Simroz.org
جنـــبش کـــارگـــری

اعتراضات امروز در شهرهای مختلف ایران …

با وجود این که رسانه‌های ایران در روزهای گذشته از پایان اعتصاب و اعتراض کامیون‌داران و رانندگان کامیون در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند، این اعتصاب ادامه یافته و وارد هفتمین روز خود شد.طبق گزارسات پخش شده در هفتمین روز از این اعتصابات پایانه‌های حمل و نقل تهران و قزوین هم به اعتصاب پیوستند.رانندگان کامیون در استانهای مختلف ایران از جمله، تهران، اصفهان، قزوین، کرمان، فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی، سمنان، هرمزگان، ، لرستان، قزوین، زنجان، ایلام، گلستان، همدان، یزد، کرمانشاه، کردستان و برخی دیگر از استان های کشور از روز سه شنبه اول خردادماه اعتصاب کرده و از حمل بار خودداری می کنند. همزمان امروز دوشنبه رانندگان اتوبوس در برخی شهرهای ایران به اعتصاب سراسری رانندگان کامیون پیوستند. مینی‌ بوس‌داران در یزد در حمایت از کامیونداران اعتصابی در مقابل سازمان حمل و نقل تجمع کردند.  شبانگاه گذشته صدها تن از رانندگان کامیون نفت کش در سنندج در مقابل درب شرکت نفت این شهر تجمع کرده و سفرە خالی پهن کردند. همزمان در دیگر شهرهای کردستان نیز اعتصاب رانندگان کامیون ادامه دارد و این اعتصاب منجر به کمبود سوخت از جمله بنزین و تشکیل صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها شده است. رانندگان کامیون خواستار افزایش حداقل ٥۰٪ کرایەهای داخلی و خارجی، افزایش سهمیه سوخت ماهیانه، کاهش نرخ حق بیمه تامین اجتماعی و تصویب مشمولیت مشاغل سخت و زیان آور برای رانندگان، کاهش نرخ عوارض جاده ای هستند. گزارشات رسیده از مریوان حاکی از آن است که رانندگان کامیون در شهر مریوان و بازارچه مرزی باشماق نیز به اعتصاب سراسری پیوسته اند. به دنبال این اعتصاب، مردم با کمبود بنزین مواجه شده و صف های طولانی در مقابل پمپ بنزین ها تشکیل شده است.

همزمان امروز دوشنبه ۷خرداد ۹۷شهرهای دیگر ایران شاهد تظاهرات و تجمع و تحصن اقشار مختلف جامعه بود. مرغداران سراسر کشور، غارت‌شدگان کاسپین در تهران، خریداران خوروهای سنگین سایپا دیزل، کارگران روغن نباتی پارس قو، اهالی روستای خشک‌آباد میناب و کارگران اخراجی شهرداری طبس به تجمع اعتراضی اقدام کردند.

تظاهرات صدها تن از مرغداران سراسر کشور

روز دو‌شنبه۷خردادماه۹۷صدها تن از مرغداران سراسر کشور در اعتراض به وضعیت اقتصادی ورشکسته خود و در اعتراض به نابودی این صنعت در مقابل دفتر روحانی در خیابان پاستور دست به تظاهرات زدند. 

تهران: تجمع اعتراضی کارگران روغن نباتی پارس قو

جمعی از کارگران روغن‌نباتی پارس قو در تهران روز دوشنبه در اعتراض به مخالفت تأمین اجتماعی با بازنشستگی پیش از موعد، مقابل کارخانه تجمع کردند.

طبس:‌ تحصن شبانه روزی کارگران اخراجی شهرداری

کارگران اخراجی شهرداری طبس در اعتراض به اخراج خود و پرداخت نشدن شش ماه حقوق عقب‌افتاده در مقابل شهرداری رژیم در این شهر تحصن کردند. کارگران متحصن برای دومین روز همراه با خانواده‌هایشان مقابل شهرداری رژیم چادر زده و تحصن خود را شبانه روزی کردند.

تجمعات اعتراضی کارگران ریخته گری ساوه

کارگران ریخته گری ساوه در ادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی و شغلی شان بار دیگر دست به تجمع در این واحد صنعتی واقع در شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه زدند.

کارگران ریخته گری ساوه می گویند، به دنبال واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، با مشکلاتی همچون عدم امنیت شغلی و تاخیر در پرداخت حقوق هایشان مواجه شده اند. این کارگران هفته گذشته نیز با برپایی تجمعی خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند.

اعتراض و اعتصاب در شهرهای تهران، اهواز و گرگان

صبح روز یکشنبه ۶خرداد۹۷جمعی از معلمان حق‌التدریسی با حضور در مقابل مجلس خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

همچنین جمعی از کارکنان بیمه کشاورزی با تجمع در مقابل مجلس به وضعیت نابسامان معیشتی اعتراض کردند.

در اهواز بازنشستگان فولاد خوزستان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات عقب‌افتاده در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی این شهر تجمع کردند.

در گرگان سیب‌زمینی‌کاران در اعتراض به نرخ بسیار پایین خرید محصولاتشان در میدان بار این شهر تجمع کردند.

صبح امروز همچنین جمعی از معلمان حق‌التدریسی و جمعی از کارکنان بیمه کشاورزی در مقابل مجلس تجمع کردند.

 

 

Related posts

اخبارو گزارشات مهم کارگری در هفتەای کە گذشت…

Sosialism Imroz

مبارزه برای تغییر ﻗﺎﻧون ﮐﺎر یک خواست سیاسی ـ طبقاتی است

Sosialism Imroz

گزارش ویژه ی از مناطق زلزله زده “تراژدیای زلزله ی کرماشان” کوردها حماسه آفریدند…

Sosialism Imroz

Leave a Comment