Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

احضار دو فعال فرهنگی در سقز همزمان با آغاز دورە دیگری از اعتصاب سراسری معلمان در سراسر ایران

با نزدیک شدن و آغاز دور جدید اعتصاب معلمان و فرهنگیان در سراسر ایران، نیروهای اطلاعات رژیم دست بە احضار، بازجویی و بازداشت فعالان فرهنگی  در اکثر شهرهای ایران زدەاند. احضار فرهنگیان در حالی است کە شمار زیادی از فرهنگیان ایران و کردستان هم‌اینک در بازداشت ادارە اطلاعات بسر می‌برندو این روند بازداشتها تا امروز نیز کماکان ادامه دارد.
اطلاعات رژیم در شهر سقز نیز دست به چنین اقدامی زدەاست و برای بار دوم دو فعال فرهنگی این شهر را برای بازخواست بە این ادارە احضار کرد. احضار مجدد این دو معلم در شرایطی است کە از سویی چندین تن از معلمان سراسر کشور پس از تحصن دو روزەی مهرماە معلمان در بازداشت بسر می‌برند و از سوی دیگر بنابە فراخوان تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران قرار است طی روزهای ٢٢ و ٢٣ آبانماە، بار دیگر معلمان و فرهنگیان سراسر کشور دست بە تحص بزنند.
سیدعلی حسینی و سلیمان عبدی ، دو تن از معلمانی هستند کە از مدارس سقز مجدداً و برای بار دوم به اداره اطلاعات این شهرستان احضار میشوند.
لازم به یادآوریست که این دو معلم به دلیل شرکت در اعتصاب موفقیت‌آمیز فرهنگیان در مهرماە احضار و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده‌ بودند.
همزمان نیروهای اطلاعاتی این دو معلم را تهدید کرده‌اند که از شرکت در اعتصابات خودداری نمایند.
روز شنبه بیست و هشتم مهرماه نیز، این دو معلم کرد به‌همراه چهار تن دیگر از همکارانشان به نام‌های “طاهر قادرزاده، احمد قادری، حمید یزدانی و خالد عبدالهی” به اداره اماکن احضار و بازخواست شدەبودند.
نیروهای امنیتی وابستە بە ادارە اطلاعات و همچنین اطلاعات سپاە تنی چند از فعالان فرهنگی کشور در پی تجمع معلمان در مقابل سازمان برنامە و بودجە بازداشت کردند. این در حالی است کە پس از تحصن سراسری مهرماە نیز شمار زیادی از فعالان فرهنگی ازجملە هاشم خواستار، مختار اسدی، محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی و روح‌اللە مردانی را بازداشت کردند.

Related posts

۲۶۰ کشته و ۵ هزار آواره ،تنها در 5 روز

Sosialism Imroz

متن فراخوان جعفر عظیم زاده

Sosialism Imroz

خودسوزی در اعتراض به پلمپ مغازه‌ توسط شهرداری

Sosialism Imroz

Leave a Comment