Simroz.org
دسته‌بندی نشده

دهمین روز از اعتصاب سراسری رانندگان کامیون+ فیلم

با گذشت بیش از ١١ روز از اعتصاب سراسری کامیونداران و بازداشت بیش از ١٥٦ نفر از رانندگان کامیون، اعتصاب کامیونداران همچنان در شهرهای مختلف در ایران ادامه دارد.

اعتصاب رانندگان کامیون ایران که در دور جدید خود به دنبال فراخوانی از روز شنبه ۳۱ شهریورماه در اعتراض به برآورده نشدن مطالباتشان آغاز شده است، روز سه شنبه دهم مهرماه برای یازدهمین روز ادامە پیدا کرد. این اعتصاب همچنین به بسیاری از شهرهای ایران از جمله “بوکان، خسروشاه، اراک، فولادشهر، تیران، نیشابور، تاکستان، کرمانشاه، سنندج، قزوین، کرج، بندرعباس، رضوانشهر، اردبیل، دزفول، یزد، نجف‌آباد، استان خراسان رضوی و استان کرمانشاه” گسترش یافت. در ادامه بازداشت معترضان، نیز جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی از بازداشت ۱۴ تن در محورهای نیشابور و  معاون سیاسی استاندار خراسان‌رضوی نیز از بازداشت ۳ تن در این استان خبر داد. همچنین  فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز از بازداشت ۱۲ تن در این رابطه در جاده‌های استان کرمانشاه خبر داد.بدین ترتیب شمار دستگیر شدگان دستکم بە ۱۵۶ تن رسیده است. در فراخوانی که از سوی اتحادیه هماهنگ‌کنندگان رانندگان سراسر ایران منتشر شد و از رانندگان کامیون خواست تا از اول مهر در اعتصاب سراسری شرکت کنند، ۱۵ خواسته رانندگان کامیون و ترانزیت بیان شد. از جمله این خواسته‌ها به “افزایش حقوق بازنشستگی و سختی کار”، “کاهش قیمت لاستیک و لوازم یدکی”، “افزایش ۷۰ درصدی نرخ کرایه”، “کسر حق پرداختی بیمه رانندگان”، “حذف دلالان و واسطه‌ها از پایانه‌ها و باربری‌ها”، و “نظارت بر برخوردهای غلط و سلیقه‌ای مأموران راهنمایی و رانندگی و مجازات ماموران و افسران رشوه‌گیر” می‌توان اشاره کرد.

دیروز دوشنبە در شیراز راننده های ۲۰۰ تریلی در حال رژه، با ماموران در پلیس راه شیراز درگیر شدند. روز دوشنبه ۹ مهر نزدیک به ۲۰۰تریلی اعتصابی که در حال رژه از عسلویه به سمت شیراز بودند و می خواستند وارد شیراز شوند، با ممانعت ماموران پلیس راه شیراز مواجه شدند که مانع از ورود آنها به شهر شدند. رانندگان نسبت به این اقدام ماموران پلیس راه اعتراض کرده که این اعتراض بسرعت تبدیل به درگیری رانندگان اعتصابی با مأموران پلیس راه شد.

گفتنی است که دستگاه قضاییه به جای پاسخگویی به مطالبات و خواسته های کامیونداران دستور بازداشت و شناسایی کامیونداران اعتصابی را داده و با طرح اتهامات سنگینی همجون افساد فی الارض و قطاع الطریق، علیه آنها در صدد شکستن اعتصاب کامیونداران می باشند.
همچنانکە گفتە شد ، طی چند روز گذشته از ابتدای شروع اعتصاب کامیوندارن بیش از ١٥٦ راننده در شهرهای سمنان، رزن در استان همدان، زرند، فارس، قزوین، البرز، اصفهان، نهاوند، بجنورد، بوکان و پاکدشت بازداشت شده اند.

شایان ذکر است که دور جدید اعتصاب سراسری کامیونداران که از روز اول مهرماه ۹۷ آغاز شده است بیش از ۲۵۰ شهر در این اعتصاب شرکت کرده اند.

Related posts

بخشی از سخنرانی سلام زیجی در تجمع امروز( یکشنبه اول آبان) ایرانیان مقیم گوتنبرگ در کشور سوئد

Sosialism Imroz

“وکالت” آزمونی در حد شعور سیاسی سلطنت طلبان!

Sosialism Imroz

منشور دولت کردستان مستقل حزب کمونيست کارگرى کردستان

Sosialism Imroz

Leave a Comment