Simroz.org
مقالات

داستان غمگین انگیز زنان در این کشور تمامی ندارد!

صحرا صالحی

دوباره ایرا ن و خبرها و جنایت بدتر از دیروز. وبازهم اسید پاشی به صورت یک دختر جوان در شهر تبریز و در جمهوری اسلامی ! یک زن چه درد های دیگری راباید دراین کشور تحمل کند؟  حجاب را یک راه “برای حفظ امنیت” زن میدانند. اما در زیر حجاب هم  تا میخواهد زنانگی کند سرکوب میشود، و مقصرش خودش نیز است! چرا که “جلب توجه” میکند.

حالا که پوشش اسلامی رعایت میشود فقط به خاطر بیرون بودن گردی صورت باید این اتفاق بیفتد ! دیگر تا چه حدی مرد سالاری  تا چه حد ظلم ! حتی برا ازدواج که یک تصمیم دو طرفه باید باش همه چیز زور گویی …. است، اری اینجا ایران است! بخوای خنده رو باشی میگن زن جلفی است! بخوای خوش صبحت باشی میگن داره مخ میزنه!  بخوای به دل خواه خودت لباس بپوشی زن بی حجب و حیایی ! بخوای از حق  خودت دفاع کنی زن پرویی هستی! بخوای نظر بدی میگن تو یک زنی و احساسی تصمیم میگیری!  هر کاری بخوای بکنی حتی اگه تقصیر توهم نباشه تو محکومی! چون زنی !
مردان مانند رباط با یک زن برخورد میکننس که هر طور دلشان میخواهد کنترلشان کنند، فقط امیال و خواسته و تمایل انهاست که ارجعیت دارد به خواسته ی زن ….
آخر این چه جنایت و فرهنگ پرورش یافته ی دینی و مردسالانه ی است که حتی به خاطر اینکه نمیخواهیم ازدواج کنیم باید اینچنین وحشیانه مجازات شویم و باید زیبایی خود را از دست داد!  حالا با چه دلیل باید در ایینه خود را ببیند یا اگر واقعا دولت دروگ نمیگوید و ادعای “عدالت “را دارد بین و زن، اولا چرا با قانون مابرابر ضد زن و اسلامی راه برای سرکوب زنان در همه جا هموار کرده اند و ثالثا چرا یک بار هم م عاملین اینم جنایتها “عادلانه” هیچ مجازاتی برایشان نیست؟
در ایران با رها و بارها این قضیه تکرار میشود، تازه مداوا کردن و بازیابی چهره و آرامش زنانی که به سر و صورتشان اسید می پاشند به خاطر بی پولی و عدم حمایت دولت نمیتوان زیبایی و حداقل آرامش خود را بازیابند. چرا از زنان هیچ دفاعی نمیکنند؟ تا چه حد موجود زن در این کشور بی ارزش است! داستان غمگین انگیز زنان در این کشور تمامی ندارد ! مرگ بر رژیم و قوانین اسلامی و مرد سالارانه!

منبع: شماره ٤٤ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٥ فروردین ١٣٩٧- ١٤ آوریل ٢٠١٨
www.simroz.org

Related posts

روز جهانی کارگر روز اعتراض به استثمار و جنایت علیه کودکان نیز است!

Sosialism Imroz

در این سر زمین نه امنیت و نه پشتوانه ای برای زنان هست

Sosialism Imroz

سوسیالیسم و آزادی زنان… بهاره آزادی

Sosialism Imroz

Leave a Comment