Simroz.org
ستون آزاد

در گرامیداشت یاد جانباختگان بمباران شیمیایی حلبچه

امروز یکشنبه ٢٦ اسفندماه سالگرد بمباران شیمیائی شهر “حلبچه” بوسیله رژیم جنایتکار بعث عراق است. ٣١ سال پیش در چنین روزی در گرماگرم جنگ ارتجاعی ایران و عراق شهر حلبچه مورد حمله چند فروند هواپیمای جنگی ارتش عراق که گازهای کشنده شیمیائی حمل می کردند قرار گرفت و در مدت کمتر از چند دقیقه هزاران نفر کودک و پیر و جوان از مردم بیدفاع این شهر جانباختند. هزاران نفر زخمی شدند و سالهای طولانی را با آثار دردناک ناشی از مسمویت با گازهای سمی سپری کردند. تحقیقات مستند پزشکی نشان می دهد که عوارض ناشی از مسمومیت با گازهای شیمائی دامنگیر نسل بعدی بسیاری از مردم این شهر نیز گردیده است. 

جمهوری اسلامی از این نسل کشی حکومت عراق، به نفع خود بیشترین بهره برداری را کرد و ریاکارانه برای قربانیان این فاجعه بزرگ اشک تمساخ ریخت و هم آن زمان و هم اکنون با تبلیغاتی دروغین و بی شرمانه وانمود می کرد و می کند که گویا در جریان بمباران مردم حلبچه به فریادشان رسیده است. اما امروز مردم منطقه می دانند که جمهوری اسلامی نیز به اندازه رژیم بعث در این جنایت سهیم است و دست این رژیم آدمکش نیز همچون دست بعثی های قاتل به خون جانباختگان این فاجعه آغشته است. فاجعه حلبچه یکجا دست همه قاتلان از جمهوری اسلامی و بعثی های عراقی تا آمریکا و غرب و تا دلالان سلاح های شیمیایی و سوداگران مرگ را رو کرد و نفرت مردم جهان علیه آنان را برانگیخت.

  در سی و یکمین سالگرد بمباران شیمیایی حلبچه و جانباختن پیشمرگان  کمونیست و رزمندە  در گردان شوان و هزاران نفر از مردم شهر و منطقه حلبچه به یاد و خاطره آنان درود می فرستیم. به امید روزی که جنگ و ناامنی، شکنجه و زندان، فقر و نابرابری که نظام سرمایه داری مسبب و عامل بقای آن است جای خود را به صلح و آزادی و رفاه و برابری انسان ها بدهد.

Related posts

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند. قرآن را با زبان مادرى بخوانيم ! سهراب کرماشانی

Sosialism Imroz

“وکالت” آزمونی در حد شعور سیاسی سلطنت طلبان!

Sosialism Imroz

اسلام وتسليم نقطه مقابل آزاديند حقوق زنان ازنگاه قرآن سهراب كرماشانى

Sosialism Imroz

Leave a Comment