Simroz.org
ستون آزاد

بیانیه تشکیل مرکز هماهنگی و راهبردی جنبش حق زن در ایران !

قیام برای سرنگون کردن رژیم اسلامی در شهرهای مختلف آغاز شده است. زنان یکی از نیروهای تشکیل دهنده قیامند. ما قبلن هم اعلام نمودیم که مردم ایران آزاد نخواهد شد، تا زمانیکه زنان در بند باشند. برای تامین اراده و خواستهای جنبش حق طلبانه زن در قیامهای شهری کنونی و پروسه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی مبادرت به تشکیل این ستاد مرکزی میکنیم. 
مرکز هماهنگی و راهبردی جنبش حق زن در ایران نامه سرگشاده ای را که تاکنون به امضا سیصد نفر از فعالین حقوق زن، آزادیخواهان و برابری طلبان رسیده مبنای کار خود قرار میدهد. مانیفست آغاز کار ما بر این مبناست :

.1 نه به نظام جمهوری اسلامی. این نظام باید برود. همه جناحها و محافل این حکومت باعث و بانی چهل سال خشونت سازمان یافته مذهبی علیه زنانند. این خشونت سازمان یافته قابل اصلاح و بزک نیست. اصلاح این حکومت دروغ و فریبی بیش نیست.

2. ما خواهان تشکیل دادگاه نورنبرگ جدیدی برای کلیه سران نظام به خاطر زن آزاری سیستماتیک هستیم. رسیدگی به دستورالعمل حجاب اجباری با اسید و پونز، تحقیر و خشونت سیستماتیک به زنان، جداسازیهای جنسیتی، تحمیل تباهی فیزیکی و روحی به زنان در عرض چهاردهه جزو خواسته های ماست. محاکمه علنی سران حکومت به جرم زن آزاری سیستماتیک.

3. از اهم خواستهای ما همچنین لغو فوری حجاب اجباری، برچیدن بساط آپارتاید و جداسازی جنسی در همه جا، لغو کلیه قوانین مذهبی و ضد زن و لغو کلیه قوانین ضد حقوق کودک میباشد.

4. ما خواهان آزادی همه زندانیان سیاسی هستیم.

5. ما خواهان لغو حکم اعدام و حبس ابد هستیم.

6. ما خواهان دستگیری و محاکمه همه سران حکومتیم که عامل و عامر اعدامها ، شکنجه و زندانی کردن زندانیان سیاسی هستند. دادگاههای بین المللی بایست به حکم آنها رسیدگی کند.

برای تحقق خواستهای زنان در بطن جنبش تامین اراده و اختیار جنبش حق زن را وظیفه خود میدانیم. لذا اعلام میکنیم که جنبش حق زن در پروسه سرنگونی نظام عقبه هیچ سیاست و افقی نیست. جنبش حق زن به هیچ استراتژی سرویس نمیدهد، پشت صف نمی ایستد، صبر نمیکند تا اجازه بیاید که نوبتش شده است. جنبش حق زن یک پای تحولات سیاسی همین امروز ایران است. نه به حاکمیت ظلم و زور در ایران مدتهاست یک نه زنانه است. ما به هیچ عنوان و به هیچ کس اجازه نمیدهیم که از بالای سر جنبش حقوق زن ببر و بدوز راه بیندازد. مرکز هماهنگی و راهبردی حق زن، نگهبان، مدافع، دیده بان و دخالتگر و ضمانت کننده این پروسه از نقطه نظر و منفعت جنبش حق زن است. 
لذا ما وظیفه خود میدانیم نگذاریم شعارها و تظاهراتها از کنار حق زن سکوت کنند و آهسته بگذرند. ما وظیفه خود میدانیم اخبار را به سرعت پخش کنیم، در مهندسی پخش اخبار نگاه ما مداومن به تامین و اختیار حق زن است. 
ما وظیفه خود میدانیم به شعارها و عملکردهای مردسالارانه ولو در وسط میدان قیام برخورد کنیم. برای اتحاد مردم و تامین مطالبات جنبش برابری طلبانه هم شعارهای پیشرو را مطرح و برای سراسری شدن آنها بکوشیم، هم شعارهای مهم قیام کنندگان برای احقاق حقوق زن را سردست بلند کنیم. 
ما میخواهیم تلاشها و مبارزات جنبش حق زن هماهنگ شده، نقشه عمل راهبردی پیدا کنند. هم از این رو در این زمینه تلاش میکنیم.

مرکز هماهنگی و راهبردی جنبش حق زن در ایران همه فعالین حقوق زن، انجمنها، سازمانها و نهادها را صرفنظر از دوری یا نزدیکیشان به هم به اتحاد و اتفاق و پیوستن به این ستاد مرکزی واحد فرامیخواند.

مهرنوش موسوی، مینا احدی، مریم نمازی، مهرنوش معظمی، حسن صالحی، نسرین رمضانعلی،…

مرگ بر جمهوری اسلامی! 
زنده باد آزادی و حقوق زن !

Related posts

ضرورت مبارزه مسلحانه علیه جمهوری اسلامی

Sosialism Imroz

ویروسی سیاسی از نوع نه چندان جدید، اما همیشه مضر و خطرناک!

Sosialism Imroz

قربانیان فاجعه بمباران شیمیایی سردشت هرگز فراموش نخواهند شد …

Sosialism Imroz

Leave a Comment