Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

واکنش دولت روحانی در قبال تروریست خواندن سپاه

 سخنگوی دولت حسن روحانی در نشست خبری هفتگی در تهران گفت : اگر آمریکا بخواهد سپاه پاسداران ایران را در فهرست گروه های تروریستی قرار بدهد، در واقع خودش را در صف تروریست ها قرار خواهد داد. محمد باقر نوبخت گفت که سپاه پاسداران یک ارگان رسمی، انقلابی و مدافع ارزش های حکومت اسلامی ایران است و یکی از مؤلفه های قدرت و ارکان دفاع جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

نوبخت در جای دیگری از سخنانش افزود که اگر کشوری از جمله آمریکا بخواهد سپاه پاسداران را، که به گفتۀ نوبخت، علیه داعش می جنگد، در فهرست گروه های تروریستی جای بدهد، عملاً با خود تروریست ها همسو می شود. محمدباقر نوبخت در ادامه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، را فردی بی بهره از عقل و “هرزه گو” خواند و گفت “نباید به حرف های بی ربط او توجه کرد” و اهمیت داد.

در اظهاراتی جداگانه، علی اکبر ولایتی، مشاور امور بین الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران، تهدید کرد که اگر آمریکا سپاه پاسداران را در فهرست گروه های تروریستی قرار بدهد، جمهوری اسلامی ایران متقابلاً هیچ گزینه ای را نادیده نخواهد گرفت و پاسخ آمریکا را با قدرت خواهد داد. ولایتی از دیگر امضاکنندگان برجام خواست که مانع نقض این توافق از سوی آمریکا بشوند.

فرماندۀ سپاه پاسداران، محمد علی جعفری، تهدید کرده است که اگر آمریکا این نیروی نظامی را در فهرست گروه های تروریستی قرار بدهد، سپاه پاسداران نیز متقابلاً کلیه پایگاه های نظامی آمریکا را تا شعاع دو هزار کیلومتری آماج موشک هایش قرار خواهد داد.

 

Related posts

اعتصاب بازاریان در برخی از شهرهای ایران در ح،ایت از اعتصاب رانندگان کامیون

Sosialism Imroz

گزارشی از شرکت رفقای حزب سوسیالیست انقلابی در جلسه ی آكادمی سياست و فكر دمكراسی در شهر سلیمانیه + فیلم

Sosialism Imroz

فراخوان فعالین زیست محیطی و گروههای کوهنوردی سنندج

Sosialism Imroz

Leave a Comment