Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

حمایت سایر اقشار از اعتصاب کامیونداران

رانندگان حمل گاز شرکت پرسی ایران گاز که شرکت اصلی تأمین گاز کشور است در شهرهای بندرعباس، شیراز، کازرون و کوار به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. یکی از کامیونداران حمل گاز گفت دوکامیونش را به خانه‌اش آورده و کار نمی‌کند. سایر کامیونداران اعتصابی هم مانع شکستن اعتصاب می‌شوند.

رانندگان تاکسی‌های اسنپ در تهران و اصفهان به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. آنها در اعتراض به پایین بودن کرایه و وضعیت نابسامان این شرکت تجمع و اعتصاب کردند.

جمعی از نفتگران صنایع نفت و پتروشیمی ایران با انتشار بیانیه‌یی از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون حمایت کردند. در بیانیه نفت گران ایران آمده است: به مقاومت و اتحاد شایسته و تحسین‌برانگیز رانندگان کامیوندرودمی‌فرستیم و از حقوق این عزیران تا آخر دفاع می‌کنیم.

بخشهایی از بازار تهران، اصفهان، بجنورد، نقده، کرج، قم، ماکو، جلفا و برخی دیگر از شهرها دست به اعتصاب زدند.

کارگران تراورس راه‌آهن اصفهان، شاهرود، سمنان و دامغان در اعتراض به پرداخت نشدن ۴ماه حقوق عقب‌افتاده به اعتصاب خود ادامه دادند.

اعتصاب کامیون‌داران ایرانی، ایران را تقریباً فلج کرده است

با وارد شدن اعتصاب سراسری کامیون‌داران و رانندگان سنگین کلیه استانهای ایران به ششمین روز خود جمعی از پرسنل صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نیز همبستگی و حمایتشان را از آنها اعلام کردند و به مقاومت و اتحاد تحسین‌انگیز این زحمتکشان درود فرستادند. آنها در بیانیه همبستگی خود نوشتند: در شرایطی که حکومت آخوندی تلاش می‌کند با دامن زدن به اختلافات و ایجاد تشکلهای قلابی فرمایشی صنفی مانع هر گونه اتحاد و تشکل مستقل میان کارگران و زحمتکشان شود،‌ شکل دادن به این اعتصاب سراسری و ادامه مقاومت برای گرفتن حقوق برای ما بسیار تقدیر برانگیز است.

Related posts

نــــــگاهی به مهمترین اخبارو گزارشات کارگری در هفته ای که گذشت تهیه و تنظیم : عــــــزیز آجیکند

Sosialism Imroz

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد پنجمین روز خود شد…سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

Sosialism Imroz

خشم کــــارگر…استثمار دیگر بس است

Sosialism Imroz

Leave a Comment