Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

یازدهمین شنبه ،یازدهمین تظاهرات…”جلیقه زردها” شنبۀ دیگری را در کارنامه جنبش خود ثبت میکنند.

“جلیقه‌زردها” می‌گویند، طبقه فراموش‌شده هستند و تا زمانی که دولت انگیزه و اراده لازم برای حل مشکلاتشان را پیدا نکند، دست به تظاهرات خواهند زد.

بار دیگر و دریازدهمین شنبه ، هزاران نفر از “جلیقه‌زردها” بە خیابان‌ها آمدند

در حالی که دولت فرانسه از ده روز پیش تلاش‌های گسترده‌ای را برای کنترل و هدایت خشم “جلیقه زردها” با راه‌اندازی یک “گفتگوی بزرگ ملی” آغاز کرده است،اما”جلیقه زردها” برای یازدهمین شنبه پیاپی، روز جمعه ۵ بهمن/ ٢۵ ژانویه دوباره در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه و برای رسیدن به خواست‌های خود، بە خیابان آمدند. لازم به یادآوریست کە بسیاری از “جلیقه زردها” در آنروز برای ادامه تظاهرات، در هنگام شب فراخوان دادند.

به رغم شکافی که موضوع شرکت و یا عدم شرکت “جلیقه زردها”، با ارائه لیستی در انتخابات پارلمان اتحادیه اروپا که قرار است در ماه مه آینده برگزار شود در صفوف آنها ایجاد کرده است؛ و با وجود تلاش گسترده امانوئل ماکرون و دولت وی، برای جلب نظر افکار عمومی که با ارائه پیشنهادات در جهت بهبود در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی برای مردم فرانسه همراه بوده است، “جلیقه زردها” شنبۀ دیگری را در کارنامه جنبش خود ثبت کردند.

جنبش موسوم به “جلیقه زرد‌ها”، از ماه نوامبر گذشته در اعتراض به افزایش بهای سوخت شروع شد، اما به تدریج به خشم عمومی نسبت به هزینه بالای ‌زندگی و نابرابری اقتصادی علیه دولت فرانسه تبدیل شد.
بی‌اعتمادی به سیاستمداران و نمایندگان دولت فرانسه، سبب شده تا این اعتراضات با وجود مذاکرات و وعده‌های مختلف از سوی دولت همچنان ادامه یابد.

مرکز پژوهش‌های انستیتو علوم سیاسی پاریس موسوم به” Cevipof”، در تازه‌ترین نظرسنجی خود اعلام کرده است که ٧٧  درصد فرانسویان نسبت به سیاستمداران خود احساس “بی‌اعتمادی” و “ناامیدی” دارند.

“جلیقه‌زردها” می‌گویند، طبقه فراموش‌شده هستند و تا زمانی که دولت انگیزه و اراده لازم برای حل مشکلاتشان را پیدا نکند، دست به تظاهرات خواهند زد.

Related posts

نامه عفوبین الملل و5سندیکای فرانسه با امضای دبیر کل هایشان برای رئیس جمهور و وزیر امور خارج فرانسه برای آزادی فعالین سندیکایی واجتماعی ازجمله رضا شهابی،اسماعیل عبدی،محمود بهشتی لنگرودی و………

Sosialism Imroz

دستگیری ۱۲ فعال مدنی در کردستان

Sosialism Imroz

تجمح اعتراضی جمعی از فعالین محیط زیست در سنندج

Sosialism Imroz

Leave a Comment