Simroz.org
ستون آزاد

ابلاغیه دولت روحانی برای کنترل پوشش زنان یک حرکت زن ستیزیست !

طبق این ابلاغیه که از طرف دولت روحانی به اکثر استانداری های شهرستانها جهت اجرا فرستاده شده است ، باید بازرسی وضعیت حجاب زنان در ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی از تیرماه یعنی ماه آینده آغاز شود .
در اين باره طی ابلاغيه ای به مدیران محلی، اعلام شده است، «حسب تقویم برنامه های ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت کشور در سال 96، مقرر شده از ماه آینده (تیرماه) بازرسی از ادارات استانی و شهرستانی در حوزه عفاف و حجاب توسط گروه های بازرسی ستاد صیانت استان آغاز شود که شامل اداراتی چون دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و بانک های دولتی و خصوصی خواهد بود».
اين ابلاغيه، بر اساس طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب آغاز تنظيم شده است. طرحی که مورخ ۱۶ مهر ماه سال ۱۳۹۳ اعلام وصول شده و کلیت آن در ۳۰ تیر ۱۳۹۴، در دوران رياست احمدي نژاد به تصويب رسيده است.
این طرح دارای ۹ ماده است كه برخورد با زنان خیابانی، کشف حجاب در اتومبیل‌ها و اماکن عمومی و برخورد با کارکنان دستگاه‌های مشمول قانون خدمات کشوری که حجاب را رعایت نکنند از موارد مطرح شده در آن مي باشد..
تحمیل حجاب به زنان همواره بخشی از هویت رژیم اسلامی بوده است. اما تصویب آن بصورت یک طرح جامع تحت عنوان طرح “عفاف و حجاب” به سال ۱۳۸۲ ودرزمان ریاست جمهوری محمد خاتمی ِ اصلاح طلب، بر میگردد که از سوی باصطلاح «شورای عالی انقلاب فرهنگی» تصویب شد. بر اساس مصوبه این شورا، درقانون عفاف و حجاب ۲۷ دستگاه دولتی مسوول پیگیری موضوع حجاب شده اند، که وزارت کشور یکی از آنها است.اما اجرای آن از سال ۱۳۸۴به بطور کامل به نیروی انتظامی رژیم سپرده شده بود.
این طرح بویژه زن ستیز، که ریشه درمبانی اسلام دارد از نظرسران ومسئولان رژیم  به خصوص جناب روحانی مستند است به آیات و احادیثی مبتنی بر ضرورت رعایت حجاب. تا زنی که درمالکیت مرد است را کسی نبیند و از دست درازی غریزه جنسی حیوانی شان در امان باشد. اما درهمان حال با دادن رنگ و روی فرهنگی به آن، خطرهجمه های دشمن را نیز یادآور می شوند که گویا “استکبار” درتلاش است تا حجاب وعفاف زنان و مردان مسلمان را مورد هجوم قراردهد و باید به جنگ فرهنگی استکباررفت.
واقعیت این است که تلاش 38 ساله حاکمیت رژیم اسلامی چه با توسل به آیات و احادیث و موعظه و منبر برای فریب و تحمیق، چه با توسل به قوانین ارتجاعی مجلس و شورای نگهبان ودیگر نهادهای دولت و چه با بکار بردن زور و شیوه های وحشیانهِ سرکوب برای تحمیل اسارت برزنان درایران شکست خورده است. در شرایطه که فقر و بیکاری در ایران تحت حاکمیت اسلامی ِسرمایه، زندگی کارگران و توده های مردم ِ زحمتکش به تباهی کشانده و ایران را به جهنمی برای اکثریت مردم تبدیل کرده است، رژیم ایران با صرف صدها میلیاردها تومان از ثروت جامعه و بکار گیری همه دم و دستگاههای تحمیق و سرکوب در حوزه “عفاف و حجاب” و بکار گیری دهها هزار نفر ازنیروهای سرکوبگرش برای اذیت و آزار و بگیر وببند و شکنجه ورصد خیابانها و اماکن عمومی با دوربین به کنترل و سلب آزادی از مردم مشغول است. اما زنان و دختران آزاده و مبارز با تمام توان خود از آزادی و کرامت انسانی خود دفاع نموده اند و آنطور که تا حالا هم نشان داده اند در این راه تسلیم زورگویان واوباشان اسید پاش رژیم هم نشده وقوانین ارتجاعی و زن ستیز رژیم را به چالش می کشند و روحانی و دولتش را بیشترو بیشتر رسوا خواهند کرد….

Related posts

به امید سقوط و نابودی این نظام و دولتش… سحرصحرای

Sosialism Imroz

او هنوز نفس میکشد..! “ع. ئاڵه کی “

Sosialism Imroz

هم‌اندیشی چپ: بحث‌هایی درباره‌ی سه منشور از داخل ایران

Sosialism Imroz

Leave a Comment