Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب غذا در زندانها

اعتصاب غذای عبدالفتاح سلطانی و اعتراض خیابانی همسر او

همزمان با شروع سال نو، عبدالفتاح سلطانی وکیل سرشناس حقوق بشر اعتصاب غذا کرده است. همسر او در شب سال نو با عکس او در خیابان‌های تهران دست به اعتراض زده بود.

متن نامه‌ی آقای سلطانی به شرح زیر است:

ملت شریف ایران؛ درود بر شما!
ضمن عرض تبریک نوروز خجسته به اطلاع می رساند:

از آنجا که وجود برخی تدلیسهای ناروای حاکم بر جوّ زندان، به گونه ای می باشد که عده از زندانیان از جمله رانتخواران،اختلاس گران،و وابستگان به قدرت از امتیازاتی برخوردار هستند که برای بسیاری از زندانیان عادی و (سیاسی-عقیدتی) در نظر گرفته نمی شود و با توجه به عدم رعایت حقوق شهروندی مورد ادعای دولت و مداخله برخی مامورین وزارت اطلاعات آقای روحانی در تصمیم گیریهای مربوط به زندانیان(سیاسی – عقیدتی) به نحوی که دادستان تهران نیز تحت تاثیر اظهار نظرها و خواسته های آنان از رعایت پاره ای از حقوق قانونی زندانیان مذکور سر باز می زند.
اینجانب علیرغم اینکه قصد نداشتم این ایام شادی و سرور را به کام عزیزان تلخ نمایم و بر خلاف میل باطنی، در اعتراض به این قبیل رفتارهای ناعادلانه و تبعیض آمیز از تاریخ ۱/۱/ ۹۷ اعتصاب غذا می نمایم و مسئولیت عواقب ناگوار آن به عهده رئیس جمهور ،رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات مسئول خواهد بود.

عبدالفتاح سلطانی بازداشتگاه اوین
۲۹/۱۲/۹۶

معلم زندانی مختار اسدی اعتصاب غذا کرده است..

مختار اسدى معلم زندانى براى چندمين بار پياپى از مرخصى محروم ماند.

بالغ بر ٤٠ زندانى صنفى ،مدنى و سياسى در بندهاى زنان و مردان زندان ای اوين و زندان رجايى شهر در اعتراض به عدم توجه مقامات قضايي به خواست‌هاى آنان مبنی بر حق استفاده از مرخصی، در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
مختار اسدى معلم زندانى و از فعالين صنفى در تماسى تلفنى اعلام كرد كه براى چندمين بار با درخواست مرخصى ايشان موافقت نشده است
و اين معلم زندانى تعطيلات نوروز را در زندان سپری خواهد نمود.

مختار اسدى مى افزايد با آمدن معاونت كنونى دادستانى و پيگيرى مجدد ، اين معاونت اعلام كرده است هيج يك از اسناد و مدارك قبلى ايشان كه براى درخواست مرخصى به دفتر معاونت قبلى -حاجى مرادى- ارسال شده است ، در پرونده اش وجود نداشته و حتى مداركى كه همكاران كانون صنفی معلمان تهران براى مرخصى ايشان به دادستانى تحويل داده اند در پرونده ايشان موجود نيست.

مختار اسدى كه از وضعيت پيش آمده به شدت ناراحت است مى افزايد درخواست هاى جديدى به اين معاونت براى پيگيرى اين موضوع ارسال كرده است و منتظر جوابيه دادستانى است و بخاطر این اجحاف همراه با دیگر زندانیان در اعتصاب غذای تر به مدت سه روز به سر می برد.

وضعیت وخیم گلرخ ایرایی پس از گذشت ۵۰ روز از اعتصاب غذا

پس از ۵۰ روز اعتصاب غذا، وضعیت جسمی زندانی سیاسی “گلرخ ایرایی” در زندان قرچک ورامین رو به وخامت گذاشته است.

برپایه گزارشات مزبور، در جریان این اعتصاب غذا، گلرخ ایرایی ۲۰کیلو وزن کم کرده و دچار مشکلات و نارسایی‌‌هایی در کارکرد کلیه‌‌هایش شده ‌است. پاهای این زندانی به ‌‌شدت ورم کرده و از مشکلات جدی جسمانی رنج می‌برد. وی در اعتراض به تبعید خود از زندان اوین به زندان قرچک ورامین از روز ۱۴بهمن ۹۶ تاکنون اقدام به اعتصاب غذا کرده است. لازم به یادآوری است که ماموران رژیم، روز چهارشنبه ۴بهمن ماه، گلرخ ایرایی به همراه آتنا دائمی را پس از ضرب ‌و شتم به زندان قرچک ورامین منتقل کردند.

 

Related posts

تجمع بازنشستگان و اعتصاب نی برها و نیروهای پیمانکاری اقبالی در شرکت نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

اول مهربازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸

Sosialism Imroz

هر هفته ۱۶ تا ۱۹ هزار سایت اینترنتی در ایران فیلتر می‌شود…

Sosialism Imroz

Leave a Comment