Simroz.org
مقالات

افزایش ناامنی وخشونت در برابر کودکان وزنان در افغانستان… ماریا یوسفزی

خشونت وجنگ – تعصب – تبعیض -انتحار- انفجار- راکت زنی -فقر-بیکاری-تجاوز…..مهاجرت واواره گی…همه وهمه دامنگیر مردم افغان زمین است مردم  در بی سر نوشتی شب وروز را سپری میکنند.نمیدانند چه کنند ؟ وکجا بروند ؟ به کی اعتماد کنند ؟ دولتمندان وجنگسالاران مافیای ونوکران کشورهای بیگانه تمام قدرت را بدست دارند که از ملت بنام دین ومذهب سوآ استفاده میکنند.

جنگ طولانی مدت و ازدیاد گروه های تند روی مذهبی باعث شده مردم هست وبود خودرا از دست بدهند. کودکان این ۴و۵ دهه جنگ در اواره گی بزرگ شدند وپیر شدند ودر حسرت صلح وارامش کشور ومردم وخانواده شان انتظار میکشند.اما متاسفانه روز بروز اوضاع افغانستان بدتر شده. بزرگترین کشور های پر قدرت در افغانستاان مستقر هستند اما اوضاع را بد ترساختند. منابع دست نخورده افغانستان را غنیمت میبرند. برای فریب ملت مظلوم تمثیل کمک میکنند و مردم را بجان هم میندازند. گروه تند رو اسلامی را حمایت میکنند. اینها بزرگترین ضربه بنیادی به پیکر افغانستان  زدند.
در این اوخر سر وصدا صلح با گروه های مخالف ودولت بود اما متاسفانه ان هم به گند کشیده شد که بوی ان باعث تلف شدن دها شهروند شد.

خشونت با کودکان وقتل های که در هفته گذشته صورت گرفته واقعآ قلب ادم را جریحه دار میسازد .
دختر هفت ساله بنام حامیه توسط شوهراش  بنام شرف ا لدین ۳۵ ساله خفه شد که این کودک معصوم در سن پنچ سالگی بنکاح این نامرد امده بود که سرگذشت این کودک معصوم داستان غم انگیز است که بیان ان زبان ادم راگنگ میسازد:
حدود ده سال قبل دو خانواده برای قتل که صورت گرفته بود توافقی برای بد دختر خورد سال را از طرف خانواده قاتل به خانواده مقتول به مرد ۳۵ ساله در اوردند که کودک معصوم پنچ ساله بود که اورا به خانه شوهر فرستادند وبه مردم محل  قسمی وانمود ساختند که دخترک را در پول هنگفتی بشوهر دادند.بد دادن از رسوم های خلاف قانون در بعضی مناطق  است که به اساس ان خانواده قاتل برای پایان انتقام جویی دختری به خانواده مقتول می دهندکه قربانی این رسوم دختر ویا زن است.
دختری ۱۳ ساله دیگری در ولایت دایکندی توسط چادر سراش حلقه اویز شد.
دختر جوان با مادرسیوپنچ ساله در شمال افغانستان درحین عبوراز یک شهر به شهر دیگر توسط طالبان تیر باران شدند.
حمله طالبان به ساختمان دولتی در شرق افغانستان جان ۱۵ تن را گرفت.
یک خبر بد از مهاجرین افغان مقیم ایران: (مهاجرت جرم نیست)
حمله مردم به مهاجرين افغان ساكن جنت آباد – قم و شهر ري – تهران
شبی موتور سواراني طي حملاتي با چاقو موجب ضرب و جرح بسياري از مهاجرين افغانستان شدند شعارشان مرگ بر افغاني بوده كه معتقدند آنان عامل ركود اقتصادي هستند اين در حاليست كه فقط مهاجرين در فرصتهاي شغلي بسيار سخت كار ميكنند. معلوم است چنین اتفاقات ضد انسانی به دلیل حاکمیت ضد انسانی جمهوری اسلامی صورت میگیرد.

براي افتادن چنين حوادثي متاسفيم….

تاوقتی ما دست بدست هم ندهیم ونجگیم برای ازادی کشورخود مبارزه نکنیم  به ازادی خود نمیرسیم 
زنده باد ازادی وبرابری در سراسر جهان

منبع: شماره ٦٠ نشریه سوسیالیسم امروز
١٣ مرداد ١٣٩٧
٤ اوت ٢٠١٨
www.simroz.org

Related posts

پدیده ویرانگر  خودکشی!

Sosialism Imroz

ملزومات و ضرورت سرنگونی جمهوری اسلامی ، ما برای یک جامعه آزاد، برابر، مرفه و سوسیالیستی مبارزه می کنیم!

Sosialism Imroz

“انتخابات” و رژیم اسلامی ایران ، کدام انتخابات؟! صورت مسئله غلط است (گفتگوئی نشریه سوسیالیسم امروز با رئوف افسائی در باره “انتخابات ٩٦ ایران)

Sosialism Imroz

Leave a Comment