Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ادامه سرکوب و احضار کارگران شرکت نیشکر هفت تپه

در ادامه سرکوب، احضار و بازداشت کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، اسماعیل بخشی یکی از نماینده های کارگران این مجتمع بزرگ کشت و صنعت نیز توسط پلیس امنیت از طریق تماس تلفنی احضار و ایشان ساعت 5 بعد از ظهر روز 12 فروردین ماه در محل این نهاد امنیتی مورد بازجوئی قرار گرفت و بنا به دستور دادستانی شوش تا اطلاع ثانوی به شرکت ممنوع الورود و احضاریه ای کتبی نیز مبنی بر حضور او در دادسرای شهرستان شوش در ساعت 8 صبح روز سه شنبه 14 فروردین ماه به وی ابلاغ گردیده است.

احضار و بازجوئی اسماعیل بخشی امروز در حالیست که قبلا نیز برای وی پرونده ای تشکیل شده است و بر اساس آن ایشان به برپائی تجمعات غیر قانونی و تشویش اذهان عمومی متهم شده است.

براساس گزارشات رسیده، روز یکشنبه ۱۲ فروردین ماه، علاوه بر احضار و ممنوع الورود کردن اسماعیل بخشی به شرکت، ساعت یازده و نیم صبح معاونت نیروی انتظامی شهر شوش به همراه تعداد دیگری از مامورین انتظامی با ورود به قسمت کوره بخار کارخانه، اعلام کرد بنابر دستور شورای تامین شهر و دادستانی شوش ماموریت دارد به هر نحوی شده است کوره بخار را روشن کند.

معاونت نیروی انتظامی در اجرای این دستور به کارگران قسمت کوره بخار کارخانه اعلام کرد ماموریت دارم هر کسی را که از دستور روشن کردن کوره سرپیچی کند همینجا دستبند زده و بازداشت کنم.

بر پایه همین گزارش، علیرغم مقاومتی که کارگران در روشن کردن کوره بخار از خود نشان دادند اما معاونت انتظامی شهرستان شوش با تهدید به بازداشت فوری کارگران و موکول کردن آزادی همکاران بازداشتی آنان به روشن کردن کوره بخار موفق شد کارگران را وادار به راه اندازی کوره کند.

براساس آخرین گزارشات رسیده، علیرغم روشن کردن جبری کوره بخار توسط معاونت انتظامی شهرستان شوش، کارگران شیفت بعد از ظهر کماکان از حضور در محل کار خودداری کردند و اعتصاب در این مجتمع بزرگ کشت و صنعت که از روز هفتم فروردین ماه آغاز شده است همچنان ادامه دارد.

Related posts

یک جوان کورد زیر شکنجه در زندان کرج ، جان خود را از دست داد ..!

Sosialism Imroz

حکم اعدام سه زندانی از جمله یک زن کُرد در زندان مرکزی ارومیه

Sosialism Imroz

تجمع جمعی از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری شادگان مقابل استانداری خوزستان

Sosialism Imroz

Leave a Comment