Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعتصاب رانندگان گسترش میابد…” پنجمین روز اعتصاب راننده کامیونها در سراسر ایران “

مرکز خبری حزب سوسیالیست انقلابی:

اعتصاب رانندگان گسترش میابد
رانندگان کامیون و کامیون داران در اعتراض به وضعیت حمل ونقل در کشور و میزان کم کرایه دریافتی و هزینه بالای سوخت و تعمیرات خودرو در اعتصاب به سر میبرند و امروز شنبه این اعتصاب وارد پنجمین روز خود شد . از نخستین ساعات اولیه فراخوان کامیون داران برای اعتصاب سراسری ، کامیونداران و رانندگان بسیاری از شهرها و استانهای کشور به این اعتصاب پیوستند و هر روز نیز شاهد پیوستن به این اعتصابات هستیم . در اولین اقدام دیگر جمعه رانندگان مینی‌بوس در‌شیراز و یزد نیز به این اعتصاب پیوستند. آنان نیز به گرانی لوازم یدکی و پایین بودن کرایه‌ها اعتراض دارند.
روز پنجشنبه ۳خرداد۹۷نیز تاکسیرانان در شهرهای مختلف با رانندگان کامیون اعلام همبستگی کرده بودند.
این اعتصاب تاکنون ۱۷۷شهر از ۲۹استان کشور را فراگرفته است و ستونهای کامیونهای به صف شده که از بارگیری خودداری می‌کنند به‌طور مستمر گسترده‌تر می‌شود. این در حالی است که نیروهای اطلاعاتی از همان روز اول به طرق مختلف و از جمله با ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز روی تلفنهای رانندگان آنها را از شرکت در اعتصاب برحذر داشته و برخی از آنها را به شعب وزارت اطلاعات در شهرهایشان احضار کرده اند.
به‌دنبال این اعتصاب بی‌سابقه و سراسری، بسیاری از پمپ بنزین‌ها در تهران و پاره‌یی مناطق دیگر کشور با کمبود بنزین مواجه شده اند. برخی از آنها تعطیل کرده و برخی فقط بنزین سوپر دارند. در پمپ بنزین‌هایی که هنوز سوخت دارند؛ صف‌های طولانی از خودروها شکل گرفته است. بسیاری از پایانه‌های گمرکی به‌حالت نیمه تعطیل در آمده و روند واردات و صادرات با مشکل مواجه شده است.

اعتصاب رانندگان کامیون در پنجمین روز خود به شهرهای دیگری گسترش یافت

در قزوین، اراک، بوشهر، تهران، کرمان، زاهدان، بروجن، دیواندره، مشهد، کرمانشاه، رباط کریم، سقز، شیراز، گنبدکاووس، میاندوآب، نکا، همدان، ورزنه اصفهان و شمار زیادی از شهرهای میهن اعتصاب راننده کامیونها ادامه دارد.

مأموران نیروی انتظامی برای درهم شکستن اعتصاب رانندگان در محور بندرعباس ـ سیرجان با گاز اشک‌آور و شوکر به آنها حمله کردند و چند تن را مجروح کردند.

اعتصاب راننده کامیونها که از روز اول خرداد شروع شده است روز به روز گسترش می‌یابد و شهرهای بیشتری را فرا می‌گیرد. شمار شهرهایی که طی چهار روز اول به اعتصاب پیوسته‌اند به ۱۷۷شهر در ۲۹استان رسید.

سپاه پاسداران و نیروی انتظامی با ترفندهای مختلف از جمله تحت فشار گذاشتن رانندگان تانکرهای سوخت برای شروع به کار و راه‌انداختن تانکرهای وابسته به سپاه که با اسکورت در جاده‌ها حرکت می‌کردند، درصدد بر آمدند تا این اعتصاب را در هم بشکنند. اما اعتصابگران شریف با اتحاد عمل و یکپارچگی این توطئه‌ها را در‌هم‌ شکستند و با کنترل راههای اصلی اجازه ندادند، رانندگان وابسته به حکومت اعتصاب شکنی کنند.

Related posts

تجمع اعتراضی کارگران راه‌آهن اسلامشهر+ فیلم

Sosialism Imroz

نامه سرگشاده صد فعال و مدافع حقوق زن بر علیه تبعیض و خشونت به زن در ایران!

Sosialism Imroz

اخبارو گزارشات مهم کارگری وتودەای در هفتەای کەگذشت!

Sosialism Imroz

Leave a Comment