Simroz.org
مقالات

به زن و شوهر هم گیر میدهند!

صحرا صالحی

ایران طوری شده که دیگه حتی وقتی ازدواجم میکنی و زن و شوهری بهت گیر میدن ! به اونی که باید گیر بدن گیر نمیدن  به ما گیر میدن چون موهای باز من، حجاب من، زندگی شخصی من، و تفریح من یکی از اختلالات و مشکلات دولت و فرهنگ جامعه منه !
جامعه ما مگه مشکل داره ؟ نه ! کی گفته ؟، الکی دلار شده ۵۷۰۰ هزار تومان،  الکی طلا مثقالش شده ۹۰۰،  الکی  خیلی از جوانامون ازدواج نمیکنن ، الکی صیغه و فساد جامعه را فرا گرفته؟ ،کار هست اما تنبلن سر کار نمیرن؟ و….، نه عزیزم! دولت که ثروت عظیم این مملکت را در کشورهای دیگر و برای مسجد و ملا و بسیج و جنگ خرج میکند، کارش به جایی رسیده حتی بودجه نداره پول مردم را پس بده،  بانک ها هیچ کدوم بودجه ندارند،  در ایران همه مشکل بیکاری دارند، و امار تلاق داره بیشتر از ازدواج میشود.   دولت به خاطر خالی کردن بیشتر جیب مردم بی پول   راست و چپ اگهی استخدام میدن که خرید هر دفترچه استخدامی نیز۶۰ هزار تومان است .فکر کنید که خیلیها پولشو میدن وشرکت خواهند کرد ولی اکثرا قبول نمیشوند. فقط پولش جیب دولت میره چون اونایی که قراره استخدام بشن از قبل تعیین شده اند،  فامیلاشونن  … این کشور من! که اصلا کشور من نیست و برای ما ها پر از درد و نابرابری و فشار تحقیر است، انگار اصلا مشکل نداره که ! مشکل تنها منم وقتی با همسرم بیرون میرم باز هم بهم گیر میدن.  باید هر جا میرم با سند ازدواجم برم که بازداشتم نکنن به خاطر بیرون رفتن با شوهرم !

کشوری که مامورانش هر چی فساد اخلاقی، صیغه کردن خانم های پلیس، که باهم در محیط کار “محر م” باشند  و در اطلاعات برای بازجویی از خانوما به ان ها  تجاوز میکنن،  این ماموران و دولتها هستند در واقع که خود بی اخلاقند و به ما گیر میدهند تا “اخلاق را رعایت کنیم”. که به خاطر یک تولد گرفتن در یک مکان عمومی با مانتو شلوار،  بدون هیچ رقص و اوازی،  که “اختلالات اجتماعی” ایجاد کردیم،  ووقتی میخواهی از خودت دفاع کنی  خودکار خودشو نشون میده که با این خودکار من میتوانم سرنوشت تورا تعیین کنم  چه برای استخدامی و شغل اینده، چه برای بازداشت و سر به نیس کردنت !
اینجا ایران است  کسی که نمیتواند از حق خودش دفاع کند و بیگناه بازداشت میشود و پرونده اش پر میشود از کارهایی که نکرده با همان خودکار … عاری از عدالت، عاری از حقوق و اخلاق انسانی، عاری از انسانیت ، عاری از ذره ای شرف و وجدان! همه ی واقعا از دست اینها خسته شده ایم  به امید نابودی این نظام و دولت! 
منبع: شماره ٤٤ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٥ فروردین ١٣٩٧- ١٤ آوریل ٢٠١٨
www.simroz.org

Related posts

“ماموران شهرداری”، یا لمپن های وحشی شهرداری؟ سلام زیجی

Sosialism Imroz

چند کلمه در دفاع از ادغام دو حزب حککا و حککا –حکمتیست

Sosialism Imroz

اول ماه مه، ضرورتها و موانع (متن پیاده شده سخنان رفیق سلام زیجی در برنامه ویژه روز کارگر رادیو پیام کانادا)

Sosialism Imroz

Leave a Comment