی امن برای این کشور و همچنین «نابودی تروریست‌ها… و حمایت از دوستان و برادران، مردم منطقه، از سبعیت آنهاست».

در این بیانیه اعلام شده که ۱۰۸ موضع شبه‌نظامیان کرد در این منطقه مورد هدف قرار گرفته است.

نخست‌وزیر ترکیه می‌گوید که نیروی زمینی این کشور احتمالاً روز یکشنبه وارد منطقه تحت کنترل کرد‌ها در عفرین سوریه می‌شود، ولی این اقدام بستگی به تحولات دارد.

Related posts

برپایی تجمع در اعتراض به قتل زنان در شهر سنندج

Sosialism Imroz

«بازداشت مادر اسماعیل بخشی به دستور دادستان شوش»

Sosialism Imroz

اخبار و گزارشات کارگری ٢٩ خرداد ماه ١٣٩٨

Sosialism Imroz

Leave a Comment