Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

روز کارگر در شهرهای ایران

امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت (اول ماه مه) هزاران تن از کارگران، بازنشستگان و دیگر اقشار محروم به‌مناسبت روز جهانی کارگر در اعتراض به وضعیت وخیم معیشتی خود در مقابل مجلس رژیم ضد کارگری ایران  در تهران دست به تجمع زدند و راهپیمایی کردند. آنها شعار می‌دادند: کارگر بازداشتی آزاد باید گردد. نان مسکن آزادی حق مسلم ماست؛ حقوق‌های نجومی فلاکت عمومی؛ تأمین اجتماعی حق مسلم ماست؛ کارگر معلم دانشجو اتحاد، اتحاد؛ کارگران پلاکاردهایی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده: سفره کارگران خالی است هنوز؛ قرارداد موقت بردگی کارگر

تجمع به مناسبت روز جهانی کارگر مقابل مجلس رژیم

تجمع کارگران شاغل و بازنشسته تهران در مقابل مجلس شورای اسلامی رژیم به مناسبت اول ماه مه روز جهانی کارگر از ساعت ده صبح روز سه شنبه 11 اردیهشت ماه با شرکت صدها نفر برگزار شد.

در این تجمع که به فراخوان پنج تشکل مستقل کارگری و گروه اتحاد بازنشستگان صورت گرفته است کارگران شرکت کننده با در دست داشتن پلاکاردهای کمیته برگزاری مراسم اول ماه مه (متشکل از 5 تشکل مستقل کارگری) و گروه اتحاد بازنشستگان بطور مرتب شعارهای نان مسکن آزادی حق مسلم ماست، حقوق های نجومی فلاکت عمومی – کارگر، معلم، دانشجو اتحاد اتحاد و … سر دادند. بنا بر گزارشات، نیروهای انتظامی امنیتی رژیم بطور چشمگیری در محل تجمع حضور داشتند. نیروهای انتظامی و امنیتی رژیم اقدام به بازداشت تعدادی از شرکت کنندگان در این مراسم کرده اند. پیمان احمدی، حسین آذر گشسب، محسن ثقفی، افشین حیدریان و بابک و تهمینه از جمله این بازداشت شدگان هستند.

در همین حال جمعیت انبوهی از کارگران با راهپیمایی به سمت خانه کارگر رژیم در مقابل این نهاد رژیم در تهراندست به اعتراض زدند و شعار مرگ بر ستمگر درود بر کارگر سر دادند. روی بنری که در دست کارگران است نوشته است: تأمین اجتماعی حق مسلم کارگر است؛ به وزیر بهداشت هشدار می‌دهیم دست از سر صندوق کارگران بردارید، کارگران و بازنشستگان پاکدشت.

در اصفهان کارگران بازنشسته فولاد اصفهان با تجمع مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد به وضعیت معیشتی خود و رسیدگی نکردن رژیم به مشکلاتشان دست به اعتراض زدند.

گرامیداشت روز جهانی کارگر توسط کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه

به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر، امروز سه شنبه 11 اردیبهشت ماه جمعی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با برگزار کردن جشنی، این روز را گرامی داشتند.

مراسم با خواندن تاریخچه این روز شروع شد و با پذیرایی و پخش شیرینی در میان حاضرین پایان یافت.

Related posts

نگاهی به چند خبر و گزارش کارگری و توده ای درهفته ی که گذشت….!

Sosialism Imroz

زندگی و اندیشه کارل مارکس

Sosialism Imroz

احضار و پرونده سازی علیه کارگران هپکو را قویا محکوم میکنیم

Sosialism Imroz

Leave a Comment