Simroz.org
مقالات

حکومت  اسلامی، آخوند روحانی، و “حقوق شهروندی”!؟ ابراهیم باتمانی

آخوند عوامفریب، حسن روحانی، این نماینده تمام عیار جمهوری جنایت اسلامی، هر از گاهی دم از مضحکه “منشور “حقوق شهروندی” نظامش میزند ؟ با مرور کوتاه به گوشه کوچکی ازتاریخ حقایق “حقوق شهروندی”(“حقوق بشراسلامی”) جمهوری اسلامی، حداقل برای نسلی که آنرا ندیده و تجربه نکرده اند، بیش از پیش به محتوا و به پرونده “حقوق شهروندی” این حکومت آدم کش و دزد و ضد حق اولیه شهروندان در طول این چهل ساله پی خواهیم برد.

از روز اول حاکمیت این رژیم سر تا پا نکبت که به جامعه ای ایران خود را تحمیل کرد چیزی به اسم “حقوق شهروندی”، حتی با همان مفهومی که سرمایه داری نیز از “حقوق بشر” از آن نام میبرد، و بعضا ناچار به رعایت برخی حق شهروندی شده اند، در سایه حکومت آخوند روحانی و دیگر سران این رژیم چنین حق بورژوائی هم وجود نداشته و  ندارد، و هر گز هم وجود نخواهد داشت. کسی که از این زاویه دارد از جمهوری اسلامی انتقاد میکند، و از چنین رژیم انتظار “رعایت حق سهروندی” دارند، یا بخشی از پیکره خود رژیم اند و منافعی دارند، یا از دنیا بیخبر و متوهم اند وهنوز جمهوری اسلامی را بخوبی نشناخته اند. جمهوری اسلامی چهل سال است با “حقوق بشر و حق شهروندی” نه فقط مخالف است که هر چیزی به آزادی، انسانیت ، حق شهروندی و “حقوق بشر” نزدیکی داشته و عملکرد و عقایدی در این جهت داشته باشد تا جای که توانسته از سر راه خود بر داشته است. این نظام فاسد ضد انسانی همواره با بیان کردن واژه آزادی و حق شهروندی و حقوق بشر و یا شنیدن این حقوقهای اولیه وانسانی عاجز بوده و در صورت مواجه با آن سر خود را به دار ودیوار میکوبد.

این رژیم با اعدام و سرکوب و زندان و جنایت و کشتن آزادی و حق شهروندی و “حقوق بشر” سر پا مانده است! این حکومت یک میلی گرم به هیچکدام از این مفاهیم نه تنها نزدیکی ندارد که چنین ادعاهای از جانب امثال روحانی و دیگر سران ریز و درشت رژیم هذ‌یان گوئی و کلاهبرداری و دهن کجی به حقوق اولیه انسان و جامعه است!. برای نمونه در کجای تاریخ دنیا شما سراغ دارید که هزاران هزار مخالفین سیاسی خود را حتی بدون محاکمه و دادگاه وکیل اعدام کنند؟ در کجایی دنیا سراغ دارید در یک شب بیش از سی هزار جوان و انسان مبارز را به چوبه اعدام بسپارند و در گورستانهای دسته جمعی و بدون نام و نشان و دور از دید مردم در یک گود به خاک بسپارند، و خانواده هایشان نیز بی خبر از قبر فرزندانشان باشند؟ درکجای دنیا سراغ دارید که سران یک حکومت از ریز و درشت همه دزد باشند و به کسی هم حساب پس ندهند؟ . در کجای دنیا سراغ دارید نصف آن جامعه که زنان تشکیل میدهند به شهروند درجه دو و بدون حق شب و روز تحت کنترول واذیت و ازار و بی حرمتی قرار بگیرند؟ در کجای دنیا سراغ دارید کودکان زیر هجده سال اعدام شوند و کرور کرو کودکان خیابانی را به کام مرگ و کار خیابانی و اعتیاد بکشانند؟ در کجای دنیا سراغ دارید دست و پا ی انسان را قطع کنند و یا چشمش را در بیاورند و یا در ملا عام زنده به گور و سنگسار کنند و اسید پاشی و قمه زنه راه اندازی کنند و انسانها را شلاق بزنند؟. در کجای دنیا سراغ دارید کارگر کار کند و حقوقش یک سال، شش و یا هفت ماه پرداخت نکنند و هر وفت هم اعتراض کنند با حمله پلیس و زندان و شلاق مواجه میشوند؟. در کجای دنیا سراغ دارید خندیدن و رقصیدن و شادی و موسیقی و آرایش کردن بودن دختران و پسران با هم جرم باشد؟. در کجای دنیای امروزی و در قرن بیست ویکم ، بجز جاهای که داعشی های همنوع رژیم اسلامی حضور دارند، حجاب اجباری است و زن حق رفتن به باشگاه و سالن ورزش و غیره نداشته باشد؟. در کجای دنیا سراغ دارید در یک کشور ثروتمند مثل ایران اسلام زده با ان همه منابع طبیعی مثل گاز و نفت و طلا وغیره این همه فقر و نداری و تن فروشی و اعتیاد و کارتون خواب و گور خواب وجود داشته باشد؟ وووو

در چنین نظامی،که تک تک سران و عواملش در این همه جنایت چهل ساله شریک و دست داشته و دارند، اکنون شیادانی چون حسن روحانی یا خامنه ای دم از “وجود آزادی” در ایران یا “منشور حقوق شهروندی” میزنند، باید مورد تمسخر و هو کردن هر انسان با وجدانی قرار بگیرند. آیا نظامی، یا کسانی با این سابقه و شغل جنایتکارانه و پرونده سیاهی که زیر بغلشان دارند میتوانند مدافع “حقوق شهروندی” باشند؟ جواب روشن است،  نه!

کل سران این رژیم در طول حاکمیتشان ربطی به طبقه کارگر، زنان، ستم دیده گان و هیچ سطحی از حق و حقوق شهروندی نه تنها نداشته اند که صد در صد با سرکوب و ضدیت با آن توانسته به بقای ننگین خود تا امروز ادامه بدهند. راه حل چیست ؟  باید سرنگونی این رژیم جنایتکار حرف اول و اخر، و تصمیم  نهایی کارگران و رهبران کارگری و زنان ستم دیده ایران و کمونیستها و ازادیخواهان برابری طلب و هر نیروی که براستی طرفدار حقوق برابر شهروندی است باشد. هیچ راهی میانبر دیگری نداریم !
مرک بر جمهوری اسلامی 
زنده باد ازادی و برابری                 .   
 منبع: نشریه سوسیالیسم امروز ٤٧
٥ مه ٢٠١٨
١٥ اردیبهشت ١٣٩٧
WWW.SIMROZ.ORG

Related posts

ضرورت افزایش حداقل دستمزد و ایجاد صف و تشکل مستقل کارگری

Sosialism Imroz

زنان کارگر در ایران …!

Sosialism Imroz

جمهوری اسلامی هم نمیخواست!

Sosialism Imroz

Leave a Comment