Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

چند خبرو گزارش کارگری در دو روز گذشته

تجمع اعتراضی نی برهای نیشکر هفت تپه و بستن درب شرکت

روز یکشنبه ۱۷ تیر۹۷ نی‌برهای رسمی نیشکر هفت تپه  با تجمع اعتراضی خود درب اصلی شرکت را در اعتراض به عدم پرداخت ماهها حقوق عقب افتاده خویش بستند
به دلیل بسته بودن درب اصلی شرکت مدیران و مسئولان قسمت های شرکت نیشکر هفت تپه از درب قسمت خوراک دام وارد کارخانه شدند.
این کارگران نی بر ،رسمی هستند و مدیریت شرکت؛ از سال گذشته آنان را با وعده پرداخت حقوق و واریز بیمه هایشان به خانه فرستاده است.
این کارگران در مواقعی که در محیط کار حضور داشتند یکی از متحدترین کارگران بخشهای نیشکر هفت تپه به شمار میامدند و همیشه در صفوف اولیه شکل گیری اعتراضات این شرکت محسوب میشدند.
مدیریت شرکت نیشکر هفت تپه با این شگرد و دور کردن آنان از محیط کار، به خیال خود میخواست مانع بروز اعتصابات در شرکت نیشکر هفت تپه شود.

تجمع اعتراضی علیه مشکل کم آبی

روز شنبه 16 تیر ماه هزاران نفر از شهروندان برازچان در اعتراض به مشکلات کم آبی درا ین شهر، به خیابانها آمدند.

تظاهر کنندگان با تجمع در میدان “بیمارستان” و با سردادن شعارهای اعتراضی از جمله” مرگ بر دیکتاتور، دولت بی لیاقت نمی خوایم نمی خوایم، سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن” نسبت به بحران بوجود آمده از کمبود آب و بی کفایتی مسئولین استانی در حل این مشکلات اعتراض نمودند. به گفته تظاهرکنندگان بیش از چهار روز است آب شهرستان برازجان قطع است و مردم در این گرمای طاقت فرسا دچار مشکلات جدی شده اند.

اعتصاب کارگران شرکت پیمانکاری خمش

شماری از کارگران شرکت پیمانکاری “خمش” روز شنبه 16 تیر ماه ، دراعتراض به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود در محوطه این شرکت در شهرستان “خداآفرین” از توابع آذربایجان شرقی تجمع کردند.

لازم به گفتن است که کارفرمای این شرکت که مسئول ساخت‌و‌ساز کانال انتقال و آب‌رسانی شهرستان خداآفرین می باشد از چند ماه پیش تاکنون به بهانه نبود نقدینگی، علاوه بر دستمزد کارگران از پرداخت حق بیمه آنان به سازمان تامین اجتماعی خودداری می ورزد.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری اصفهان

بیش از 300 تن از کارگران شهرداری اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه شان در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.
این کارگران که عمدتا از کارگران فضای سبز هستند، می گویند، چندین ماه است که حقوقی دریافت نکرده اند. کارگران می گویند، دستمزهای آنان همواره با تاخیر پرداخت می شود و همین مسئله مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد کرده است.

تجمع کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدیشان

روز شنبه 16 تیرماه دهها تن از کارگران شهرداری مریوان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی مقابل دفتر شهرداری تجمع کردند.
این کارگران می‌گویند بخشی از معوقات مزدیِ سال‌های 95 و 96 پرداخت نشده و در سال جاری نیز دو ماه دستمزد معوقه دارند. روابط عمومی شهرداری مریوان پیش از این گفته بود، شهرداری مریوان حدودا 40 میلیارد بدهی دارد که از این مبلع  تقریبا 18 میلیارد تومان مربوط به دستمزدِ معوق کارگران و پرسنل شهرداری است.

اخراج سه تن از کارگران شرکت شیرین عسل در سنندج

شرکت شیرین عسل واقع در شهرک صنعتی شماره 2 سنندج، 3 تن از کارگران این شرکت را از کار اخراج کرد.
بنابه این گزارش، دلیل اخراج این کارگران، درخواست آنان برای پرداخت 3 ماه دستمزد معوقه شان بوده است. اسامی کارگران اخراج شده “نوشین قادری”، “فریبرز سمایی” و “شهرام علیمرادی” می باشد. شرکت شیرین عسل جمعا 92 پرسنل دارد.

Related posts

بیانیه ١١ سندیکای کشورهای اروپایی در رابطه با رضا شهابی

Sosialism Imroz

اعتراضات کارگری روز دوشنبه 13 هم آذرماه

Sosialism Imroz

زنان کارگر در ایران …!

Sosialism Imroz

Leave a Comment