Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

کارگران نیشکر هفت تپه از صبح امروز دست به اعتصاب زده اند

صبح امروز چهارشنبه 11 بهمن ماه کارگران بخش های نی بر و کارخانه و بخش های دیگری از شرکت نیشکر هفت تپه  در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات معوقه دست به اعتصاب و تجمع زدند.

این کارگران که در چند ماهه گذشته مدام در تلاش برای گرفتن حق و حقوق خود بودند توانستند بعد از وقفه های طولانی حقوق ماههای بهمن و اسفند 94 را دریافت کنند. این در حالی است که این مبلغ هنوز  به  180 نفر از کارگران پیمانکاری انوشه پرداخت نشده است.

بنا بر خبرهای ارسالی از سوی کارگران شرکت نیشکر هفت تپه به اتحادیه آزاد کارگران ایران، مدیریت شرکت  از یک هفته قبل فیش های حقوق آبان ماه را بین کارگران توزیع کرده و علیرغم شرایط سخت معیشتی که این کارگران دارند همچنان از پرداخت حقوق آبانماه خودداری میکند.

بنا بر این خبرها، روز یکشنبه هفته جاری مدیریت شرکت پس از شنیدن خبر زمزمه اعتصاب در بین کارگران، خبری را در کانال مدیریتی مبنی بر پرداخت حقوق آبانماه در روز دوشنبه منتشر کرد اما در پایان روز دوشنبه هم، با بهانه واهی اشکال در سیستم بانکی از پرداخت خودداری نمود و از آنجا که تا دیروز سه شنبه تنها به 200 نفر از5000 کارگراین مجموعه، این پرداختی صورت گرفت، کارگران خشمگین از حجم بالای معوقات انباشته شده و پراکندگی پرداخت آن ،صبح امروز دست به اعتصاب زدند.

کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، با توجه به فرا رسیدن اسفند ماه و هفته ها و روزهای پایان سال، بشدت نگران عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود هستند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی شروع اعتصاب در شرکت نیشکر هفت تپه، جمعهایی از کارگران برای تجمع در مقابل مدیریت عازم این محل شده اند و تراکتورهای شخصی و جمعهایی از کارگران نیز دربهای ورودی و خروجی شرکت را بسته اند.

خبرهای تکمیلی اعتصاب امروز کارگران شرکت نیشکر هفت تپه متعاقبا از سوی اتحادیه آزاد کارگران ایران منتشر خواهد شد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران

Related posts

کارگران ایران در راه همسبتگی طبقاتی

Sosialism Imroz

با احکام زندان و شلاق ، صدای حق خواهی خاموش نخواهد شد!

Sosialism Imroz

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از فراخوان به سه روز اعتراضی ۱۴ تا ۱۶ آذر حمایت میکند

Sosialism Imroz

Leave a Comment