Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

تازه‌ترین جزئیات لشکر کشی های ترکیه به عفرین

در حمله هواپیماهای جنگنده رژیم ترکیه به مرکز شهر عفرین و مناطق حومه هفت شهروند غیرنظامی زخمی شدند. وضعیت سه تن از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است. دو کودک در میان زخمی‌ها می باشند.

هواپیماهای جنگنده رژیم  ترکیه حوالی غروب دیروز شنبه مرکز شهر عفرین، مناطق شیراوا و کوه للونه، کوه بلال و روستای عین‌دقنه منطقه شیرا و روستای مامولا هاجیکا را هدف بمباران خود قرار دادند.

گزارش‌ها حاکی از زخمی شدن هفت غیرنظامی در حملات هوایی رژیم ترکیه به کانتون عفرین است. احتمال افزایش تعداد زخمی‌ها بر نگرانی‌ها افزوده است.

در حملات زمینی شب شنبه ارتش  ترکیه و نیروهای موسوم به “ارتش آزاد” به مواضع مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و نیروهای دفاع اجتماعی در عفرین و شهبا، شش مزدور وابسته به ترکیه به هلاکت رسیده و ١٧ تن هم زخمی شدند.

تلاش ارتش  ترکیه برای اشغال روستای دیمکتاش منطقه شیرا در کانتون عفرین با پاسخ کوبنده مبارزان روژاوا روبرو شد و دو تانک اشغالگران منهدم و سرنشینان آن کشته شدند .

از سوی دیگر در منطقه جندرس تلاش واهی ارتش ترکیه برای بکارگیری خودروهای زرهی با پاسخ سهمگین مبارزان روبرو شد و مهاجمان مجبور به عقب‌نشینی شدند. اعلام شد که مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ تعدادی از سربازان ترکیه را به اسارت گرفته‌اند.

ساعت ١٩تا ٢١ شب گذشته گروه تروریستی القاعده  مورد حمایت ترکیه و سربازان ارتش ترکیه سعی کردند تا به تپه‌های دلسوز و دلشاد منطقه جندرس دست یابند که با پاسخ کوبنده مبارزان روبرو شده و فرار کردند. از سوی دیگر تلاشهای رژیم ترکیه برای نفوذ به گره سمانه در شراوا با شکست مواجه شد.

همزمان توپخانه‌های ارتش  ترکیه روستاهای شمال حلب از جمله بافلون، دیکمداش، ولاةالقادی، مراناز، بلونیه در حومه شیرا را آماج حملات راکتی قرار دادند و به خانه و مزارع ساکنان آسیب فراوان وارد شده است.

از کانتون شهبا هم خبر می‌رسد که تلاشهای ترکیه و نیروهای وابسته به وی با شکست مواجه شده و مهاجمان چهار کشته و پنج زخمی متحمل شدند.

گزارش‌ها از این منطقه حاکی از حفر سنگر و تونل از سوی سربازان ارتش ترکیه از اوایل صبح امروز است. ارتش ترکیه سپس با هدف اشغال تپه “گر” در منطقه بلبله تلاش نمود که با پاسخ مبارزان روبرو شد.

 

Related posts

دومین قربانی شکنجە ماموران اطلاعات سنندج!

Sosialism Imroz

ریاض اولین نشست ائتلاف اسلامی نظامی ضد تروریسم را میزبانی می‌کند

Sosialism Imroz

جزئیاتی تازه از «شکنجه شدید» اسماعیل بخشی؛ از ضربات باتوم تا خوراندن داروهای اعصاب و روان

Sosialism Imroz

Leave a Comment