Simroz.org
مقالات

حزب ما ،حزب جوانان و زنان انقلابیست…! عــــزیز آجیکند

به تاریخ ٢٨ مرداد سال ١٣٩٦ برابر با (١٩ اگوست سال ٢٠١٧ ) ، بعداز یک دوره طولانی و فشرده از کارو فعالیت و جلسات و گفتمان سیاسی حول تشکیل یک حزب سوسیالیست و انقلابی و با طی کردن و پشت سرگذاشتن موانعها و دشواریهای سرراه ، حرکت ما در یک نشست صمیمانه و فضای سالم و رفیقانه اعلام موجودیت کرد و فعالیت کمونیستی دوره نوین خود را سازمانیافته تر از گذشته و تحت نام حزب سوسیالیست انقلابی ایران آغاز کرد.
کار بسیار سختی بود ، اما شدنی . می بایست این حرکت به سرانجام رسد و دوره ی تازه ای از فعالیت علیه جمهوری اسلامی ایران را در بین نسل جوان و طرفداران سوسیالیسم انقلابی بگشاید . خود را بخواند و از نو سازمان دهد و با مشکلاتش کنار آید . دوره ای که شاید سالها بود می بایست تجربه شود و به آن جامه عمل پوشاند که متاسفانه تا این تاریخ امکانش مهیا نشده بود.
ما سالها بود در فکر عملی کردن پروژه خود و می خواستیم این دوره را تجربه و لمس کنیم و پا به عرصه مبارزه دیگری نهیم و آستینها را بالا زنیم تا باشد برای آن معدود کسانی که حزب و مبارزه را از آن خود و در چهار چوب فکریت سکتاریستی خود محدود نکنند.
حرکت ما اگر چه تازه می خواست نرمش مبارزه را در خود تجربه کند ، اما این نرمش سالها بود در میدان مبارزه حضور داشت ، خود را پرورده کرده بود و انرژی آنرا داشت در جامعه خود نفود کند و اجتماعی تر شود . این نرمش و این حرکت جوان بود و مرکزیتش تشکیل شده از جوانانی بود که قصد تغییر از پایین را در فکریت خود داشتند ، پس وظیفه داشتند کم و کاستی ها و تجربیات درون جنبش کمونیستی در ایران را در نظربگیرند تا بهتر بتواند کارخود را آغاز کنند .
حزب سوسیالیست انقلابی ایران در ادامه تلاش های فعالین کارگری و تمام کمونیستهای فعال در جنبش کمونیستی ایران وهزاران جانباخته و همرزم کمونیست و انقلابی برای وحدت انقلابی و از سر گیری یک مبارزه عملی و صادقانه در میان کارگران و زحمتکشان و زنان و جوانان انقلابی و نسلی که امروز صادقانه برای سرنگونی جمهوری اسلامی فعالییت میکنند ، پا به عرصه وجود گذاشت. طی سالهای گذشته ، فرصت های زیادی برای تشکیل چنین حزبی به وجود آمد اما هر بار و با موانع و مشکلاتی در عرصه های فکری و سیاسی که بر سر راه قرار می گرفت، فرصت ها از کف می رفت و تلاش ها ناکام می ماند.
امروز بعداز یک سال که به اقدام و حرکت خود نگاهی دوباره می اندازیم این واقعیت را به روشنی در می یابیم که اعلام تاسیس حزب سوسیالیست انقلابی ایران هم به موقع و هم نقطه آغازی بود در راهی که طبقه کارگر می تواند بپیماید تا از موقعیت کنونی خود گذر کند، تا جامعه ایران را از مصائبی که اکثریت مردم با آن دست به گریبان هستند رها سازد . و این همانا نقطه عطفیست که همه ما فعالان حزب سوسیالیست انقلابی به آن چشم دوخته اند و با امید به آن نگاه میکنند و به پیش می تازند.
اینک بعداز یکسال حرکت ما با تکیه بر شور و انگیزه جوانان انقلابی پرشورو انقلابی در صفوف خود ، کار خود را پیروزمندانه ادامه دادو بافداکاری هایشان بقای خود را تضمین ترکرد.
ما میدانیم که امروز در جامعه ایران بيداری سياسی درميان قشر جوان به مراتب بالاتر و فراگيرتر از هر زمان ديگر است ، پس ما می توانیم در ادامه پروژه خود تمرکز خود را در این عرصه فعالتر کنیم . امروز زمينه های ارتباط بطور گسترده فراهم است. از اين نقطه نظر اگر به مسايل مهم داخلی بنگريم، قطعاً میتوانیم تاثيرات ژرف و مثبتی را در جامعه برجای بگذاریم و از اين طريق اهداف آزادیخواهی خويش را به انجام برسانیم و حزب خود را بیشتر به میان توده ها ببریم .
شکی نیست که حرکت ما و حزب ما در دل سنتهای پیشرو ومترقی جامعه و در متن مبارزه انسانهای شریف و کمونیستهای انقلابی قد علم میکندو میخواهد راه را در جهت سرنگونی جمهوری اسلامی بپیماید . این پیروزی و این حرکت در دل پروسه ای دردناک به دست آمده است. به همین جهت میتوان گفت که مالامال از خشمیم . با وضع حاکم میستیزیم ، طرحی نو و بذر اندیشه ترقی و مدرنیزم را در شور بازار سیاست میپاشیم . تا باشد به کمک انسانهای مبارز و جوانان انقلابی نسل امروز را از گرداب طوفانی شب پرستان رهایی بخشیم و به ساحل امیدو دمکراسی واقعی هدایتش کنیم و شاهین بلندپرواز پیروزی را به آغوش کشیم.
مبارزه حاصل از این خشم باید از طریق کمونیستها و کارگران و زحمتکشان و توده های مردم هدایت وحمایت گردد، خیزش محتمل ناشی از این خشم باید بخشی از خیزش ما و جوانان و زنان انقلابی و همه قشرهای جامعه شود تا با سرنگون کردن جمهوری اسلامی گامهای سریع خود به سمت استقرار سوسیالیسم برداریم.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران میخواهد یک نیروی قوی اجتماعی در گوشه و کنار ایران باشد و در نظر داردوجود خود را در نقش رهبران و فعالین رادیکال جنبش کارگری در برانگیختن و هدایت مبارزات روزمره کارگران ، زنان ، معلمان و قشرهای محروم جامعه، خود را نشان دهد.
حزب سوسیالیست انقلابی ایران با کمک همه شما عزیزان و کمونیستهای انقلابی ،جهت انجام وظایف و رسالت خطیری که در این دوره بر دوشش قرار گرفته است میخواهد و در نظر داردبا عزمی راسخ تمام ظرفیت های خود را برای کمک به سازمانیابی و بسیج کارگران و زحمتکشان جامعه بکار گیرد. حزب سوسیالیست انقلابی ایران عزم کرده است که برای تسریع این روند ظرفیت های خود را در همه زمینه ها ارتقا دهد و با دفاع قاطع و بی تزلزل از منافع و مصالح طبقه کارگر و توده های مردم تحت ستم و محروم در جامعه و مبارزه ای مملو از فداکاری و از جان گذشتگی، در راه تحقق یک جامعه سوسیالیستی گام بردارد.
ما در پروژه خود میخواهیم و قصد داریم مرز بین کمونیستها و انسانهای آزادیخواه را کنار بگذاریم و تریبونی باشیم در دست هر کمونیستی که آرزوی مرگ جمهوری اسلامی را در سر دارد. ما میخواهیم با آغوش باز همه جوانان و انسانهای انقلابی را به سمت خود فرا خوانیم . می خواهیم دوباره در دل کارگر رنجدیده ایران متولد شویم و در کردستان انقلابی پرچم رهایی زحمتکشان را به احتزاز در آوریم .ما از آن تهیدستان و محرومانی هستیم که بیش از چهار دهه است علیه جمهوری اعدام اسلامی مبارزه میکنند .ما در این حرکت انقلابی به خود تبریک میگوئیم و به کارگران و زحمتکشان و جوانان انقلابی درود می فرستیم و آنها را در جمع خود فرا می خوانیم.

Related posts

جوانان آرزوها،روياها و آرمان هاي ديگری درسر دارند

Sosialism Imroz

سخنی در رابطه با اعتصاب پیروز مندانه مردم شهر بانه …!

Sosialism Imroz

زندگی درد آور در کشور کنیا ! عزیز عبدلله پور

Sosialism Imroz

Leave a Comment