Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ضرب و شتم ۳۰تن از زندانیان رجایی‌شهر کرج

۳۰ تن از زندانیان زندان رجایی شهر کرج توسط ماموران زندان بصورت دسته جمعی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. این زندانیان سپس به سالن شماره ۹ در اندرزگاه ۳ که به “رینگ خونین” شهرت دارد، تبعید شدند. به این زندانیان بر اثر ضرب و شتم، آسیب‌های جدی وارد شده است.

با این وجود مسئولان زندان از اعزام این افراد به بهداری خودداری می‌کنند. در زندان رجایی شهر رینگ خونین به بندی اطلاق می‌شود که به دلیل ترکیب جمعیتی خاص و استفاده ابزاری مسئولان از آن، شاهد بیشترین نزاع ها و قتل‌های درون زندان است.

 جمعی متشکل از ۳۰ نفر از زندانیان زندان رجایی شهر کرج پس از آن که مورد ضرب و شتم ماموران قرار گرفتند، به سالن شماره ۹ در اندرزگاه ۳ که به رینگ خونین معروف است، منتقل شده‌اند.

 برخی از زندانیان که مورد هجوم واقع شده‌اند به دلیل ضرب و شتم دست‌ها و پاهایشان شکسته است. این زندانیان با وجود وضعیت وخیم جسمانی کماکان به دلیل تعلل مسئولان زندان از اعزام آنها به بهداری جلوگیر می‌شود و از خدمات درمانی محروم شده‌اند.

منابع مطلع می‌گویند که درگیری‌های گروهی هر از چند گاهی با نقش آفرینی رئیس زندان رخ می‌دهد و هر بار حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر به دلیل جراحات وارده به بهداری اعزام می‌شوند یا در بسیاری از موارد نیز فردی کشته می‌شود.

در این آخرین درگیری ساختگی، تعدادی از زندانیان اندرزگاه ۴ که پیش از این در سلول‌های انفرادی جداگانه‌ای نگهداری می‌شدند، پس از اینکه بدون دلیل مشخصی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند، همگی به سالن معروف یه رینگ خونین منتقل شدند.

در زندان رجایی شهر کرج برخی از سالن های این زندان را با چینش تعمدی زندانی‌های خاص در کنار یکدیگر تبدیل به تبعیدگاهی مرگبار کرده‌اند و از آن برای در معرض خشونت قراردادن زندانیان سرکش استفاده می‌کنند.

Related posts

بازداشت گستردە شهروندان کورد بعداز اعتصاب عمومی در کردستان

Sosialism Imroz

سە زندانی سیاسی ” رامین حسین پناهی ، زانیارمـــرادی و لقمان مـــرادی ” اعدام شدند

Sosialism Imroz

اعتصاب کسبه‌ و بازاریان شهرهای کوردستان در سومین روز متوالی

Sosialism Imroz

Leave a Comment