Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

از میان نامه ها و پیامها و تبریکات سال نو

پیام اتحادیه آزاد کارگران ایران به مناسب آغاز سال ۱۳۹۷

بار دیگر بهار با سرسبزی و طراوتش و سال نو با امیدهایش از راه رسید. جوانه ها از دل زمین سر بر آوردند و ما انسانها با تمام امیدها و آمال و آرزوهایمان برای سعادت و خوشبختی قدم در سال نو میگذاریم.

اما علیرغم این همه امید پایان ناپذیر در وجود ما انسانها، چهل سال است زندگی ما کارگران ایران بِه از سال پیش نشده است و هر سال با فقر و فلاکت بیشتری نسبت به سال پیش قدم در سال نو گذاشته ایم. با اینحال، سال نود و شش با دی ماه خیره کننده اش و زمستانی متفاوت از سالهای گذشته، بارقه ی امید را برای به کرسی نشاندن تحولات انسانی در کشور، در دلهای ما کارگران و مردم آزاده ایران بارور کرد.

کیفیت و کمیت اعتصابها و تجمعات اعتراضی ما کارگران در سراسر کشور و مبارزات بی وقفه ای که کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، هپکو، آذر آب، نیشکر هفت تپه و بسیاری دیگر از مراکز تولیدی و صنعتی در مبارزه برای دستیابی به مطالباتشان به پیش بردند متفاوت از سالهای گذشته و مالامال از تجارب ارزنده ای بود که بی تردید در سال نو، در رشد و شکوفائی مبارزات طبقه کارگر ایران برای خلاصی از شرایط جهنمی موجود، تاثیرات تعیین کننده ای از خود بر جای خواهد گذاشت.

ما کارگران ایران در سال نود و شش، بسیاری از یاران و همکارانمان را که نتیجه مستقیم تحمیل بی حقوق از سوی سرمایه داری حاکم بر ایران بود از دست دادیم، از اهواز و هفت تپه و تا تهران و اراک و جای جای کشور مورد سرکوب و بازداشت و تعقیب قضائی قرار گرفتیم، صدها هزار نفر از ما بدلیل تعطیلی کارخانجات آواره خیابانها شدیم، میلیونها نفر از ما بدلیل پایین بودن حداقل مزد تا چندین برابر زیر خط فقر و عدم پرداخت همین دستمزدها شرمسار خانواده و فرزندان خردسال خود شدیم، دهها و صدها هزار نفر از ما خطرات سرکوب و بازداشت و وارد آمدن فشارهای روحی و روانی ناشی از اعتصاب و تجمع را به خود و خانواده هایمان به جان خریدیم اما علیرغم اینهمه مصائب زانوی غم بغل نکردیم، لحظه ای در دفاع از حقوق انسانی خود از پای ننشستیم و تا واپسین روزهای سال و در جایی همچون شرکت نیشکر هفت تپه و بسیاری مراکز دیگر تا واپسین ساعات پایان سال ایستادیم و برای دستیابی به مطالباتمان جنگیدیم.

و اینک در واپسین ساعات سال ۹۶ علیرغم اینکه با رنج و اندوه و سفره ای خالی قدم به سال نو میگذاریم فرا رسیدن بهار را عزیز و گرامی خواهیم داشت و سال نو را با اتکا به دستاوردهای مبارزات تاکنونی خود و قدرت اتحاد و همبستگی مان به سالی سراسر مبارزه و پیشروی به سوی دستیابی به یک زندگی انسانی و برپائی دنیائی بهتر تبدیل خواهیم کرد.

سال نو به کارگران، مردم آزاده ایران و بویژه زندانیان صنفی و سیاسی و خانوادهای آنان مبارک باد.

بهاران خجسته باد

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۶

پیام جمعی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به کارگران ایران

کارگران زحمتکش و شریف ایران

سلام
پس از بیست و هفت روز استقامت و پایداری و تلاش ما کارگران گروه ملی فولاد اهواز موفق شدیم بخش قابل توجه ای از مطالبات مالی خود را دریافت کنیم.
ما در کارزار و جنگی نابرابر درحالی به موفقیت دست یافتیم که طرفِ مقابل مان از همه نوع حمایت ها و پشتیبانی ارکان قدرت برخوردار بوده و هست.
امّا آنچه که ما را به پیروزی رهنمون ساخت اتحاد و ایستادگی و موضع برحق مان بود.
ما در طول ایام اعتراضات جز اتکاء به نیروی اتحاد خودمان هرگز پشتوانه و پناهی نیافتیم تا حقوق از دست رفته مان و نان گرو گرفته شده مان را از چنگال زورمداران زرپرست بازستاند.
ما در طول این ایام همکاری عزیز را ازدست دادیم که فشارهای روحی ناشی از مشکلات ایجاد شده توسط کارفرما روح خسته و تکیده او را به پرواز درآورد.
ما در طول این ایام شاهد بازداشت و زندانی شدن همکارانمان بودیم که گناهشان طلب حق شان بود.
کار تا آنجا پیش رفت که در مقابل چشمانمان کارگری مظلوم بوسیله اتومبیل اجیرشده ای زیر گرفته شد که به لطف خداوند از مهلکه و فاجعه جان سالم به در برد.
هیچکدام از این اتفاقات ما را از ادامه راه و مطالبه حق مان مأیوس و ناامید نساخت بلکه برعکس اراده و تصمیم ما را قوی تر ساخت.
اکنون در آستانه سال نو در حالی ما به این موفقیت دست یافتیم که برادران و خواهرانِ کارگرِ ما در اقصی نقاط کشور و به خصوص کارگران زحمتکش و باغیرت نیشکرهفت تپه با دست خالی به پیشواز سال جدید میروند.
شادی ناشی از پیروزی ما هرگز باعث نخواهد شد تا درد و رنج این کارگران را فراموش کنیم.
ما با پوست و گوشت و استخوان خود جفا و ستمی که بر آنها روا داشته شده است را لمس و حس میکنیم و آرزو داریم که هرچه سریعتر حق و حقوق ایشان پرداخت شود.
تنها راه رسیدن به هدف انسجام؛اتحاد و یکپارچگی همه کارگران است.
ما در ابتدای راهی قرار داریم که اگر بتوانیم باهم و درکنارهم بااتحاد و استقامت قدم برداریم و هدفمند و مسئولانه آرمان هایمان را دنبال کنیم آینده ای روشن در انتظار جامعه کارگران خواهد بود.
لازم است از حمایت های معنوی اتحادیه آزاد کارگران ایران که در پیشبرد اهداف و پیگیری مطالبات کارگران در سراسر کشور انجام میپذیرد قدردانی و تشکر نمائیم.

*جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز*

پیام قدردانی و تبریک سال نوی رضا شهابی همراه با تشریح وضعیت جسمانی بعد از زندانش

رانندگان و کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کمیته دفاع از رضا شهابی،کمپین دفاع از رضا شهابی، کارگران، دوستان، تشکلات کارگری، دانشجویان، بازنشستگان، زنان و مردان آزاده و نهادها و رسانه های حمایت کننده در ایران و جهان!

از طرف خودم و همسرم ربابه رضایی و فرزندانم بابت تمام حمایت ها، محبت ها و پیگیری هایی بی نظیر و مداومی که در طی این سال ها در دفاع از من کرده اید از همه شما عزیزان قدردانی می کنم و همچنین فرارسیدن بهار طبیعت و غلبه ی روز بر شب و فرارسیدن دوباره زایندگی و حیات طبیعت را به همه شما شادباش می گویم.

اگر از کمر خمیده شده ام و به سختی نشست و برخواست می کنم، اگر از ناحیه گردن دچار آسیب شده ام و به توصیه پزشکان باید به زودی تحت عمل جراحی قرار بگیرم، اما محبت و پشتگرمی شما عزیزان همیشه مرا دلگرم کرده و می کند؛ اگر دچار مشکل افزایش فشار خون شده و هر چند روز یکبار به ناگهان به صورت اضطراری به ضرب قرص از عواقب جان گیر این مشکل جانکاه نجات پیدا می کنم و دیگر نمی توانم تنها باشم و باید همواره فردی در کنارم باشد که مبادا ناگهان در تنهایی جانم به خطر بیافتد اما یاد شما عزیزان مرا امیدوار به زندگی و حرکت می کند؛ اگر کلیه و مثانه و قلبم دچار آسیب جدی شده و لب و صورتم در اثر فلج بلز به کجی دچار شده به نحوی که تمام لحظات زندگیم را با سختی و دشواری بسیار زیاد آغشته کرده است اما مهر و حمایت شما عزیزان مرا به زندگی سوق می دهد؛ اگر چه از کار اخراج شده ام اما دنیای بزرگی که آکنده از پشتگرمی به شما دوستان گرانقدرم است مرا به فرداهای روشن تر و بهتر امیدوار می کند. اگرچه در این سال های زجرآور حبس و اعتصاب و بیماری همواره با سخت ترین شرایط دست و پنجه نرم کرده و حتی ماه های زیادی اضافه بر مدت حبسم در زندان محبوس نگه داشته شده ام اما همیشه حجم عظیم حمایت های شما برای من نیرویی پیش برنده بوده است. آنچه از تلاش و مقاومت و ادامه حبس و فشار با حفظ تمام و کمال پرنسیپ ها و شرافت کارگری و طبقاتی توسط من ادامه یافته است بدون دلگرمی و حمایت شما ممکن نمی بود.

همکاران و اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، کمیته دفاع از رضا شهابی کمپین دفاع از رضا شهابی، دوستان، معلمان دانشجویان، زنان و مردان، بازنشستگان و تشکل های کارگری در ایران و جهان و همه نهاد ها و رسانه هایی که از بنده به عنوان نماینده کارگری، فعال کارگری و عضو سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه دفاع کرده اید:

بدینوسیله مراتب تشکر و قدردانی خودم را از تمامی شما عزیزان اعلام می کنم، دست شما عزیزان را به گرمی می فشارم و امیدوارم که در سال جدید خورشیدی با تلاش و اتحاد هر چه بیشتر در راه کسب خواسته هامان برای آزادی و برابری، بیش از پیش موفق و مستحکم تر باشیم.

با نهایت احترام و تشکر از همه شما در هر کجای جهان که هستید و با آرزوی آزادی هر چه سریعتر زندانیان کارگر، معلم، دانشجو و دیگر زندانیان صنفی و سیاسی.

رضا شهابی
کارگر اخراجی
عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

Related posts

١٥کارگر پتروشیمی ایلام به ۹ سال زندان و ۱۱۰۰ ضربه شلاق محکوم شدند

Sosialism Imroz

جنبش ما یک جنبش آزادیخواهیست ، به آن بپیوندید..! چیمن انوری

Sosialism Imroz

اعتراضات کارگری روز دوشنبه 13 هم آذرماه

Sosialism Imroz

Leave a Comment