Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب گسترده کارکنان شرکت‌های هواپیمایی آلمان و فرانسه

در پی اعتصاب کارکنان فرودگاههای دو کشور آلمان و فرانسه که بطور جداگانه برنامه‌ریزی شده بود، بسیاری از برنامه‌های پرواز در سطح اروپا بویژه فعالیت دو شرکت بزرگ هواپیمایی ایرفرانس و لوفت هانزا مختل شد.

لوفت هانزا، بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی آلمان، اعلام کرد که نیمی از پروازهایش در روز سه‌شنبه ۱۰ آوریل به دلیل اعتصاب کارمندان لغو خواهد شد. یک سوم خلبان‌های ایرفرانس نیز در این روز اعتصاب کردند.

 اعتصاب کارمندان لوفت هانزا و ایرفرانس، دو شرکت هواپیمایی بزرگ اروپا،  امروز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) مسافران را با سختی‌های بسیاری روبه‌رو کرد.

مسافران هواپیماهای لوفت هانزای آلمان امروز سه‌شنبه با لغو بسیاری از پروازهای این شرکت هواپیمایی روبرو شدند. لوفت هانزا به علت اعتصاب کارمندان نیمی از پروازها را لغو کرد.

دفتر لوفت هانزا روز دوشنبه در فرانکفورت اعلام کرد که سه‌شنبه در چهار فرودگاه بزرگ آلمان در شهرهای فرانکفورت، مونیخ، کلن و برمن به جای ۱۶۰۰ هواپیما تنها حدود ۸۰۰ هواپیما به سوی مقصدشان به پرواز در خواهند آمد.

گفته می‌شود که ۵۸ برنامه سفر هوایی با مسافت دور نیز در فهرست اعتصاب قرار داشتند و در مجموع ۹۰ هزار مسافر از سفر خود بازماندند. این اعتصاب فقط برای یک روز بود و طبق اعلام این شرکتها روز چهارشنبه برنامه پرواز هواپیماهای این شرکت به طور عادی ادامه پیدا میکند.

اعتصاب‌کنندگان خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند و دو دوره مذاکره سندیکای کارگری “وردی” آلمان با کارفرمایان تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

اعتصاب ایر فرانس در فرانسه

ضرر ۱۷۰ میلیون یورویی«ایر فرانس» به دنبال اعتصاب کارکنان

کارمندان ایرفرانس، شرکت هوایی فرانسه نیز امروز سه‌شنبه اعتصاب کردند. یک سوم خلبان‌های این شرکت هوایی در این روز در محل کار خود حضور نیافتند. قرار است اعتصاب کارمندان این شرکت هواپیمایی در چهار روز دیگر نیز تکرار شود.

پیشتر ایرفرانس اعلام کرده بود که روز سه‌شنبه حدود یک- چهارم پروازهای این شرکت لغو می‌شوند. طبق قرار  ۳۵ درصد خلبان‌ها و ۲۰ درصد کارمندان این شرکت در این روز سرکارشان نبودند.

 این سومین روز اعتصاب در ایرفرانس از پایان ماه فوریه تاکنون است. کارمندان این شرکت هوایی نیز خواستار شش درصد اضافه حقوق هستند اما روسای این شرکت چنین خواستی را به دلیل شرایط رقابتی کنونی ناممکن می‌دانند و اعلام کرده‌اند که حاضرند تنها یک درصد به حقوق کارمندان‌شان بیافزایند.

روز چهارشنبه (۱۱ آوریل) و همچنین روزهای ۱۷، ۱۸، ۲۳ و ۲۴ ماه مه نیز قرار است اعتصاب کارمندان ایرفرانس، ادامه یابد.

این شرکت  در پی این اعتصابات هشدار داده که با هر روز اعتصاب به این شرکت 25 میلیون یورو ضرر می‌کند.

اعتصاب کارکنان ایرفرانس با اعتصاب کارکنان راه‌آهن (اس‌ان‌سی‌اف)، همچنین اعتراض‌های دانشجویان، کارمندان دولت، کارگران بخش انرژی و زباله‌جمع‌کن‌ها همزمان است.

شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرده که در هفت روز اعتصاب کارکنان این شرکت، ضرری بالغ بر ۱۷۰ میلیون یورو را متحمل شده است.
به نقل از خبرگزاری فرانسه، شرکت هواپیمایی ایر فرانس اعلام کرده که در هفت روز اعتصاب خلبانان، خدمه و کارکنان زمینی ۱۷۰ میلیون یورو متضرر شده است.
اعتصاب کارکنان هواپیمایی ایر فرانس، سفرهای بین المللی و داخلی را تحت تاثیر قرار داده است و یک چهارم سفرهای راه دور این کشور لغو شده است.
بنا بر اعلام اتحادیه ها، کارگران حق دارند از سودی که سالیانه در اثر کاهش هزینه هایی که در پی بازگشت سازوکار حمل ونقل هوایی به سودآوری به دست می آیند بهره مند شوند. اتحادیه ها معتقدند که چنین درخواستی از آن روی صورت می گیرد که حقوق کارکنان هواپیمایی از سال ۲۰۱۱ به این سو تغییر نکرده است.

Related posts

اعتصاب مجدد کارگران کارخانه نیشکر هفت تپه و اعتراضات دیگر کارگری

Sosialism Imroz

در اعتراض به حکم اعدام رامین حسین پناهی …!

Sosialism Imroz

روز جھانی کارگر، روز اعلام تنفر از نظام سرمایه داری! سلام زیجی

Sosialism Imroz

Leave a Comment