Simroz.org
مقالات

گفتگوی سوسیالیسم امروز با رفیق زاگرس ابراهیمی در باره تشدید فشارهای امنیتی جمهوری اسلامی

سوسیالیسم امروز: جمهوری اسلامی در یک بحران عمیق سیاسی، اقتصادی و همزمان با موج اعتراضات گسترده وهر روزه کارگری و اجتماعی روبرو است. اما با ایجاد فضا سازی نظامی و تشدید فشارها و بازخواستها در صدد عقب نشینی کردن به این مبارزه و جامعه است. بنظر شما چه اقداماتی باید انجام داد تا بتوان ضمن خنثی کردن سیاست فشار سرکوب و ارعاب رژیم به گسترش مبارزه و اتحاد و همبستگی طبقاتی کارگران و زحمتكشان منجر گردد.

زاگرس ابراهیمی: به نظر من زماني كه حرف از اتحاد وهمبستگي طبقاتي كارگران و زحمتكشان جامعه به ميان مي آيد بايد در وهله اول ديد چه احزاب و جريانات سياسي سوسياليستي وكمونيستي بر ضد رژيم حاكمه بر ايران فعاليت دارند و با تحقيق در مورد نوع مبارزه و استراتژي اين جريانات سياسي در مقابله با رژيم به صورت كامل آشنا شد و بعداز شناخت دقيق از نوع سياست و استراتژي اين جريانات سياسي که سیاست درست و مسئولانه دنبال میکنند حتی همکاری نمود و یا اقدام به ايجاد اتاق فكري كرد كه بتوان احزاب و سازمان هاي سوسياليستي و كمونيستي كه سياست واستراتژي انها در مقابله با اين رژيم جنايت كار و ضد بشري همخواني بيشتري باهم دارند را به هم نزديك تر كرد. از کانال این نوع همکاریها و پیشبرد سیاست متحد کننده و به موقع راه مقابله بهتری با سیاست امنیتی کردن فضای رژیم را نیز تامین کرد.
به همین ترتیب مبارزین کارگری و سوسیالیست داخل کشور نیز در سطوح مختلف ضروری است در جهت همکاری و اتحاد بیشتر گام بردارند و صف نیرومند تری علیه رژیم سازمان دهیم. در غير اين صورت و بدون هماهنگي بين نیروها و فعالین هم هدف و هم استراتژیک کارگری و سوسیالیستی هر نوع سياست تك روانه اي كه از طرف هر فرد و حزب و سازماني كه باشد به نظر من توسط رژيم به شكست خواهد انجاميد . 
رهبران احزاب سياسي و همینطور رهبران سیاسی جنبشهای اجتماعی در سراسر کشور بايد اين موضوع را قبول داشته باشند كه هر كدام از آنها به نوعي داراي پايگاه اجتماعي خاص خود هستند و با ايجاد اتحاددر بين اين نیروها و صف طبقاتی واحد پايگاه هاي اجتماعي و فعال اين احزاب و رهبران سیاسی و عملی در مراکز کار و شهرهای مختلف در داخل ايران نيز متحد عمل خواهند كرد، كه اين نوع سياست نيز با استقبال تمام كارگران و زحمت كشانجامعه رو به رو خواهد شد. لذا مهمترين اقدامي كه بتوان بر ضد سياست ها و جو نظامي و امنيتي كه رژيم در داخل جامعه ايران در حال اجراي آن است انجام داد منسجمكردن مبارزات طبقاتي داخل ايران است و با ايجاد شبكه تلويزيوني و مطبوعاتي پروفشنال ميتوان هم كارگران و زحمتكشان را نسبت به پايمال شدنحقوق خود آگاه كرد و هم از اين طريق خط مشي به مبارزات كارگري جامعه ايران داده شود كه در صورت اجرايي شدن اين طرح مبارزات كارگري در ايران منسجم وضربه ناپذير خواهد شد و روند فعاليت احزاب چپ در ايران نيز پيشرفت چشم گيري به خود ميبيند در غير اين صورت نميتوان انچنان كه بايد بر ضد سياست هاي اين رژيم و جو هاي امنيتي و نظامي و الحاق حقوق كارگران و زحمت كشان جامعه قدم مثبت بزرگي برداشت

سوسیایسم امروز: در همین رابطه فراخوان شما به کارگران و زحمتکشان و مردم مبارز و منزجر از جمهوری اسلامی چیست؟

زاگرس ابراهیمی: پيام من خطاب به كارگران و زحمت كشان جامعه ايران و بخصوص مبارزان راه سوسياليسم اين است كه دقت داشته باشندحكومت شيخ و شاه(اسلامی- و ناسیونالیستی/شونیستی) هيچ تفاوتي به حال ما ندارد و چنان كه در تاريخ نيز مشاهده كرده ايم در هر دو حكومت تنها قشري كه هميشه مورد ظلم و ستم قرار گرفته است قشر كارگران و زحمت كشأن جامعه ايران بوده است و آزادیخواهان و سوسیالیستها و غیره سرکوب شده اند. به همين دليل نبايد در هيچ شرایطی دنبال آنها راه افتاد و اعتماد کرد. در عین حال اگر اعتصابات يا تظاهراتي كه صورت ميگيرد نباید تحت تأثير جو محيط قرار گيرند و تنها موردي كه بر آن بايد پافشاري و تمركز كنندإلحاق حقوق خود باشد بايد هرچه بيشتر در راستاي إلحاق حقوق به اعتصابات خود ادامه دهند. در راه مبارزه براي رهايي ازدست اين رژيم به هيچ عنوان نااميد نشوند و جوي كه رژيم خواهان آن است و سيستماتيك براي آن برنامه ريزي ميكند همان است كه تخم نااميدي و به نتيجه نرسيدن انجام اعتصابات و تظاهرات و مبارزات را در ذهن ما بكارد . پیگیری، استقامت و اتحاد گسترده طبقاتی ضامن پیشرفت مبارزه و بهترین اقدام به منظور شکستن فضا سازیهای جمهوری اسلامی است. پیوستن به حزب سوسیالیست انقلابی ایران یک گام مهم در تقویت این مبارزه متحد سیاسی و طبقاتی است. شما را دعوت میکنم به این حزب بپیوندید.

منبع: شماره ٦٩ نشریه سوسیالیسم امروز
١٤ مهر ١٣٩٧
٦ اکتبر ٢٠١٨

Related posts

به مناسبت سالگرد منصور حکمت نگاهی گذرا به سیاستهای راست و اپورتونیستی در پوشش منصور حکمت

Sosialism Imroz

اتحاد و اعتصاب رانندگان کامیون و کامیونداران در یک نگاه …!

Sosialism Imroz

نگاهی به چند رویداد مهم هفته

Sosialism Imroz

Leave a Comment