Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اخبار و گزارشات کارگری در گوشه و کنار ایران

پنجمین روز تجمع کارگران شهرداری دزفول

کارگران شهرداری دزفول روز پنجشنبه 30 فروردین برای پنجمین روز تجمع اعتراضی در مقابل شهرداری و فرمانداری این شهر برپا کردند .

این کارگران بابت مطالبات معوقه خود بارها دست به تجمع زده اند و پاسخ درخوری از مسئولین نشنیده اند .

طبق خبرهای ارسالی به اتحادیه آزاد کارگران ایران کارگران شهرداری دزفول با بیش از 10 سال سابقه کار که تعداد آنان نزدیک به 100 نفر میباشد از دی ماه سال گذشته تا کنون حقوق دریافت نکرده اند و حقوق ماههای بهمن و اسفند سال 96 ،عیدی وپاداش سال95و96، سنوات سال94  را طلبکار هستند و کارفرما 7 ماه بیمه تامین اجتماعی آنان را واریز نکرده است .

اما متاسفانه شهردار دزفول با کمال بی شرمی پاسخ بی تعهدی خود و پیمانکارانش را که موجب خانه خرابی کارگران شده است  را با تهدید به اخراج  داده است طبق نقل قول از طرف کارگران وی گفته است که همین است  که هست ،اگر به اعتراض ادامه بدهید ، اخراج میشوید.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

31 فروردین 1397

تعدادی از بازاریان اعتصابی کردستان بازداشت شدند

از روزسه شنبه بیست وهشتم فروردین ماه نیروهای امنیتی شروع به بازداشت تعدادی از بازاریان اعتصابی کردستان کردند.

براساس گزارشات منتشره،تا به امروزسی ویکم فروردین ماه چهارنفر درمریوان،یکنفر در جوانرود وچهارنفر دربانه ازجمله یادگارصادقی،بعد از آن که مقابل سعید جلیلی در فرمانداری بانه دست به افشاگری زد، دستگیر شدند.

لینک سخنان یادگارصادقی مقابل سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده خامنه ای در شورای عالی امنیت ملی در فرمانداری بانه:

اهالی کازرون اعتراضاتشان رابه نماز جمعه کشیدند

روزجمعه سی ویکم فروردین ماه،اهالی کازرون درادامه اعتراضاتشان نسبت به تقسیم کازرون فارس به دو شهرستان «کازرون» و «کوه چنار»، راهی نماز جمعه کازرون شدند وبا سردادن شعارهایی منجمله «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما»، «وای اگر غیرتم حکم جهادم دهد» و… اعتراضاتشان را بنمایش گذاشتند.

براساس گزارشات منتشره،بر اساس طرحی که چندی قبل مطرح شده، قرار است بخش‌های کوهمره نودان و چنارشاهیجان (قائمیه) از کازرون جدا و شهرستان جدید کوه چنار تشکیل شود.

حسین رضازاده نماینده مجلس ازشهرستان کازرون از جمله نمایندگانی است که تلاش می‌کند بخش چنارشاهیجان را به شهرستان تبدیل کند.

طی روزهای گذشته اهالی کازرون با برپایی تجمعات دامنه داراعتراضشان را نسبت به تقسیم کازرون اعلام کردند:

ادامه تجمعات اعتراضی اهالی کازرون نسبت به تقسیم شهرستان

صبح روز دوشنبه بیست وهفتم فروردین ماه، اهالی کازرون درادامه اعتراضاتشان* نسبت به تقسیم شهرستان بار دیگر در میدان مرکزی این شهر تجمع کردند.

بازاریان این شهربا تعطیل کردن حجره هایشان به این تجمع اعتراضی پیوستند.

تجمع مردم کازرون در اعتراض با طرح تفکیک این شهرستان مقابل فرمانداری

روزسه شنبه بیست ویکم فروردین ماه،جمعی از اهالی کازرون همزمان با حضور کارشناسان تقسیمات کشوری دراعتراض با طرح تفکیک این شهرستان مقابل فرمانداری اجتماع کردند.

برپایه گزارش منتشره،این عده با اعتراض به روند طرح تفکیک شهرستان کازرون که در وزارت کشور طی کرده است، معتقدند کارهای کارشناسی دقیقی در این طرح صورت نگرفته و عملی شدن ایجاد شهرستان جدید نه به دلیل دارا بودن منطقه از شرایط قانونی، بلکه به علت برخی فشارهای سیاسی انجام گرفته است.

مخالفان همچنین بر این باورند در جریان مطالعه این طرح، صدای همه مردم شهرستان به‌ویژه اهالی دهستان‌های انارستان و دشت‌برم که در این طرح از کازرون جدا می ‌شوند، به‌خوبی شنیده نشده و نباید در این طرح هویت کازرون تحت شعاع قرار گیرد و دنبال‌کنندگان طرح تفکیکی به هر قیمتی دنبال ایجاد شهرستانی جدید هستند.

Related posts

ادامه اعتصابات در کردستان و حمایت دانشجویان

Sosialism Imroz

گزارشی از شرکت رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در سمینار مربوط به عفرین در کردستان عراق+ فیلم

Sosialism Imroz

بازداشت دهها تن ازاعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و دانشجویان وشرکت کنندگان درمراسم اول ماه

Sosialism Imroz

Leave a Comment