Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

هدف حزب شما چیست؟ چه کسانی میتوانند به آن بپیوندند؟

تینا خلیفه ای

پرسیده میشود حزب شما چگونه حزبی است و آیا همه میتوانند عضو آن شوند؟
لازم به ذكر است که حزب سوسیالیست انقلابی اسناد و مصوبات روشنی در این رابطه دارد، به ویژه در اعلامیه اعلام موجودیت خود نیز به این موضوعات جواب داده است، با این وجود در این چهارچوب پاسخ و نظر شخصی من چنین است:
حزب سوسياليست انقلابي ايران يك حزب با خط ماركسيسم و مانفيست كمونيسم (مشترك) است كه اهداف انقلابي آن در مرحله ي اول ضد نظام امپرياليزم و سرمايه داري، ضد فاشيسم و ناسيوناليزم، ضد اسلام سياسي و پان اسلاميزم و اخونديزم و به طور كل مخالف سیاست و ايدئولوژي  هايي بر پايه ي افراط ديني و قومی يا نا برابري و انسانيت است.

در مرحله ي دوم كه تلاش و جنبش بيشتري براي ان صورت ميگيرد مقصد حذف مالكيت شخصي از ابزار كار وتولید و تبديل ان به عنوان مالكيت عمومي است تا با مالكيت مشترك و در غياب مالكيت خصوصي يك سازمان اجتماعي افق طبقه هاي اجتماعي را ترسيم كنيم.ما تأسيس جامعه اي بدون طبقه و دولت (هيئت حاكمه)بر اساس مالكيت اشتراكي بر ابزار توليد را ترويج ميكنيم. و گام نخست انرا برقراری جامعه و نظام سوسیالیستی می دانیم.

در موقعيت جغرافي ما براي جنگ بر عليه اينگونه نظام هاي فاشيستي اولين گزينه ي مطرح حاكميت و رژيم ايران  و حاكمه ي ناسيوناليستي و ديني است كه قوانين و حقوق اولیه انسان و جامعه اي سالم و كشوري ايده ال را سرکوب و رد ميكند. در اين كشور خفقان ديني و فشار هاي مذهبي كه بر ذهن و جامعه اي است كه مردم نياز دارند در رفاه  و ارامش باشند اما دولت حاكمه با گراني عدم وجود كار و امنيت و ازادي بيان و نقض حقوق اوليه ي يك انسان و عدم برابري بين زن و مرد و استثـمار و سرکوب کارگران و زحمتکشان اين رويا را از مردم گرفته است و فقر و فساد و نابرابري و سرکوب و زندان و اعدام و استبداد آسمان مردم ایران را ٣٩ سال است كه خاكستري كرده اند.

هدف ما مبارزه جدی علیه رژیم فاشیست اسلامی و دستیابی به یک جامعه آزاد، برابر، مرفه، سوسیالیست، سکولار و غیر قومی و غیر مذهبی است. حزب ما قاطعانه مخالف سیاستهای ضد مردمی مبنی بر ایجاد کشمکش سیاسی- اجتماعی بر حسب ملیت و یا مذهب و تبلیغات ناسیونالیستی و شوینیستی و برتری طلبانه علیه کارگران و شهروندان در جامعه است.

در راستاي تلاش براي آزادي و برابري حزب ما خواهان پیوستن افرادي انقلابي و ازاد انديش براي ادامه دادن راه خود و پيروزي است. افرادي با پرنسيپ كه هدف آنها پایان دادن به عمر ظالمانه حكومت اسلامی، تشكيل دولتي به دور از تبعيض هاي ديني و نژادي و طبقه اي است. كساني كه از روح و جان خواهان برگذاري عدالت و از بين بردن ظلم هستند. مهم نيست كه فارس، ترك، عرب، تركمن كورد زبان باشید، فقط مهم اين است براي انسانيت و حقوقي كه از افراد فقير و فاقد قدرت در جامعه اي ايران گرفته شده تلاش كنید.
لازمه ي اين مبارزه يك حزب سیاسی سازماندهي شده و مردمي است كه آن را پشتيباني كند و از هر نظر پله اي باشند براي رسيدن به روياي میليون ها انسان كه خواهان ازادي و زندگي بهتری هستند. این حزب، حزب سوسیالیست انقلابی است که همه شما جوانان، زنان و کارگران آزادیخواه، سکولارها، سوسیالیستها و کمونیستها و هر جریان و فردی که ضد سرمایه داری، ضد استبداد، و ضد جهوری اسلامی ایران است میتوانید به آن بپیوندید.
زنده باد سوسياليسم!

منبع: شماره ٢٩ نشریه سوسیالیسم امروز
http://www.simroz.org
٢ دی ١٣٩٦
٢٣ دسامبر

Related posts

اعتصاب متحدانه کارگران شرکت نیشکر هفت تپه آغاز شد

Sosialism Imroz

اعتراض کارگران نیشکر هفت‌تپه و فولاد اهواز همراه تصاویری از این اعتراضات

Sosialism Imroz

“حداقل دستمزد، حداقل معاش برای زنده ماندن!”

Sosialism Imroz

Leave a Comment