Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

اخبار و گزارشات کارگری

– تجمع اعتراضی کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل شورای شهر

– تجمع اعتراضی کارگران شرکت ساختمانی تابان شهر نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل بیمارستان رازی بیرجند

– گزارشی درباره اعتراضات دامنه داركارگران پيماني منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر

– ادامه اعتصاب متخصصین سونوگرافی در رفسنجان

– اعتصاب مراکز سونوگرافی استان کرمانشاه

– تجمع اعتراضی اهالی دشت سقاوه بویراحمد نسبت به فاجعه محیط زیستی درمسیر مسئولان

– تجمع اعتراض‌آمیز مجریان سازمان نظام مهندسی در شورای شهر شیراز

– جان باختن کارگر شهرداری ایلام حین کاربراثرتصادف

– گزارش تصویری از تظاهرات درپاریس برای حمایت از اعتراضات درایران نسبت به حجاب اجباری

تجمع اعتراضی کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یاسوج نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه مقابل شورای شهر

صبح روز پنج شنبه بیست وششم بهمن ماه، جمعی از کارگران سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست به تجمع  مقابل شورای شهرزدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،یکی از کارگران معترض گفت: از تیرماه امسال تاکنون حقوقی دریافت نکرده‌ام، و حقوق معوق سال‌های ۹۲ را هم هنوز دریافت نکردم.

این کارگر می‌گوید: هر شهرداری که می‌آید، حقوق کارگران فضای سبز را پرداخت نمی‌کند و به کارگران می‌گویند که سازمان پارک‌ها و فضای سبز جز شهرداری نیست. چرا سازمان خدمات شهری شهرداری حقوق معوق خود را دریافت کرده‌اند ولی به ما حقوق نمی‌دهند؟

وی  درادامه افزود: از احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد توقع داریم که به‌عنوان نماینده دولتبیایند و یخچال یکی از کارگران را باز کنند، ببیند که ما چه وضعی داریم، دیگر حتی کرایه‌خانه وپول ایاب و ذهاب نداریم.

این کارگر معترض ادامه داد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۲۰ میلیون تومان هر کارگری از شهرداری طلبکار هستند، و گویا ما در شهرداری مفتی کار می‌کنیم.

یکی دیگر از کارگران می‌گوید: من یکی که دیگر از جانم سیر شده‌ام، با این وضع اقتصادی که خودم و خانواده‌ام دارند، دیگر هیچ توانی برای ادامه ندارم.

وی ادامه داد: باید از خود مسئولان بپرسیم شما اگر یک ماه حقوق نگیرید چه‌کار می‌کردید؟

کارگردیگری که انتقادهای شدیدی از خانه کارگر استان کهگیلویه و بویراحمد کرد، گفت: خانه کارگر برای چه چیزی درست‌شده است؟ وظیفه خانه کارگر این است که از حق‌وحقوق کارگران دفاع کنند، اما متأسفانه در روز کارگر مسئولان می‌آیند، کیک و آبمیوه می‌خورند و می‌روند، همین.

وی افزود: چرا تضاد طبقانی باید باشد. کارگران دیگر جانشان به لب رسیده، یکی از کارگران بنزین آورده بود که جلوی شورای شهر خودش را بسوزاند ما نگذاشتیم خودکشی کند.

این کارگر معترض با بیان اینکه اگر مطالباتمان پرداخت نشود، با زن و بچه‌هایمان تجمع می‌کنیم، اظهار داشت: ۳ ماه حقوق می‌گیریم و بقیه ماه‌ها حتی نان زن و فرزندانمان را قرضی می‌گیریم.

او می‌گوید: حق بیمه‌ها را از سال ۹۲ تا الآن رد نمی‌کنند و در واقع بیمه کارگران در شرکت‌ها ول شده است.

وی اضافه کرد: سال ۹۲ حقوق هر کارگر با اضافه‌کاری ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده، الآن حقوق ما ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شده است، پروتئین، گوشت، میوه و سبزی در خانه‌های ما تعطیل است. میوه در خانه کارگران پیدا نمی‌شود. چطور با این وضعیت کرایه‌خانه و قسط‌هایمان را پرداخت کنیم؟ کسی، دیگر حتی به ما کارگران پول قرض نمی‌دهد، اعتبارمان را از دست‌داده‌ایم.

این کارگر در ادامه که اشک در چشمانش حلقه زده بود، اظهار کرد: زنم آرد و شکر را در آب، حلوا می‌کند و به بچه‌هایمان می‌دهد، تا بخورند و هیچ نگویند.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت ساختمانی تابان شهر نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل بیمارستان رازی بیرجند

صبح روز پنج شنبه بیست وششم بهمن ماه،کارگران شرکت ساختمانی تابان شهر که در حال ساخت بیمارستان رازی بیرجند هستند،دراعتراض به عدم پرداخت حقوقشان از مهر ماه سال جاری تا به امروز مقابل بیمارستان رازی بیرجند تجمع کردند.

براساس گزارش منتشره، رئیس بیمارستان رازی بیرجند گفت: شرکت تابان شهر که این کارگران را به کار گرفته است تاکنون تمامی هزینه های خود را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت کرده، و دانشگاه علوم پزشکی هیچ گونه بدهی به این شرکت ندارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی هیچ نقشی در پرداخت نشدن حقوق این کارگران ندارد و شرکت تابان شهر باید حقوقشان را خود پرداخت کند.

مسئول پروژه ساختمانی بیمارستان رازی و نماینده شرکت تابان شهر در بیرجند نیز با بیان اینکه حقوق 50 نفر از کارگران ساختمانی این پروژه به مدت 4 ماه پرداخت نشده است گفت: بخشی از این معوقات تا دو هفته آینده و بخشی تا قبل از سال جدید پرداخت خواهد شد.

عامری با بیان اینکه مشکل داخلی در این شرکت بوجود آمده بود که 8 تا 10 روز دیگر رفع می شود و حقوق کارگران پرداخت خواهد شد افزود: این کارگران در مجموع 500 میلیون تومان از شرکت طلب دارند که بخشی از آن تا دو هفته آینده پرداخت می شود.

گزارشی درباره اعتراضات دامنه داركارگران پيماني منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر

یکی از کارگران پيماني منطقه ويژه پتروشيمي ماهشهر : «يك ماهي مي‌شود كه اعتصاب غذا كرده‌ايم. رستوران نمي‌رويم. اما ديديم نتيجه نداد و كسي هم نپرسيد دردتان چيست؟ مجبور شديم به اداره كار مراجعه كنيم. باز هم نتيجه‌اي نگرفتيم و مجبور شديم دست‌به‌دامان فرماندار شويم». پوزخند مي‌زند و با نااميدي مي‌گويد: «منتظريم به وعده‌هايشان عمل كنند. اگر عمل شد كه چه بهتر، اگر نه بايد فكر ديگري بكنيم».

كارگرمعترض ديگر: «هر موقع هم اعتراض مي‌كنيم، با ما برخورد مي‌كنند. امنيت شغلي‌مان را به خطر مي‌اندازند. بارها برخي از همكارانمان را از اطلاعات ماهشهر خواسته‌اند. حراست شركت‌ها كه مرتبا ما را مي‌خوانند و توبيخ مي‌كنند و از در تهديد سخن مي‌گويند».

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ26بهمن ماه،اعتصاب در صنعت نفت را پاياني نيست. قراردادهاي چهارگانه وزارت نفت با كارگران كه در قالب‌ قراردادهاي رسمي، معين، موقت و پيمانكاري بسته شده، كار را به‌صورت جدي در فاز تبعيض برده و همين تبعيض صداي كارگران را درآورده است. تفاوت دريافتي بين چهار تا پنج ميليون تومان در قالب تبعيض نقدي و مزايايي مانند دريافتي بابت بدي آب‌وهوا، حق مسكن و… كه چاشني غيرنقدي آن است، چالش جدي كارگران با قراردادهاي پيماني شده است. توفان شن و خاك امان كارگران پيماني منطقه ويژه پتروشيمي‌هاي ماهشهر را بريده اما سبب نشده تا دست از اعتراض بردارند كه يكي از موارد اعتراضي‌شان همان حق آب‌وهوايي است كه ديگران مي‌گيرند و از آنها دريغ شده‌ است. آخرين صداي كارگران در اين بخش به ‌مدت سه روز در ماهشهر شنيده شد. آنها در اين تجمع اعتراضي شعار مي‌دادند: «عزا عزاست امروز / روز عزاست امروز/ زندگی کارگر/ روی هواست امروز»

. ديروز(25بهمن) سومين روزي بود كه كارگران پيماني مجتمع‌هاي پتروشيمي اين منطقه دست به اعتراض زدند و پس از آنكه اعتصاب غذايشان بي‌نتيجه ماند، دست به دامان فرماندار جديد شدند. حالا فرماندار به آنها وعده داده تا مشكلاتشان را برطرف كند .

يكي از كارگراني كه در اين تجمع حضور داشت، آن‌قدر صدايش گرفته بود كه به سختي حرف مي‌زد. مي‌گويد: «در منطقه ويژه پتروشيمي‌هاي بندر ماهشهر سال‌هاست كه كارگران پيمانكار حق واقعي خود را دريافت نمي‌كنند. با ١٦ تا ١٨ سال سابقه كار، ماهي دو تا دوونيم ميليون تومان حقوق دريافت مي‌كنم، اما فرد ديگري با همين سابقه كار يا حتي كمتر، حداقل چهار تا پنج ‌برابر من چيزي حدود هفت تا هشت ميليون تومان حقوق مي‌گيرد».

كمي نفس مي‌گيرد و ادامه مي‌دهد: «اعترا‌ض‌هاي ما به تبعيضي است كه بين نيروهاي قراردادهاي رسمي، معين و موقت با نيروهاي پيماني حاكم است. هر سه نوع قرارداد كارگري، مزاياي بهتري از ما دارند».

او ادامه مي‌دهد: «اينها فقط مزاياي نقدي است. مزاياي غيرنقدي مانند خانه‌هاي سازماني يا ٥٠ ميليون وديعه مسكن، پروازهاي رايگان، خدمات درماني رايگان و… هم هست. البته قراردادهاي موقت هم كمي با مشكل در اين زمينه‌ها مواجه هستند، اما دو قرارداد ديگر اين‌گونه نيستند».

 ريه‌هاي ما هم فيلتر آلودگي هوا ندارد!

به كنايه در مورد آب‌وهواي خاك‌آلود اين روزهاي خوزستان مي‌گويد: «وقتي مي‌بينيم فرد ديگري با يك قرارداد ديگر حق بدي آب‌وهوا مي‌گيرد و منِ نوعي نمي‌گيرم، چه حالي بايد باشم؟ كارگري كه در اين بدي آب‌وهواي ماهشهر كار مي‌كند، فقط با اين مشكل مواجه نيست و آلودگي صنايع پتروشيمي را هم نفس مي‌كشد. حالا چه فرقي است بين كارگران پيماني كه اين مزيت را ندارند و ديگراني كه دارند؟ به فرماندار گفتيم آيا ريه‌هاي ما فيلتر آلودگي هوا دارد و آنها نه؟».

 وزير نفت هم ما را به رسميت نمي‌شناسد

از ناديده‌گرفته‌شدن از سوي وزير نفت گلايه مي‌كند و مي‌گويد: «٨٠ درصد توليد بر دوش همين نيروهاي پيمانكاري است. در منطقه ويژه پتروشيمي‌هاي ماهشهر ١٠ هزار نفر فعال‌اند كه بالغ بر پنج‌هزارو ٣٠٠ نفر از آنها كارگران پيماني هستند. اگر بخواهيد كل صنعت پتروشيمي را در نظر بگيريد، بالغ بر ٧٠ هزار نفر در اين صنعت، از كارگران پيماني هستند كه حتي وزير نفت هم آنها را به رسميت نمي‌شناسد. وزير فقط قراردادهاي موقت به بالا را مي‌بيند و ما را اصلا نمي‌بيند! ما برايشان اصلا وجود خارجي نداريم!».

اشاره او به تغيير وضعيت قراردادهايي است كه وزير نفت وعده آن را داده بود و تنها به قراردادهاي موقت ختم مي‌شد و خبري از نيم‌نگاهي به كارگران پيماني نيست كه نيست.

 اعتراض مي‌كنيم، برخورد مي‌كنند

كارگر ديگري هم در ادامه حرف‌هاي همكارش مي‌گويد: «هر موقع هم اعتراض مي‌كنيم، با ما برخورد مي‌كنند. امنيت شغلي‌مان را به خطر مي‌اندازند. بارها برخي از همكارانمان را از اطلاعات ماهشهر خواسته‌اند. حراست شركت‌ها كه مرتبا ما را مي‌خوانند و توبيخ مي‌كنند و از در تهديد سخن مي‌گويند». اين را با اندكي چاشني خشم مي‌گويد. حالا اما اميدوار به فرماندار جديد منطقه هستند كه وعده داده مشكلاتشان را مرتفع كند.

وی افزاید: «انتظار نداريم مسئله‌اي كه در٢٠ تا ٣٠ سال ايجاد شده يك‌شبه حل شود، همين‌كه بدانيم مسئولان در جهت رفع اين تبعيض‌ها گام بر‌مي‌دارند برايمان كافي است».

مي‌پرسم چه تعداد تجمع كرده‌ايد؛ مي‌گويد: «حول‌وحوش هزارو ٥٠٠ نفر تجمع كرده‌ايم… كار را تعطيل نكرديم. تعدادي ماندند كه كار شركت نخوابد و تعداد ديگر تجمع كرديم. از همه شركت‌هاي پتروشيمي تعدادي در تجمع حاضر شدند».

 پايان تجمع به‌واسطه توافق با فرماندار

ديگري از توافق با فرماندار مي‌گويد: «امروز سومين روز و روز پاياني بود…؛ به توافق رسيديم و قرار شد قبل از عيد، پاداشي در قالب كارت هديه به كارگران پيماني بدهند و  بعد از عيد نيز، سه‌، چهار آيتم را به دريافتي‌ها اضافه كنند و طرح طبقه‌بندي مشاغل را از اول فروردين در جهت بهبود دريافتي‌ها اعمال كنند».

 يكي ديگر از كارگران مي‌گويد: «يك ماهي مي‌شود كه اعتصاب غذا كرده‌ايم. رستوران نمي‌رويم. اما ديديم نتيجه نداد و كسي هم نپرسيد دردتان چيست؟ مجبور شديم به اداره كار مراجعه كنيم. باز هم نتيجه‌اي نگرفتيم و مجبور شديم دست‌به‌دامان فرماندار شويم». پوزخند مي‌زند و با نااميدي مي‌گويد: «منتظريم به وعده‌هايشان عمل كنند. اگر عمل شد كه چه بهتر، اگر نه بايد فكر ديگري بكنيم».

 قرارداد يك‌ساله با ١٦ سال سابقه

گله‌اش را پي مي‌گيرد: «اغلب ما ١٦سال است اينجا كار مي‌كنيم و فقط پيمانكار تغيير مي‌كند. پيمانكار يك‌ساله با شركت قرارداد مي‌بندد و با ما هم قرارداد يك‌ساله مي‌بندد. اينجا اصلا امنيت شغلي در كار نيست».

 پاي غيردولتي‌هاي عرصه پتروشيمي در كار است

از او درباره تعداد مجتمع‌هاي پتروشيمي‌ منطقه مي‌پرسم. مي‌گويد: «فكر مي‌كنم حدود ١٢ تا ١٣ پتروشيمي در منطقه وجود دارد. تعدادي زيرمجموعه هلدينگ شستا و تعدادي زيرمجموعه هلدينگ خليج ‌فارس هستند. البته بقيه هم در اينجا سهم دارند». تعدادي كه اين كارگر مي‌گويد با واقعيت به ميزان درخور توجهي فاصله دارد و به نظر مي‌رسد اين كارگر هم فقط به معيشتش مي‌انديشد و كاري به كار بزرگ‌ترها ندارد! براساس آخرين اخبار در منطقه حدود ٢٥ مجتمع پتروشيمي وجود دارد كه همچنان مشغول به كار در منطقه هستند. اصلاح اين روند حاكم در قراردادها مختص به صنعت نفت نيست و تقريبا در تمامي مناطق آزاد، اين اخلال موج مي‌زند، بااين‌حال به نظر مي‌رسد بايد فكري ريشه‌اي براي تغيير قوانين مربوط به مناطق ويژه و آزاد در بُعد كارگري و همچنين تجديدنظر در قراردادهاي صنعت نفت كرد. البته اما و اگرها در اين مورد هم كم نيست. در شرايطي كه دولت پول پرداخت حقوق كارمندان خود را ندارد و وزير نفت هم معتقد است ٧٠ هزار نفر شاغل در صنعت نفت كافي است و باقي شاغلان فقط بار مالي ايجاد كرده‌اند، نمي‌توان اميدي به تغيير چنداني داشت.

– نامه سرگشاده کارگران پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان تبریزدراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه

نامه سرگشاده کارگران پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان تبریزدراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه

کارگران پروژه بزرگ تقاطع غیر همسطح میدان آذربایجان تبریزطی نامه ای سرگشاده اعتراضشان رانسبت به عدم پرداخت ماه ها حق بیمه رسانه ای کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی در این نامه سرگشاده اعتراضی که به امضای 15کارگر رسیده است ازجمله آمده است:

مشکلات کارگران بزرگترین پروژه عمرانی تبریز/ از وعده های اعضای شورا تا بلاتکلیفی کارگران

در بزرگترین پروژه عمرانی شهرتبریز (پروژه میدان بزرگ آذربایجان) در اثر بی توجهی مسئولین شهرداری و عدم مسئولیت پذیری مدیریت سازمان عمران تبریز(متولی اجرای پروژه)، از اردیبهشت ماه سال 96 حق بیمه کسر شده از صورت وضعیت پیمانکار به اداره بیمه تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

به همین دلیل تمام کارگران این پروژه با مشکل بیمه مواجه شده اند ؛  در صورتیکه هرگونه اتفاقی حین اجرا پروژه برای کارگران به وجود آید، دچار مشکلات فراوان و جبران ناپذیری می شوند و این امر طی بازدید اعضای شورا شهر از جمله دکتر بابایی و مهندس اشرف نیا  و معاونت عمرانی شهرداری تبریز به اطلاع شان رسیده که قول پیگیری داده بودند که با گذشت بیش از 3 ماه هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

ادامه اعتصاب متخصصین سونوگرافی در رفسنجان

متخصصین سونوگرافی در رفسنجان همسو با اعتراضات سراسری متخصصین رادیولوژی و سونوگرافی کشور دراعتراض به«خودارجاعی»از روزچهارشنبه بیست وپنجم بهمن ماه دراعتصاب هستند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،دکتر جعفر احمدی ضمن تایید این اعتصابات، علت آن را مطالبات مالی ندانسته و اعلام کرد؛ این اعتراضات همسو با اعتراضات سراسری متخصصین رادیولوژی و سونوگرافی کشور در پی دادن مجوز انجام سونوگرافی توسط وزارت بهداشت و درمان به متخصصین زنان و زایمان «خودارجاعی» صورت گرفته است.

وی افزود،اساسا خودارجاعی بیمار در این خصوص دقت و سلامت کار تخصصی سنوگرافی را خدشه دار میکند، لذا متخصصین و کارکنان بخشهای خصوصی و دولتی رادیولوژی و سونوگرافی رفسنجان هم گام با اعتراض هم صنفان خود از دیروز اقدام به تعطیلی مراکز خود نمودند.

وی خاطر نشان کرد بخش اورژانس مراکز دولتی آماده ارایه خدمات به مراجعین هستند.

اعتصاب مراکز سونوگرافی استان کرمانشاه

روزچهارشنبه بیست وپنجم بهمن ماه،اکثریت مراکز انجام سونوگرافیدر سطح کرمانشاه دست به اعتصاب زدند.

 به گزارش یک منبع خبری محلی،یک مقام مطلع در دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با تائید اعتصاب مراکز سونوگرافی در سطح استان گفت: به تعطیلی کشاندن مراکز سونوگرافی فقط مختص استان کرمانشاه نیست و در سراسر کشور آنان در اعتراض به ابلاغ یک بخشنامه قانونی  که این مراکز با آن مخالفند دست از کار کشیده اند اما مقامات وزارت بهداشت در حال رسیدگی به موضوع بوده و طی روزهای آینده این مراکز مجددا اقدام به کار خواهند کرد.

تجمع اعتراضی اهالی دشت سقاوه بویراحمد نسبت به فاجعه محیط زیستی درمسیر مسئولان

روزپنج شنبه بیست وششم بهمن ماه،عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار با همراهی فرماندار بویراحمد، مدیرکل منابع طبیعی استان و جمع دیگری از مسوولان از کارخانه سیمان مارگون و محل احداث پتروشیمی بویراحمد بازدید کردند که در حین این بازدید مردم دشت سقاوه با حضور در مسیر مسوولان نسبت به احداث پتروشیمی در این منطقه اعتراض کردند.

اهالی دشت سقاوه با در دست داشتن پلاکاردهای نسبت به احداث پتروشیمی بویراحمد در این منطقه اعتراض کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،برخی از اهالی این روستا اظهار کردند: این طرح آلودگی‌های زیادی دارد و مواد که از این طرح تولید می‌شود اثرات زیادی روی موجودات زنده و انسان و شاغلین در این طرح خواهد گذاشت.

آنها بیان می‌کنند که با راه‌اندازی این طرح محیط زیست رو به نابود می‌گذارد و رود بشار به دلیل پمپاژ آب برای خوراک طرح پتروشیمی بویراحمد خشک و بی‌آب می‌شود.

یکی از اهالی دشت سقاوه گفت: از هر کارشناسی که سووال کنی در این باره خواهد گفت که این طرح به محیط زیست ضربات زیادی خواهد زد.

او ادامه داد: چرا تا کنون مسوولان از معایب، خطرات و مزایای این طرح سخن نمی‌گویند و تنها بر روی هزار نفر اشتغالزایی تمرکز می‌کنند.

یکی دیگر از اهالی دشت سقاوه با بیان اینکه دشت سقاوه استعداد فراوانی در بوم‌گری و اکوتوریسم دارد، بیان کرد: نباید معایب طرح را زیر ظاهر قشنگ اشتغالزایی پنهان کرد و باید طرح‌های نو و متناسب با این منطقه جهت اشتغالزایی پایدار تعریف کرد.

وی افزود: دامداری صنعتی، طرح‌های گلخانه‌ای، تولید گل‌رز و توت فرهنگی از جمله طرح‌های است که می‌توان در منطقه دشت سقاوه به آن پرداخت.

رونق رو در گسترش گردشگری مدرن کشاورزی مکانیزه دامداری صنعتی طرح‌های گلخانه ای تولید گل رز توت فرنگی و ……. خیلی طرح‌های دیگه

بنابه گزارش همین منبع، همچنین معترضین نسبت به استعلام‌ها و زمین‌خواری در این منطقه گلایه داشتند و از معاون عمرانی استاندار خواستند تا در خصوص تا برای مقابله با مافیای زمین‌خواری منطقه پیگیری‌های لازم را صورت دهد و پاسخی به مردم دهند.

اهلی دشت سقاوه همچنین از مسوولان خواستند که تعهداتشان را در مقابل مردم انجام دهند و پاسخگوی مردم باشند..

تجمع اعتراض‌آمیز مجریان سازمان نظام مهندسی در شورای شهر شیراز

روزپنج شنبه بیست وششم بهمن ماه،جمعی از مجریان و سازندگان نظام مهندسی شیراز در اعتراض به حذف مجری ذیصلاح از ساخت و سازهای ساختمانی، جلوی ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،برخی نمایندگان شورا نیز با حضور در جمع معترضان بیان کردند که مسئله پیش آمده، یک سوء برداشت از نامه ارسالی شورا بوده که قابل رفع است و در همین زمینه، طرحی دو فوریتی به شورا ارائه شده که مورد تصویب قرار گرفته و امید است مشکل ایجاد شده به زودی برطرف شود.

جان باختن کارگر شهرداری ایلام حین کاربراثرتصادف

روزسه شنبه بیست وچهارم بهمن ماه،یکی از کارگران شرکتی حوزه خدمات شهری شهرداری ایلام که در پشت ماشین حمل زباله در حین پایین آمدن با دنده عقب راننده زیر گرفته می‌شود و جان خود را از دست می‌دهد.

برپایه گزارشی که 26بهمن رسانه ای شد، محمد سلطانی، مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام در واکنش به این خبر، که به سرعت فضای مجازی در استان ایلام را به خود اختصاص داد، اظهار کرد:   متاسفانه این اتفاق ساعت 5 و 12 دقیقه روز سه‌شنبه24 بهمن رخ داد و کارگر فوت شده از کارگران شرکتی حوزه خدمات شهری شهرداری بود.

گزارش تصویری از تظاهرات درپاریس برای حمایت از اعتراضات درایران نسبت به حجاب اجباری

اخباروگزارشات کارگری-26بهمن ماه1396:روزپنج شنبه بیست وششم بهمن ماه جمعی از زنان ومردان در پاریس بدنبال فراخوان* تشکل های زنان فرانسه  وزنان ایرانی مقیم فرانسه برای حمایت از اعتراضات زنان درایران نسبت به حجاب اجباری دست به تجمع در میدان ینا(نزدیک سفارت جمهوری اسلامی ایران)زدندوسپس باراهپیمایی درخیابان بسوی صحن حقوق بشر(تروکادرور)به تجمع اعتراضیشان دراین میدان ادامه دادند.

تصاویر:

*فراخوان پشتیبانی از مبارزات زنان ایران علیه حجاب اجباری فراخوان به تظاهرات در پاریس

هممیهنان آزاده!

در پشتیبانی از مبارزات زنان ایران علیه حجاب اجباری، به دعوت تعدادی از انجمن های فمینیست در فرانسه ازجمله هماهنگی فرانسه برای لابی اروپایی زنان و جامعه زنان ایرانی برای دمکراسی ، تظاهراتی در مقابل سفارت« حکومت اسلامی ایران» برگزار می شود.

زمان:روز پنج شنبه 15 فوریه 2018 از ساعت 13 تا 16

4 Avenue d’Iéna, 75016 Parisمکان:

همراه وهمگا م و با شرکت گسترده در این اکسیون از مبارزات زنان ایرانی علیه« حکومت اسلامی ایران» پشتیبانی کنیم.

جامعه زنان ایرانی برای دمکراسی

(لطفاً «روسری بر چوب» با خود بیاورید)

بیست وششم بهمن ماه1396

منبع ” سایت آزادی بیان “

Related posts

زنده باد ٨ مارس سوسیالیستی !

Sosialism Imroz

اخباروگزارشات کارگری24آذر1396

Sosialism Imroz

٢٦ آبان در هفت تپه چگونه گذشت….

Sosialism Imroz

Leave a Comment