Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

ادامەی کشتار کولبران در نوار مرزی

هدف قرار دادن کولبران از طرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نوار مرزی کردستان ، همچنان ادامه دارد و روزی نیست که در این مناطق کولبر زحمتکشی مورد هدف شلیک تفنگهای این جانیان قرار نگیرد.

در ادامه این کشتارو و این هدف گرفتنها دوباره در سحرگاە جمعە ١٨ آبانماە یک کولبر اهل روستای زیوەی سردشت بە نام شیرزاد ابراهیمی فرزند علی در حین کولبری در پی تعقیب و تیراندازی نیروهای مسلح رژیم از ارتفاعات منطقەی مرزی پشت روستای بیتوش سقوط کرد ومتاسفانه در دم جان سپرد.
نیروهای مسلح رژیم با مشاهدەی کولبران بدون اخطار قبلی بسوی آنان شلیک کردند و این جوان کولبر حین فرار همراە با کولەبار خود بە درە سقوط کرد بە خیل کولبران بەقتل رسیدە توسط نیروهای مسلح رژیم پیوست.
از سوی دیگر شامگاه پنج‌شنبه هفدهم آبان‌ماه، یک کاسبکار کرد به نام “فاروق فیضی” فرزند اسماعیل اهل روستای “تنگی‌ور” از توابع کامیاران براثر شلیک هدفمند نیروهای مسلح رژیم در شهر اهواز جان باخت.

 کشتە شدن این دو کاسبکار و کولبر کرد در حالی است کە در دو مورد جداگانەی دیگر در پیرانشهر و بخش قطور از توابع شهرستان خوی دو کولبر دیگر کرد بر اثر تیراندازی نیروهای مسلح رژیم کشتە و مجروح شدند.

بامداد روز پنجشنبه ۱۷ آبان‌ ۱۳۹۷، یک کاسبکار به نام “صلاح اسفندوند» ٢٨ ساله فرزند حسن از اهالی روستای حمزه‌آباد مهاباد براثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی در پیرانشهر جان خود را از دست داد.
از سوی دیگر روز گذشته چهارشنبه ۱۶ آبان‌ماه، در مورد مشابهی، نیروهای پاسگاه “درخان” واقع در روستای “قیله‌لیق” در مناطق مرزی خوی، یک شهروند به نام “منصور پرویزی” از اهالی بخش قطور را به ظن حمل کالای قاچاق بدون اخطار قبلی مورد شلیک قرار دادند که در نتیجه او به شدت زخمی شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی شهرستان خوی منتقل شد

Related posts

اسامی زنان قربانی قتلهای ناموسی در کردستان

Sosialism Imroz

گزارشی از شرکت رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در جلسه ی آكادمی سياست و فكر دمكراسی در شهر سلیمانیه + فیلم

Sosialism Imroz

تحریم های جدید آمریکا علیه جمهوری اسلامی

Sosialism Imroz

Leave a Comment