Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

ادامه اعتصاب بزرگ رانندگان کامیون در ۴۴شهر و ۱۷ استان – ۲مهر۹۷ + فیلم

دور تازه اعتصاب سراسری رانندگان کامیون و کامیون داران

به دنبال فراخوان اتحادیه هماهنگ‌کنندگان رانندگان سراسر ایران، رانندگان کامیون و حمل و نقل جاده ای از صبح روز شنبه ٣١ شهریورماه دور تازه اعتصاب سراسری خود را آغاز کردند.
رانندگان کامیون و کامیونداران در شهرهای اصفهان، مبارکه، ارومیه، بوکان، محور دهگلان به سنندج، بندرعباس، قزوین، خرم آباد، بروجرد، خرمشهر، بردسیر، شیراز، سنندج، کرج، کردکوی، قم، اراک، بندر خمینی، همدان، نیشابور، زرین شهر، یزد، مازندران، مشهد و دیگر شهرهای ایران اعتصاب خودشان را در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و گرانی قطعات یدکی و پاسخ نگرفتن در مورد مطالبات شان آغاز کردند. همزمان اعتصاب نفتکش های پالایشگاه تبریز نیز از اول مهرماه اعتصاب خود را آغاز کردند. اتحادیه هماهنگ‌کنندگان رانندگان سراسر ایران پیشتر با انتشار فراخوانی از رانندگان کامیون خواسته بود که در اعتصاب سراسری که از اول مهرماه آغاز می شود، شرکت کنند. «افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار»، «کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی»، «افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه»، «کسر حق پرداختی بیمه رانندگان»، «حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها»، و «نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مامورین راهنمایی و رانندگی و مجازات مامورین و افسران رشوه گیر» از جمله خواسته های رانندگان اعتصابی است.

گزارشهای تکمیلی حاکی است که روز دوشنبه دوم مهر ماه اعتصاب سراسری کامیون‌داران زحمتکش برای دومین روز متوالی نیز در ۴۴شهر و ۱۷ استان ادامه یافت.

خبرها حاکی از پیوستن شهرهای جدید به اعتصابیون است. کامیون‌داران در ساری در استان مازندران، تویسرکان؛ سامان و بروجن در استان چهارمحال و بختیاری، مبارکه؛ خورزوق؛ باغشاد لنجان و بهاران در استان اصفهان، مرند و گوگان در استان آذربایجان شرقی، خوی در استان آذربایجان غربی، نسیم شهر و شهریار در استان تهران، ابهر در استان زنجان، مرودشت در استان فارس؛ گناوه در استان بوشهر، محلات در استان مرکزی از جمله شهرهایی هستند که به سایر کامیون‌داران اعتصابی پیوستند.

در کازرون کامیون‌داران با به صدا درآوردن بوقهای ممتد خود در بلوار این شهر رژه پر قدرت خود را برگزار کردند.

بنا‌به‌گفته یکی از رانندگان؛ لطفی رئیس حمل‌‌ و نقل منطقه اصفهان به‌منظور درهم شکستن اعتصاب کامیونداران، به رانندگان تانکر که آزاد کار می‌کنند قول داده است که اگر در جایگاههای سوخت بار بزنند، به آنها امتیاز شرکت نفت را می‌دهد.

همزمان اعتصاب کامیون‌داران سراسر کشور، رانندگان ماشینهای نیسان در مهاباد در اعتراض به گرانی و پایین بودن کرایه‌ها دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

در عسلویه و کرمان و اهواز به‌دلیل اعتصاب پمپ‌بنزینها بنزین نداشتند و صف طولانی تشکیل شده و بعضی از مردم برای تأمین بنزین به شهرهای مجاور هجوم بردند.

طی دو روز گذشته اعتصاب رانندگان کامیون ۱۵۶ شهر از ۳۱ استان را درنوردیده است.

همزمان  در ادامه این اعتصابات امروز دوشنبه دوم مهرماه، رانندگان نفتکش پالایشگاه تبریز نیز بە این اعتصاب بزرگ رانندگان وکامیونداران پیوستند.

Related posts

آنچه در دومین روز اعتصاب کارگران شرکت نیشکر هفت تپه اتفاق افتاد…تعدادی از کارگران اقدام به خودسوزی دسته جمعی کردند

Sosialism Imroz

مبارزه کارگران هفت تپه ادامه دارد

Sosialism Imroz

جان زانیار و لقمان مرادی را نجات دهید ..

Sosialism Imroz

Leave a Comment