Simroz.org
اخبار و گزارشات کارگری

اعدام یک زندانی سیاسی در زندان میاندوآب….پیام زندانیان سیاسی زن زندان اوین در واکنش به اعدام سه زندانی سیاسی

سحرگاه روز دوشنبه ۱۹ شهریور، «کمال احمدنژاد» فرزند رحیم، زندانی سیاسی محکوم به اعدام، با وجود ابهاماتی در پرونده وی، اعدام شد.
وی با اتهاماتی ازجمله «عضویت در یکی از احزاب مخالف نظام» و «قتل یک عضو سابق سپاه پاسداران» به اعدام محکوم شده بود. سعید سیاهی، هلمت عبدالهی، میلاد عبدی، سلیمان کری و مصطفی طه زاده پنج متهم دیگر این پرونده نیز هر کدام به ۱۵ سال حبس محکوم شدند. او‌ دو هفته‌ پیش به صورت ناگهانی به بند ۲ منتقل شد و سحرگاه روز جاری بدون اطلاع خانواده و حتی بدون انجام آخرین ملاقات اعدام شد. اعدام وی در حالی صورت گرفت که ابهامات و ایراداتی در پرونده وجود داشته و برخی از این افراد، هنگام حادثه در محل دیگری بوده‌ و به گفته‌ی خانواده‌‌‌هایشان، در دادگاه هم اعلام کرده بودند که هنگام وقوع حادثه در محل دیگری بوده ‌اند.

“نرگس محمدی، نسرین ستوده، گلرخ ابراهیمی ایرایی، مریم اکبری منفرد، آتنادائمی، آزیتا رفیع زاده و نگین قدمیان” هفت تن از فعالان مدنی محبوس در زندان اوین، طی پیامی در واکنش به اعدام “لقمان و زانیار مرادی” و “رامین حسین پناهی”، اعدام آنان را به خانواده هایشان تسلیت گفتند.
این زندانیان سیاسی همچنین روز گذشته در سالن ملاقات حضوری همراه با خانواده‌هایشان، یاد اعدام شدگان را گرامی داشتند. گفتنی است، روز شنبه ۱۷ شهریورماه، حکم اعدام “زانیار مرادی و لقمان مرادی” و “رامین حسین پناهی” به اجرا در آمد و واکنش‌های زیادی را نیز به همراه داشت. این سه زندانی سیاسی علیرغم اعتراضات بین‌المللی، در محل نامعلومی در استان تهران اعدام شدند.

Related posts

سود زحمت «کولبران» به جیب تجار بزرگ تهران می رود !

Sosialism Imroz

یک زن جوان در شهرستان صحنە استان کرمانشاه (کرماشان) بە دلیل فقر پس از آنکە دو کودک خود را بە قتل رساند، خود نیز خودکشی کرد.

Sosialism Imroz

شروع دور دوم تحصن معلمین ۲۲ آبانمان ۱۳۹۷

Sosialism Imroz

Leave a Comment