Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

اعتصاب غذای کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون در کرماشان

طبق گزارشات پخش شده از کرمانشاە و در ادامەی اعتراضات کارگران بە وضعیت شغلی در گوشەو کنار ایران و بخصوص در مراکز تولیدی ، کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون نیز بە دیگر کارگران معترض پیوستند.
کارگران پیمانکاری پتروشیمی بیستون که در بخش تعمیرات این پتروشیمی مشغول به کار هستند، در اعتراض به دستمزدهای پایین، عدم پرداخت پاداش بهره‌وری و شرایط ناعادلانه شغلی، از اواسط هفته گدشته دست به اعتصاب غذا زدەاند و تا به امروز نیز این اعتصاب ادامه دارد.
این کارگران به دستمزدهای پایین، عدم پرداخت پاداش بهره وری و شرایط ناعادلانه شغلی  در این مکان کارگری معترضند.
یکی از مهمترین دلایل اعتراض این کارگران، واگذاری فعالیت‌های مختلف پتروشیمی به شرکت‌های پیمانکاری است.
کارگران معتقدند خصوصی‌سازی آن هم به شکل پراکنده و پروژه‌ای، منافع کارگران را زیر سوال می‌برد و تبعیض دستمزدی به وجود می‌آورد.
آنها خواهان پایان کار پیمانکاران و انعقاد قرارداد مستقیم با خود شرکت پتروشیمی هستند.
اعتراضات کارگران پیمانکاری به شرایط شغلی، یکی از مهمترین بخش‌های اعتراضات کارگری است اما به دلیل تمایل شدید سیستم به تداوم سودجویی واسطه‌های ملقب به “پیمانکار”، این اعتراضات با بی‌توجهی روبه‌رو می‌شود.
شرکت پتروشیمی بیستون در کیلومتر ۸ جاده کرماشان – بیستون و در شمال شرقی این شهر قرار دارد.
اعتراض کارگران این بخش صنعتی در حالی است کە اعتراض و اعتصاب دور چهارم کامیونداران در شماری از شهرها و استان‌های مختلف ادامە دارد و کارگران نیشکر هفت‌تپە نیز از هفتەی گذشتە دست بە اعتصاب گستردە زدەاند. فزون بر این قرار است طی روزهای سە شبنە و چهارشنبە ٢٢ و ٢٣ آبانماە جاری با فراخوان تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان کشور بار دیگر دست بە تحصن بزنند.

Related posts

فیلم “ماجرای نیمروز”فیلم تحریف تاریخ

Sosialism Imroz

پیام من ادامه مبارزه و پیگیری و استمرار آن میباشد (گفتگوی همکار نشریه سوسیالیسم امروز با چند معلم در تهران در باره اعتصاب اخیر معلمان)

Sosialism Imroz

در حمایت از اعتصاب رانندگان کامیون و علیه بازداشت آنها به میدان بیاییم! آذر کیمیا

Sosialism Imroz

Leave a Comment