Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

پاییز خونین برای کولبران، کشتە و زخمی شدن ٧٨ کولبر طی سە ماه

پاییز خونین برای کولبران، کشتە و زخمی شدن ٧٨ کولبر طی سە ماه

پاییز خونین برای کولبران، کشتە و زخمی شدن ٧٨ کولبر طی سە ماه

با استناد بە آمار بە ثبت رسیدە طی سە ماه فصل پاییز ١٣٩٧ خورشیدی، دست کم ٧٨ کولبر و کاسبکار کورد در مرزهای کوردستان قربانی شدەاند کە از این تعداد ٢٥ کولبر کشتە شدە و ٥٣ کولبر نیز زخمی شدەاند.

بر طبق این گزارش، از ٢٥ کولبری کە طی سە ماه گذشتە قربانی شدەاند ١٦ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مسلح ایران، ٦ کولبر در اثر حوادث طبیعی نظیر بهمن، سرما و سکتە قلبی، ٢ کولبر در اثر انفجار مین و یک کاسبکار نیز در اثر تعقیب و گریز نیروهای مسلح و سانحە رانندگی جانشان را از دست دادەاند.
از مجموع کولبرانی کە جانشان را از دست دادەاند ١٥ کولبر اهل استان ارومیە، ٦ کولبر از استان سنە و ٤ کولبر نیز از استان کرماشان بودەاند.

همچنین از مجموع ٥٣ کولبری کە زخمی شدەاند ٥٠ کولبر با شلیک مستقیم نیروهای مسلح ایران، ٢ کولبر در اثر انفجار مین و یک کولبر نیز در اثر سقوط از ارتفاع زخمی شدەاند.
بیشترین کولبران زخمی شدە مربوط بە استان ارومیە بودە کە طی سە ماه گذشتە ٤٢ کولبر در مرزهای این استان زخمی شدەاند، ١٠ کولبر در استان سنە و یک کولبر نیز در استان کرماشان زخمی شدەاند.

مطابق با گذارشات، بیش از ٨٣٪ کولبرانی کە طی فصل پاییز امسال قربانی شدەاند، با شلیک مستقیم نیروهای مسلح ایران کشتە و یا زخمی شدەاند کە معادل ٦٥ مورد کل موارد می باشد.

Related posts

بيانيه انجمن صنفی معلمان مریوان در محکومیت احکام صادره علیه محمد حبیبی و فدراسیون آموزش بین الملل

Sosialism Imroz

به مبارزه سترگ گلرخ ایرائی بپیوندیم و با تمام توان مرگ آوران را رسوا کنیم

Sosialism Imroz

واکنش تند قاسم سلیمانی و غلامحسین غیب پور به انتقادهای حسن روحانی علیه سپاه پاسداران

Sosialism Imroz

Leave a Comment