Simroz.org
مقالات

ضديت رژيم با آزادی زن و ضرورت پیوستن زنان به حزب سوسیالیست انقلابی

ضديت رژيم با آزادی زن و ضرورت پیوستن زنان به حزب سوسیالیست انقلابی

آذر کیمیا

زیر پا گذاشتن حقوق زنان جزئی از هویت و موجودیت رژیم جمهوری اسلامی است و علت آن ریشه در دید قرون وسطایی رژیم نسبت به زنان میباشد. از روزی که رژیم جمهوری اسلامی به حاکمیت رسید بلا فاصله سرکوب زنان را چه در وضع قوانین زن ستیز و چه در سطوح مختلف جامعه آغاز کرد. قوانینی که توسط مجلس ‌شورای اسلامی تصویب می شوند باعث گسترش و تشویق تبعیض و خشونت علیه زنان شده ومیشوند. این قوانین پر از مواد تبعیض آمیز علیه زنان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی است.

از این جهت مبارزه با کلیت آن نظام قدم اول رهائی زنان از بی حقوقی خود است، و برای این رهائی و مبارزه هم باید راه و سیاست درست را انتخاب نمود، هر کسی گفت طرفدار زنان است به معنی طرفداری واقعی ایشان نیست، یک سلطنت طلب، یک جریان طرفدار نظام سرمایه داری، یک نیروی که اول ملت و قومش منشا هویتش است نمیتواند برای آزادی و برابری زنان کاری آنجام دهد. بر عکس در شکل دیگری زنان را به کنج خانه و فرزند داری و زیر دست بودن محکوم مینمایند، تاریخ این واقعیت را ثابت کرده است. حزب سوسیالیست انقلابی ایران پرچم و راه متفاوت و متضاد با آنها دنبال می نماید و برای آزادی واقعی زنان مبارزه میکند، که پایان دادن به نظام سرمایه داری و جمهوری اسلامی و استقرار یک نظام سوسیالیستی که بر برابری کامل همه شهروندان استوار است، راه پایان دادن به ستم بر زن را جلو ما گذاشته است، و لازم است زنان و دختران آزاده به این نیرو بپیوندن تا قدرت مبارزاتی برای کسب آزادی و برابری را بیش از پیش به چنگ بیاورند.
  زن تا زمانی که یک نظام سوسیالیستی مستقر نکند،، زن تا رهایی اقتصادی نیابد نمی تواند به نابرابری جنسیتی پایان دهد. تاریخ چهل ساله ی این رژیم گواه بر بی حقوقی زنان است. زنان همواره از حق پرسش حق انتخاب همسر حق داشتن غذای مکفی حق سلامتی جسمی و روانی حق شاد بودن وووووو محروم اند. حق ما زنان، جامعه ای است که در آن هیچ کسی گرسنه نمی ماند هیچ کسی برای زنده ماندن اعضا بدنش را نمی فروشد هیچ زنی به خاطر فقر تنش را نمی فروشد هیچ خانواده ای برای زنده ماندن دخترش را نمی فروشد هیچ زنی به خاطر عشق ورزی سنگسار نمی شود هیچ مذهب و دولت و فردی بدن زن را کنترل نمی کند. جامعه ی که همه ی زنان حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود دارند. در نتیجه اولین گام برای ساختن چنین جامعه ای پیوستن به حزب سوسیالیست انقلابی ایران می باشد برای سرنگونی انقلابی جمهوری اسلامی است.
٨ مارس ، روز جهانی زن در راه است، روز جهانی زن بر تمامی زنان زحمتکش ایران و جهان مبارک باد. روز جهانی زن نه تنها روز زنان آزاد اندیش و اسیر دست نظام سرمایه داری و خرافات دینی و ملی گرایانه و مرد سالاری که روزی است برای تمامی کارگران مدافع برابری زن و مرد . روزی است برای همه کسانی که برای سوسیالیسم و آزادی و پایان دادن به نظام طبقاتی و مرد سالارای مبارزه می کنند.
زند باد اتحاد آزادیخوان و زنان با پرچم سوسیالیسم برای رهائی قطعی از تداوم نابرابری و ستم شرم آور به زنان در جهان، خصوصا در ایران و خاورمیانه تحت حاکمیت اسلامی و قوم پرستان ضد زن. زنده باد ٨ مارس روز جهانی زنان!
منبع: شماره ٨٩ نشریه سوسیالیسم امروز
١١ اسفند ١٣٩٧
٢ مارس ٢٠١٩

Related posts

اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی علیه اپوزسیون در کردستان عراق را محکوم میکنیم! زاگرس ابراهیمی

Sosialism Imroz

مضحکه “رفراندوم” سران رژیم و “اپوزسیون” بورژوائی طرحی برای عبور از “خطر” سرنگونی انقلابی عــــزیز آجیکند

Sosialism Imroz

یادی از همسنگران کمونیست گردان شوان…سلام زیجی

Sosialism Imroz

Leave a Comment