Simroz.org
مقالات

پیام رفیق سلام زیجی به مناسبت پایان سال ٢٠١٨ و شروع سال ٢٠١٩ میلادی

پیام رفیق سلام زیجی
به مناسبت پایان سال ٢٠١٨ و شروع سال ٢٠١٩ میلادی

کارگران، زحمتکشان! زنان و جوانان آزادیخواه !

پیشاپیش فرا رسیدن سال نو میلادی، سال ٢٠١٩، را شاد باش می گوئیم و امیدوارم که سال پیش رو سال بهتری برای همه آزادیخواهان باشد.

 متاسفانه سال ٢٠١٨ میلادی نیز سال خوبی برای طبقه کارگر و برای اکثریت شهروندان این جهان وارونه سرمایه داری نبود. سال ٢٠١٨ هم سال مملو از درد،رنج فقر، آوارگی ، جنگ، تروریسم، سال سرکوب مبارزات کارگری و آزادیخوانه، سال تداوم افسارگسیختگی جنایتکاران حاکم چون خامنه ای و ترامپ و همردیفان آنها در جهان، سال یورش گستاخانه تر جهان سرمایه داری و دمکراسی شان به حق و حقوق کارگران و زحمتکشان، سال باز هم زدن معیشت و دستمزد کارگران و زحمتکشان، سال ثروتمند تر شدن یک مشت اقلیت یک درصدی سرمایه دار دزد و استثمارگر از قبل کار ارزان طبقه کارگر، سال پیوستن دها میلیون انسان دیگر به صف میلیاردی گرسنگان جهان بیشرم سرمایه داری، سال تعرض به جسم و روح دها میلیون کودک، سال گسترش بیشتر فاشیسم ملی گرائی و اسلامی، سال گسترش بردگان “مدرن”، سال دو برابر شدن آمار بیکاری و فقر و تن فروشی و مرگ و میر سانحه کار و خود کشی ها در بیشتر کشورها از جمله در ایران، و بلاخر و متاسفانه سال ادامه حیاط مستبدترین، قاتل ترین و جنایتکارترین رژیمهای تاریخ، یعنی جمهوری اسلامی بود.

 در کنار وجود دنیای سیاه حاکم سرمایه داران و همپالگیهای مرتجعشان، اما همزمان روزنه های از امید نیز همواره در حال درخشش بود و هست. مقاومت بی وقفه علیه شرایط حاکم، امید به آینده بهتر و تلاش هر روزه برای تغییر و زندگی شایسته انسان از سوی طبقه کارگر و کمونیستهای آن طبقه، از جانب جنبش آزایخواهانه زنان و جوانان و نیروهای مترقی و سوسیالیست و آزادیخواه، کم و بیش اجازه نداده است که جهان ظالمانه بیش از آن چیزی که هست به قهقرا و ویرانگی سوق داده شود. این تلاش جنبش سوسیالیستی ما بوده که توانسته مسیردر منجلاب فرو بردن کل انسانیت را مانع گردد. متاخرترین نمونه های این تلاش و مبارزه را، مستقل از نتایج و سرنوشت آینده آنها، در اروپا و فرانسه از جانب کارگران و” جلیقه زردها” و در ایران و خاورمیانه از طریق مبارزه پرشور هفت تپه و فولاد شاهد بودیم و نمایندگی شد. در عین حال تجربه این وقایع نیز نشان داد که هم در قلب جهان دمکراسی “مدرن”حاکم سرمایه داری در غرب، و هم در چهار چوب حاکمیت سیاه و خشن و عقب مانده سرمایه داری تحت عنوان جمهوری اسلامی، بدون ساختن ابزارهای نیرومند مبارزه سخت طبقاتی در این عصر، بدون توصل به قهر انقلابی-کارگری علیه انظام ضد انسانی یک مشت سرمایه دار فاسد، و بدون تدارک ابزارهای “خشونت آمیز” انقلابی-سوسیالیستی علیه دولتهای حاکم، بدون شکل دادن به صف واحد طبقاتی-سوسیالیستی خود آگاه و ضد سرمایه داری نمیتوان برای کنار زدن حاکمیت سرمایه داران و ارگانهای متخصص خشونت و سرکوب و کشتارشان علیه کارگران و معترضین یک قدم به سوی آزادی، برابری، امنیت، رفاه و سوسیالیسم در هیچ جای از این جهان، و بطریق اولی در ایران برداشت. فراخوان اول و محوری ما تقویت این سیاست وتلاش برای شکل دادن به صف و آلترناتیو سوسیالیستی-طبقاتی واحد علیه کلیه ارگان نظام سرمایه داری و نیروهای ملی- اسلامی آن در پوزسیون و اپوزسیون است!

از جانب خود و حزب سوسیالیست انقلابی ایران یکبار دیگر برای تک تک شماها، خانواده و فرزندان و بستگان عزیزتان در ایران و خارج کشور صمیمانه آرزوی تندرستی و شادابی و موفقیت دارم. به این امید سال ٢٠١٩میلادی سال بهتری برای شما عزیزان، وسال گسترش مبارزه کارگری و سوسیالیستی علیه جمهوری اسلامی باشد!
 
یاد عزیزهمه جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم، و یاد عزیز همه کارگران و زنان و کودکان قربانی دست ارتجاع سرمایه داری، اسلامیها و ملی گرایان، گرامی باد!

زنده باد آزادی!زنده باد سوسیالیسم! مرگ بر سرمایه داری!

با احترام!

سلام زیجی
١ دی ١٣٩٧
٢٢ دسامبر ٢٠١٨

منبع: شماره ٨٠ نشریه سوسیالیسم امروز
١ دی ١٣٩٧
٢٢ دسامبر ٢٠١٨

Related posts

کارگران نیشکر هفت تپه ، راه پیروزیهای موثر کدامند؟

Sosialism Imroz

داعش و جمهوری اسلامی، هر دو، تروریست و جنایتکار هستند! سلام زیجی

Sosialism Imroz

در باره رویداد مسلحانه اهواز و “مبارزه مسلحانه” (پرسش و پاسخ با رهبری حزب سوسیالیست انقلابی )

Sosialism Imroz

Leave a Comment