Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

تداوم اعتراضات خیابانی کارگران گروه ملی فولاد اهواز

تداوم اعتراضات خیابانی کارگران گروه ملی فولاد اهواز و وعده تحقق مطالبات و آزادی کارگران زندانی

بدنبال روزها اعتصاب و اعتراضات کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز، امروز ۲۳ خرداد در شانزدهمین روز از اعتصاب این کارگران شریف و زحمتکش اتحادیه آزاد کارگران ایران طی اطلاعیه ای آخرین وضعیت این کارگران اعتصابی را مورد بررسی قرار داد.

اطلاعیه اتحادیه آزاد کارگران ایران

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز امروز ۲۳ خرداد ماه در شانزدهمین روز اعتصاب، همچون روزهای گذشته دست به تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان زدند و با سر دادن شعارهایی خواهان تحقق مطالبات و آزادی همکاران زندانی خود شدند.

از مجموع شصت کارگر بازداشتی گروه ملی صنعتی فولاد اهواز  که طی دو روز گذشته در فلکه کیانپارس و مقابل استانداری خوزستان بازداشت شده بودند به استثنای ۸ نفر از آنان که در همان ساعات اولیه بازداشت آزاد شده بودند ۵۲ نفر در زندان پلیس مواد مخدر (جنب پلیس راه قدیم اهواز اندیمشک) محبوس بودند که دیروز غروب به زندان مرکزی ( شیبان )اهواز منتقل شدند.

بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، در پی این بازداشتها که با هدف ارعاب کارگران و جلوگیری از گسترش اعتراضات خیابانی آنان صورت گرفت  طی دیروز و امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز متحد و یکپارچه اعتراضات خیابانی خود را تشدید کردند بطوری که نیروهای امنیتی و انتظامی به ناچار از تداوم سرکوب کارگران عقب نشینی کردند و دیروز فرماندار اهواز در تجمع اعتراضی کارگران در فلکه استانداری حاضر شد.

بنا بر گزارشهای ارسالی کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز به اتحادیه آزاد کارگران ایران، صبح امروز نیز کارگران خشمگین و به جان آمده فولاد اهواز با شعارهایی از قبیل  کارگر زندانی آزاد باید گردد – کارگر زندانی حمایتت میکنیم – دزدان آزادند،کارگران زندانند – تولید خواستیم نه وعده، کارگر چرا تو حبسه و….، اعتراض کوبنده خود را از ساعت ۸ صبح در مقابل استانداری خوزستان آغاز کردند و نیروی انتظامی برای جلوگیری از گسترش اعتراض در سطح شهر مانع حرکت کارگران به سمت فلکه کیانپارس شد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این تجمع اعتراضی در مقابل استانداری خوزستان که بطور بی وقفه ای توام با سر دادن شعارهایی از سوی کارگران بود ساعت  ۱۱ صبح سرهنگ عیدی جانشین فرماندهی انتظامی اهواز با حضور در جمع کارگران از آنان خواست تا با به همراه داشتن فیش حقوقی و کارت ملی به دادگاه رفته و همکاران بازداشتی خود را آزاد کنند.

بنا بر آخرین گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع امروز کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز پس از صادر شدن احکام  آزادی همکارانشان در ساعت ۱۴ ظهر پایان گرفت، هر چند که تا لحظه مخابره این خبر (ساعت ۱۵ ) کارگری از زندان بیرون نیامده است.

در پی تجمع امروز کارگران گروه ملی صنعتی اهواز در مقابل استانداری خوزستان، علاوه بر صدور احکام آزادی کارگران زندانی، جانشین فرمانداری اهواز به کارگران اعلام کرد مشکل مالکیت شرکت تمام و کمال حل شده و بانک ملی مالکیت شرکت را بر عهده گرفته  است و مقرر گردیده  ۵۰ میلیارد تومان جهت خرید مواد اولیه به شرکت تزریق و دو ماه از سه ماه حقوق معوقه کارگران امروز یا فردا پرداخت گردد.

با توجه به وعده های مکرر تحقق نیافته ای که تاکنون به کارگران گروه ملی صنعتی فولاد اهواز داده شده است آنان اعلام کرده اند تا زمان تحقق عملی وعده های داده شده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – ۲۳ خرداد ماه ۱۳۹۷

Related posts

مبارزه کارگران هفت تپه ادامه دارد

Sosialism Imroz

آخرین خبر از وضعیت دستگیرشدگان پارک جهان نمای کرج

Sosialism Imroz

اینجا خاوران است …اعلام جرم علیه جمهوری اسلامی ….

Sosialism Imroz

Leave a Comment