Simroz.org
مقالات

تحصن معلمان و دستاوردهای آن …. آذر کیمیا

حقوق شهروندی برابر جز حقوق ذاتی و فطری انسان ها است، که هر گز در حکومتهای دینی و ملی گرایی متحقق نمیگردد. پایین آمدن استانه تحمل جامعه در قبال فشار و فقر و استبداد به مراحل شکل گیری اعتراضات و خشم علیه وضع موجود تبدیل و انباشته میشود. شروع اعتراض و تحصن معلمان بخشی از این خشم و نارضایتی جامعه علیه استبداد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی است.
اعتراض معلمین به گرانی، تورم، کاهش بی سابقه قدرت خرید، و فقیر سازی هر روز بیشتر آنان، به وضعیت آشفته آموزش و پرورش و پولی سازی، گسترش مدارس خصوصی و خارج ماندن کودکان بیشتری از تحصیل، دزدی از صندوق ذخیره فرهنگیان، اعتراض معلمین به وضعیت نا بسامان اموزش و کالایی شدن آن، محرومیت فرزندان خانوادهای کم در آمد این کشور از تحصیل رایگان از جمله دلایل این نارضایتی بر حق و در شکل تحصن سراسری فرهنگیان است.
تحصن دو روزه با استقبال در اکثر شهرها و مدارس روبرو گردید. اتحاد و همبستگی در بین معلمان و دانش آموزان و بخشا دانشجویان به وجود آورد. و جمهوری اسلامی را ناچار به عکس العمل خشن و شروع به بازداشت تعداد زیادی در کل کشود کرد، که بی تردید مایه خشم بیشتر فرهنگیان و دانش آموزان از سوی و از سوی دیگر جز شکست و ناکامی چیزی نسیب جمهوری اسلامی نمیشود.
در صورت پیگیری مطالبات میتوان فضای آموزش و پرورش کشور را به نفع معلمان و دانش آموزان مساعد کرد، از جمله ضروری است به این خواستها پایفشاری نمود و مانند دو روز تحصن متحدانه برای تحقق آنها به مبارزه ادامه داد: افزایش حقوق ها، لغو مدارس خصوصی، تحصیل رایگان برای همه کودکان، آموزش با کیفیت در سطح کل جامعه، امن سازی مدارس و درمان رایگان، استخدام معلم به اندازه نیاز، آزادی معلمان بازداشت شده، بر گردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق ذخیره، پایان دادن به جدا سازیهای جنسیتی و امنیتی کردن محیط آموزش و…
هر اعتراض و اعتصاب و تحصنی خاطره و تجارب و همبستگی جمعی خاصی را شکل می دهد که دیر یا زود به عنوان سرمایه و تجربه در اعتراضات بعدی، چه بسا مستحکمتر، علیه نظام جنایتکار و فاسد جمهوری اسلامی به کار گرفته خواهد شد.
منبع: شماره ٧١ نشریه سوسیالیسم امروز
٢٨ مهر ١٣٩٧
٢٠ اکتبر ٢٠١٨
Simroz.org

Related posts

کودکان، اولین قربانیان دست جمهوری اسلامی هستند

Sosialism Imroz

معضلات واقعی پناهندگی و قوانین روی کاغذ سازمان ملل!

Sosialism Imroz

“انتخابات” و رژیم اسلامی ایران ، کدام انتخابات؟! صورت مسئله غلط است (گفتگوئی نشریه سوسیالیسم امروز با رئوف افسائی در باره “انتخابات ٩٦ ایران)

Sosialism Imroz

Leave a Comment